Čeští investoři z Credo Ventures sází na automatizaci. Miliony dolarů posílají do projektu Segron
Vladislav Jež, Partner v Credo Ventures
Když se řekne testování sítí, přes které tečou data, nezní to zrovna jako nejzajímavější byznys. Pokud si ale představíte, že vám najednou přestane fungovat nějaká služba, protože došlo k problému právě v toku dat, je to nepříjemné – a proto je i tato byznysová oblast důležitá. Výpadkům chce předcházet společnost Segron, do níž teď podruhé poslal peníze i tuzemský investiční fond Credo Ventures.
Segron, který oficiálně sídlí v Nizozemsku, hlavní centrálu má v Bratislavě a stojí za ním rakousko-finští zakladatelé, uzavřel další investiční kolo, na němž se tak jako v roce 2019 podíleli vedle Creda také kolegové z OTB Ventures. Celkem již firma vybrala 10 milionů dolarů, což je v přepočtu zhruba 216 milionů korun, a s novým kapitálem v zádech plánuje dál růst.
„Automatizované testování sítí dokáže uspořit velké množství času i peněz a vidíme v něm velkou příležitost k růstu. Segron dokáže v jakékoliv síti, kde probíhají nějaká data nebo signál, zjistit, zda vše běží v pořádku, případně odhalit potenciální problémy,“ popisuje novou investici Vladislav Jež, partner v Credo Ventures.
Pro tuzemský investiční fond jde opět o investici do sektoru B2B, na který se v Credu specializují, nicméně Segron není úplně typickým startupem, jenž by vznikl před pár lety. Rakušané Thomas Groissenberger, Michael Sedlacek a Fin Jari Nurminen firmu založili už v roce 2012. Všichni měli zkušenosti z firem jako Nokia či T-Mobile a postupem času identifikovali problém, s nímž se potýká většina telekomunikačních firem.
Data a sítě jsou všude
Šlo právě o testování sítí, které se provádí například při zavádění nových přístrojů či aplikací, aby se zjistilo, zda veškeré toky dat či signálu probíhají správně. Zaměřili se proto na vývoj platformy, která by tuto činnost zautomatizovala. Testování totiž často probíhá manuálně, a tak automatizace celého procesu slibuje značné časové i finanční úspory.
„Sítě telekomunikačních operátorů jsou stále robustnější a komplexnější, přidávají se nové služby, dochází k aktualizacím a to s sebou nese problémy. Zákazníci přitom ve vysoce konkurenčním prostředí vyžadují co nejvyšší kvalitu, která bez častého testování nejde zajistit,“ popisuje výhody řešení od Segronu Vladislav Jež, za nímž zástupci firmy poprvé přišli v roce 2019.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsV telekomunikacích ostřílený manažerský tým neměl tolik zkušeností s prodejem a marketingem a Credo si s nimi nakonec ve spolupráci s nizozemským fondem OTB Ventures pláclo. Po dvou letech přidali v rámci dalšího investičního kola nový kapitál v podobě několika milionů dolarů, s nimiž se Segron plánuje rozmáchnout nejen po Evropě, ale také do Spojených států a výhledově na východ.
Hlavními zákazníky firmy jsou velcí telekomunikační hráči jako T-Mobile, Telefónica či Swisscom, ale potenciál automatizovaného testování sítí tkví i v mnoha dalších oborech. „Je to spojené také s digitální transformací firem, kde je tok dat čím dál větší a také potřebuje být bezchybný. Rozvíjí se i e-commerce, automotive nebo banking,“ vyjmenovává Jež. Obecně se teď nejvíce mluví o rozvoji sítí 5G a internetu věcí.
„Budoucnost je v automatizaci procesů, a tak nás zajímají všechny oblasti, kde k ní může dojít.“
„Naše automatizovaná řešení pomáhají společnostem zlepšovat zkušenosti koncových zákazníků, zvyšovat produktivitu a zlepšovat rychlost uvádění nových produktů a služeb na trh,“ říká spoluzakladatel a CEO Segronu Thomas Groissenberger s tím, že firmám pomáhají s velkými výzvami a příležitostmi, které se v posledních dvanácti měsících objevily. Mnoho z nich totiž přichází právě v digitalizované podobě.
Pro Credo Ventures se jedná o další sázku na službu, která automatizuje různé činnosti. Hvězdou jeho portfolia je rumunský startup UiPath, který se zaměřuje na procesy ve firmách, přičemž jeho hodnota činila v posledním investičním kole 35 miliard dolarů a tento týden vstoupí ve Spojených státech na burzu. Nejde však o jediného automatizačního koně, na něhož v Credu sází.
„Budoucnost je v automatizaci procesů, a tak nás zajímají všechny oblasti, kde k ní může dojít. Není to jen UiPath, ale také například IP Fabric či Manta Software, které máme v portfoliu,“ dodává Vladislav Jež. Do česko-amerického startupu Manta investovalo Credo v rámci velkého kola loni na podzim a krátce předtím podpořilo taktéž v rámci většího kola rovněž zmíněný IP Fabric.