Čeští investoři z Credo Ventures sází na automatizaci. Miliony dolarů posílají do projektu Segron
Vladislav Jež, Partner v Credo Ventures
Když se řekne testování sítí, přes které tečou data, nezní to zrovna jako nejzajímavější byznys. Pokud si ale představíte, že vám najednou přestane fungovat nějaká služba, protože došlo k problému právě v toku dat, je to nepříjemné – a proto je i tato byznysová oblast důležitá. Výpadkům chce předcházet společnost Segron, do níž teď podruhé poslal peníze i tuzemský investiční fond Credo Ventures.
Segron, který oficiálně sídlí v Nizozemsku, hlavní centrálu má v Bratislavě a stojí za ním rakousko-finští zakladatelé, uzavřel další investiční kolo, na němž se tak jako v roce 2019 podíleli vedle Creda také kolegové z OTB Ventures. Celkem již firma vybrala 10 milionů dolarů, což je v přepočtu zhruba 216 milionů korun, a s novým kapitálem v zádech plánuje dál růst.
„Automatizované testování sítí dokáže uspořit velké množství času i peněz a vidíme v něm velkou příležitost k růstu. Segron dokáže v jakékoliv síti, kde probíhají nějaká data nebo signál, zjistit, zda vše běží v pořádku, případně odhalit potenciální problémy,“ popisuje novou investici Vladislav Jež, partner v Credo Ventures.
Pro tuzemský investiční fond jde opět o investici do sektoru B2B, na který se v Credu specializují, nicméně Segron není úplně typickým startupem, jenž by vznikl před pár lety. Rakušané Thomas Groissenberger, Michael Sedlacek a Fin Jari Nurminen firmu založili už v roce 2012. Všichni měli zkušenosti z firem jako Nokia či T-Mobile a postupem času identifikovali problém, s nímž se potýká většina telekomunikačních firem.
Data a sítě jsou všude
Šlo právě o testování sítí, které se provádí například při zavádění nových přístrojů či aplikací, aby se zjistilo, zda veškeré toky dat či signálu probíhají správně. Zaměřili se proto na vývoj platformy, která by tuto činnost zautomatizovala. Testování totiž často probíhá manuálně, a tak automatizace celého procesu slibuje značné časové i finanční úspory.
„Sítě telekomunikačních operátorů jsou stále robustnější a komplexnější, přidávají se nové služby, dochází k aktualizacím a to s sebou nese problémy. Zákazníci přitom ve vysoce konkurenčním prostředí vyžadují co nejvyšší kvalitu, která bez častého testování nejde zajistit,“ popisuje výhody řešení od Segronu Vladislav Jež, za nímž zástupci firmy poprvé přišli v roce 2019.