Sója a pšeničný protein v křupavém kabátku. Ochutnali jsme nové rostlinné nugetky od Burger Kingu
Ochutnali jsme nové smažené rostlinné kousky od Burger Kingu
Co je cílem většiny producentů rostlinných variant typicky masových jídel? Takřka nerozeznatelná chuť a autentická struktura. Právě to se snaží naplňovat i fastfoodový řetězec Burger King, který do Česka nově přivezl rostlinnou variantu svých tradičních kuřecích nugetek a po rebelském Whopperu se jedná o druhý původem masový pokrm, který v sobě žádné živočišné proteiny nemá. A skoro to ani nepoznáte.
Když koncem roku 2019 Burger King poprvé nabídl svůj legendární hamburger Whopper s rostlinným masem, přineslo to mnoho vášní. Někteří tento krok z environmentálního hlediska vítali, druzí byli naopak skeptičtí vůči výsledné chuti a příliš nechápali, proč by měli jíst typický masový pokrm s rostlinnou náhražkou.
Tak či tak, takzvaný Rebel Whopper, složený ze zhruba 79 % ze sójového a pšeničného proteinu, se v Česku poměrně dobře etabloval, překonal hranici 2,5 % celkových prodejů Burger Kingu na tuzemském trhu, když se ho prodalo skoro 80 tisíc kusů. I proto lokální zastoupení řetězce vidí v těchto ekologičtějších alternativách potenciál, který nyní rozvíjí i přes „nekuřecí“ nugetky, s nimiž chce dosáhnout až tříprocentního podílu na celkových prodejích.
U rostlinných nugetek se Burger King zaměřil na dva aspekty, které jsme zmínili v úvodu: nerozeznatelnou chuť od kuřecí varianty a autentickou strukturu na povrchu i uvnitř. A podle našeho prvního ochutnání musíme konstatovat, že se to řetězci velmi dobře podařilo. I když je základ složený ze sóji a pšeničného proteinu, tak minimálně na první pohled a první skus bude pro mnoho lidí k nerozeznání od kuřecího masa. Dopomáhá k tomu samozřejmě i opečené pšeničné těstíčko.
„Podle toho, jak oblíbený je rostlinný Whopper, věříme, že nové rostlinné nugety budou mít stejný úspěch. Zákazníci mají nyní na výběr z několika bezmasých variant, které jsou svou chutí i vzhledem od těch masových k nerozeznání. Tedy alespoň pro mě,“ říká Daniel Ryška, ředitel Burger Kingu pro Česko, Slovensko, Bulharsko a Rumunsko.