Úspěšná jízda na vlně NFT. The Weeknd vydražil digitální obrazy i exkluzivní píseň za více než dva miliony dolarů
Když The Weeknd spolu s grafickým studiem Strange Loop Studios a online tržištěm Nifty Gateway spouštěl aukci exkluzivních fanouškových materiálů ve formě NFT, očekávalo se, že o digitální předměty se zárukou unikátního vlastnictví na blockchainu bude zájem. A naplnilo se to se vší parádou – slavný kanadský zpěvák na svém virtuálním uměleckém merchandisingu vydělal přes dva miliony dolarů.
Před startem aukce se The Weeknd nechal slyšet, že trend nezaměnitelných tokenů, zvaný jako NFT, může být jedním z inovativních způsobů, jak změnit jinak konzervativní hudební průmysl. Věří, že pokud budou interpreti prodávat své umění právě přes tuto technologii, která vzešla ze světa kryptoměn, mohou být více viděni a slyšeni. A když teď prodal svou exkluzivní skladbu jako NFT za 490 tisíc dolarů, ukázal, že to opravdu může být cesta.
Právě dosud nezveřejněná skladba, která nikdy nebude na žádné streamovací službě, se stala největším lákadlem nové kolekce. Její dražební okno trvalo přesně čtyřiadvacet hodin a největší finanční sumu přihodil uživatel pod pseudonymem rare5330, který za to, aby se stal jejím certifikovaným vlastníkem, zaplatil v přepočtu 10,8 milionu korun. Spolu s ní si „odnesl“ i autorský vizuál v neofuturistickém provedení.