Velký teniskový obchod. Footshop kupuje největšího konkurenta Queens a společně vytvoří miliardový podnik
Tuzemská tenisková a streetwearová scéna hlásí velký obchod, v rámci něhož se spojují dva největší konkurenti a společně vytvoří silného hráče s tržbami přesahující miliardu korun. Jinými slovy, Footshop oznámil, že koupí Queens, a tak zatímco dosud Peter Hajduček a Lenka Ondruchová dobývali svět „proti sobě“, nyní spojí síly a budou dál růst již bok po boku.
V řeči prostých čísel už Footshop svého konkurenta dávno předběhl, ale jen o nich to není. Queens se během své sedmnáctileté historie stal ve světě streetwearu, do něhož nespadají jen tenisky, ale také další oblečení a doplňky, pojmem a ve Footshopu neskrývají, že jim v mnoha ohledech sloužil jako inspirace.
Footshop zakládal Peter Hajduček před necelými devíti lety a obchod, který se soustředí na prodej limitovaných tenisek, posunul až do role lídra v online prodeji streetwearu ve středoevropském regionu. V loňském roce se i díky pokračující úspěšné expanzi do zahraničí zastavil obrat Footshopu na 850 milionech korun. Queens k tomu nyní přidává svých 196 milionů z loňského roku, a tak ve společném podniku překonají miliardu.
„Queens je známá a důvěryhodná značka, kterou jsme už od založení Footshopu považovali za důležitou inspiraci a našeho nejvýznamnějšího konkurenta. S velkou úctou budeme přistupovat k dalšímu rozvoji značky ve spolupráci se současným marketingovým týmem Queens. Každý brand bude mít vlastní identitu, strategii a zákazníka,“ ujišťuje Peter Hajduček, majitel a CEO Footshopu.
Celá akvizice se domlouvala půl roku a Footshopu v její realizaci pomohly také prostředky získané v kampani na portálu Crowdberry, na němž firma vybrala od investorů tři miliony eur (necelých 80 milionů korun). Výši transakce nechce ani jedna strana komentovat, ale podle odhadů CzechCrunche mohl Footshop za Queens zaplatit řádově střední desítky milionů korun.
Kvalitní konkurenti teď porostou spolu
Pro zákazníky se po akvizici příliš nezmění, obě značky budou i nadále fungovat jako dosud, ale pro Footshop se otevírají nové možnosti růstu a expanze. Sám se chce zaměřit na prodej prémiového oblečení a obuvi, zatímco Queensu pomůže s expanzí do zahraničí. Na ní je z velké části postaven právě úspěch Footshopu, který dnes prodává na 18 trzích a kamenné prodejny má v Praze, Bratislavě, Budapešti a Bukurešti.
„Mám radost, že se spojují dva silné a unikátní lokální brandy, dlouho jsme byli kvalitní konkurenti, inspirace byla oboustranná. Footshop využije silné stránky obou pro progresivní budoucnost. Věřím, že Queens tým bude přínosem i pro Footshop, který se díky akvizici rozrůstá o další nadšence pro tenisky a hlavně streetwear. Já osobně se těším po 17 intenzivních letech na čas s rodinou na horách a pouštím své skoro dospělé Queens baby do světa,“ říká zakladatelka Queens Lenka Ondruchová.