Trask ulovil v EY nového CEO. Pavel Riegger pomůže české miliardové firmě v dobývání Evropy

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

pavel-riegger-trask

Foto: Trask

Pavel Riegger, CEO české technologické společnosti Trask

0Zobrazit komentáře

Velkou posilu hlásí tuzemská technologická a konzultační společnost Trask, a to hned do nejvyšší pozice. Novým výkonným ředitelem miliardové firmy se stává Pavel Riegger, který po šestnácti letech odchází z EY. V Trasku na pozici CEO vystřídá zakladatele Filipa Tománka a jeho mise má jasný cíl – dobývat Evropu.

„Dlouhodobě a pečlivě jsme promýšleli další expanzi Trasku a bylo nám jasné, že nám s ní musí pomoci někdo v tomto směru velmi zkušený,“ vysvětluje změnu v nejvyšším vedení Trasku Filip Tománek, který se přesouvá do role provozního ředitele a bude se starat o vnitřní fungování firmy a její přípravu na plánovaný růst a expanzi.

Trask aktuálně působí aktivně na Slovensku, v Německu, Rakousku a Velké Británii, přičemž na některých projektech pracovaly jeho týmy také v Maďarsku či Polsku. Úkolem Pavla Rieggera, který působil na jedné z vedoucích pozic v EY dlouhých šestnáct let, bude učinit z firmy celoevropského lídra v oboru.

V technologickém a konzultačním byznysu je Trask minimálně na zmíněných trzích zavedeným jménem. Ostatně vznikl už před šestadvaceti lety a jeho loňský obrat za fiskální rok končící v polovině roku 2020 se vyšplhal na 1,2 miliardy korun. V týmu má více než 600 expertů a specializuje se na digitalizaci a inovační technologie.

trask-office-kancelar3

Foto: Trask

Sídlo společnosti Trask v Praze

Mezi klienty Trasku patří přední české i zahraniční banky a pojišťovny, automobilky či energetické společnosti. Spolupracuje se Škodovkou i jejím mateřským koncernem Volkswagen, kde řeší některé aplikace či efektivitu výroby a logistiky pomocí datové analýzy, a významné jsou i inovace ve finančním sektoru, ať už jde o robotizaci, využívání dat či vylepšování hypoték.

„Je ohromující, co Trask za 26 let své existence dokázal. Jsme úspěšná firma, takže stavíme na silném základu. Zároveň ale máme velký potenciál pro růst, což je prostor pro lidi v Trasku dále se rozvíjet. Mým cílem je udělat z nás českou firmu, o které si bude povídat celá Evropa,“ hlásí Pavel Riegger.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V nejbližších letech má Riegger v plánu škálovat celý byznys zejména ve výše zmíněných zemích, kde již má Trask zapuštěné kořeny, přičemž nevylučuje ani potenciální akvizice vhodných firem, které by mohly růst na daném trhu akcelerovat. Sledovat bude také příležitosti v dalších zemích, kde dosud firma nepůsobí.

Do nové pozice si čtyřiačtyřicetiletý Pavel Riegger přináší zkušenosti z New Yorku, kde pracoval pro český konzulát, společnost Arthur Andersen či investiční banku Goldman Sachs. Nejdelší část kariéry pak strávil jako vedoucí partner v EY, kde vedl divizi Consultingu a divizi Transakčního poradenství pro střední a východní Evropu.

A jaké vidí pro rok 2021 největší trendy, kterými by se mohli i v Trasku zabývat? „Nejzásadnější technologické trendy, o které je dobré se zajímat, protože ovlivní fungování byznysu, jsou například hyperautomatizace, nové výpočetní způsoby, distribuovaný cloud, location independence, virtuální senzory, 5G či augmented human,“ vypočítává Riegger.

Železná koule je druhým nejúspěšnějším projektem na Hithitu. Pražská posilovna na něm vybrala téměř 7 milionů

Filip HouskaFilip Houska

vratny-1

Foto: Archiv MV

Michal „Radar“ Vrátný, zakladatel Železné koule

0Zobrazit komentáře

Když jsme o Železné kouli psali naposled, zmiňovali jsme ji hlavně v kontextu nejrychleji vybraného milionu na Hithitu. Oblíbená pražská posilovna, ze které Michal „Radar” Vrátný a jeho tým vybudovali fitness lovebrand, totiž na české crowdfundigové platformě vybrala 1 000 000 korun za rekordní čtyři hodiny. Překonala tím zlínské obuvníky z Vasky a odstartovala kampaň, která po několika týdnech končí nadmíru úspěšně.

Železná koule, která staví na cvičících metodách pouze s vlastní váhou, činkami a kettlebelly, zakončila kampaň s částkou 6 746 907 korun a svůj původní cíl ve výši 555 555 korun pokořila o úctyhodných 1 214 procent. Na Hithitu se tak rázem stala druhou nejúspěšnější kampaní v historii portálu – více peněz od lidí nasbírala pouze online televize DVTV (přes 9,7 milionu).

„Kolegové si ze mě vždy dělají srandu, když oni odhadnou nějaký výsledek, já ho přestřelím a pak se splní dvojnásobně. Říkali, že by bylo super vybrat milion. Já řekl, že věřím třem milionům. No, a nakonec tady koukáme na sumu přesahující 6,7 milionu korun,“ říká pro CzechCrunch Vrátný a dodává, že až takový úspěch nikdo z týmu vůbec nečekal. Zároveň si na sebe ale upletli příjemný bič.

zelezna-koule

Foto: Železná koule

Kettlebell jako jeden z doplňků posilovny Železná koule

Vzhledem k tomu, že se do kampaně připojilo 1 917 lidí, vytvořilo to velký závazek k tomu, aby Železná koule doručila „naprosto perfektní produkt“. Základem je nová platforma pod názvem Online koučink, co má koule, ve které se budou kombinovat tréninkové programy s instruktážními videi a speciálním bonusovým obsahem s cílem vylepšit domácí cvičení.

S tím, jak rostl počet nasbíraných peněz, přibývaly i nové odměny. Na hranici 1 milionu korun slíbili přidání funkce tréninkového deníku pro trackování progresu, a pokud by kampaň přesáhla 1,5 milionu, přidali by i modul pro výživu a stravování. Za 3 miliony korun by pak nechali naprogramovat mobilní aplikaci, ve které bude vše potřebné pro správné cvičení. Toto všechno pokořili.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak kampaň probíhala, stanovila si nakonec Železná koule nový, mnohem ambicióznější milník. Za 5,5 milionu přispěných korun by svůj posilovací program nabídla zcela zdarma pro seniory a děti. A protože i tuto hranici o více než milionu korun překonala, novinku pražské posilovny budou moci tyto skupiny občanů využívat i s prázdnou peněženkou.

„V dlouhodobějším horizontu se zaměříme na pokročilejší systém personalizace tréninku, kdy zadáte pár vstupních parametrů (výška, váha, věk, jak jste na tom výkonnostně a třeba kolik uděláte shybů) a systém vám sám upraví program přímo na míru. A také máme v plánu celou platformu přeložit do angličtiny a jít s ní za hranice,“ doplňuje Vrátný.

koule-app

Foto: Železná koule

Chystaná platforma Online koučink, co má koule

Železná koule si odjakživa zakládala na tom, aby pro své klienty zajišťovala ideální tréninkové zázemí bez posilovacích strojů. Od roku 2010, kdy ji Michal „Radar“ Vrátný založil, stavěla na metodách pouze s vlastní váhou a posilovacími doplňky „do ruky“. A protože byla jiná než ostatní fitka, těšila se velkému zájmu veřejnosti.

Fabian Gabriel

Přečtěte si takéProgramovat se učil na gymplu, teď bude pracovat pro MicrosoftProgramovat se učil na gymplu ve Zlíně. Teď v Seattlu nastupuje do Microsoftu a radí, co pro to udělal

O popularitě Želené koule svědčí i fakt, že jí za deset let na trhu prošlo pod rukama více než sedm tisíc studentů a každoročně napříč svými pěti tělocvičnami zprostředkuje přes devět tisíc lekcí. Loňský rok však kvůli pandemii fyzickou návštěvnost posilovny radikálně ovlivnil, a tak musel Vrátný se svým týmem vymyslet, jak byznys udržet v chodu i za zavřenými dveřmi.

Byť nikdy nebyli fanoušky online tréninků a tomuto formátu, který zpopularizovaly aplikace jako Freeletics a úspěch slaví i čeští Fitify, dlouho odolávali, nakonec se rozhodli ho vyzkoušet. A jak potvrzuje veleúspěšná kampaň na Hithitu, nese jim to ovoce.