Výdejní boxy pro všechny. WeDo přebírá stovku Mall Boxů od Mall Group a otevře je dalším e-shopům

Peter BrejčákPeter Brejčák

wedo-box-mall-box2

Foto: WeDo

Kurýr logistické společnosti WeDo doručuje do výdejního boxu

0Zobrazit komentáře

Rozmach tuzemské e-commerce, která loni díky pandemii koronaviru rychle rostla a na maloobchodu se podílí už ze 16 procent, přináší také rozvoj nových způsobů doručení zásilek. V Česku v tomto ohledu rostou rychle zejména výdejní boxy, jež zákazníkům umožňují balíčky vybírat v podstatě kdykoliv bez závislosti na příjezdu kurýra. Vlastní sítě výdejních boxů buduje hned několik významných e-commerce hráčů a navzdory stále silnější konkurenci chce na trhu prorazit také společnost WeDo.

Jak pro CzechCrunch koncem roku uvedl šéf logistické firmy Daniel Mareš, i když je v tuzemsku zhruba deset společností, které výdejní boxy mají nebo je budují, WeDo věří, že dojde ke konsolidaci a nakonec se počet provozovatelů ustálí na dvou nebo třech. Aktuálně své boxy provozuje například Alza, Zásilkovna, Rohlík nebo Pilulka a velké plány na propojování boxů představil také Balíkobot.

„Když se podíváme do Evropy, tak i na trzích, kde je koncept výdejních boxů už delší dobu a je zažitý, se v drtivé většině případů jedná o jednu, maximálně dvě dominantní sítě. Nedovedu si představit, že v desetimilionové České republice máme deset nezávislých sítí a každý z jejich provozovatelů si myslí, že zrovna ta jeho bude nejlepší,“ poukázal na přeplněnost tuzemského prostoru výdejními boxy Mareš.

Podle manažera s dlouholetými zkušenostmi z nejvyšších pozic v logistických společnostech jako DHL či DPD má být WeDo jednou ze tří služeb, které na trhu s výdejními boxy prorazí. Samotné WeDo oficiálně vzniklo koncem loňského roku spojením služeb In Time a Uloženka a dnes ke svému plánu udělalo další důležitý krok, když spustilo doručování právě do zmíněných boxů.

wedo

Foto: WeDo

Daniel Mareš, CEO logistické společnosti WeDo

Jde o stovku lokalit, kde se dosud nacházely takzvané Mall Boxy, které WeDo podle plánu přebírá od společnosti Mall Group. WeDo má totiž stejné majitele jako Mall Group, kde po čtyřiceti procentech drží PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Zbylých dvacet procent patří skupině Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.

Boxy bude v průběhu následujících měsíců čekat postupná změna vzhledu, nový design bude napůl v barvách WeDo a Mall Group. Případné další boxy, které stávající síť rozšíří, pak budou už čistě v designu WeDo. Konkrétní plány o tom, kolik boxů chce společnost v tuzemsku a zahraničí rozmístit, Mareš komentovat nechtěl.

Logistická společnost přitom možnosti doručení balíčků otevírá i dalším partnerům, tedy e-shopům mimo Mall Group, ze které se teď síť výdejních boxů odděluje. Aktuálně podle ředitele WeDo probíhají jednání s asi dvacítkou dalších partnerů, konkrétní jména zatím neprozradil.

Jako hlavní výhody doručování zásilek do boxů WeDo označuje flexibilitu – zákazníkům bude balíček k dispozici 46 hodin od odeslání přístupového kódu přes SMS. Samozřejmostí je pak vyzvednutí zboží kdykoliv a platba kartou. Zásilku je navíc možné do boxu přesměrovat z jiného způsobu doručení, tedy například když zákazník zjistí, že v čase, kdy by měl přijít kurýr, nebude doma. Případně se zákaznickým servisem může vyřešit přesměrování zásilky do boxů i poté, co se doručení na adresu nezdařilo.

„Koncový zákazník je společně s našimi partnery, jako jsou například e-shopy, středobodem našeho zájmu. V budoucnu mu dáme plnou kontrolu nad doručováním a výběr z široké nabídky služeb, jako je změna doručení, spojování zásilek a další, a to vše snadno z mobilu,“ doplňuje Mareš vizi WeDo.

wedo-box-mall-box3

Foto: WeDo

Z výdejních boxů Mall Box se stanou WeDo Boxy

WeDo se otevřením možnosti doručení zásilek do výdejních boxů na tuzemském trhu stává první společností, jež provozuje všechny tři způsoby doručení vlastními silami. Na konkrétní adresu balíčky doručuje 300 aut a kurýrů a k dispozici je přes tisíc výdejních míst, ke kterým nově přibyla právě stovka boxů.

„Je to jeden z kroků, kterými se blížíme k naplnění naší vize, a tou je doručování zásilek přesně podle potřeb jednotlivých klientů,“ říká Mareš. Jak doplňuje, k boxům v Česku patří také patnáct boxů na Slovensku, což dává výhodu obchodníkům, kteří chtějí usnadnit nakupování slovenským zákazníkům.