Adidas vstupuje do nové éry. Ve virtuálním vesmíru nabídne exkluzivní produkty, se kterými si i zahrajete
Koupil si animovanou opici za miliony korun, spojil se s kryptoměnovým influencerem, začal spolupracovat s netradiční komiksovou sérií a vyrazil prozkoumávat neprobádané krásy takzvaného metaverse. Německý sportovní gigant Adidas načíná novou éru a naplno vstupuje do virtuálního vesmíru, kde má v plánu odhalovat exkluzivní kolekce, prodávat prémiové sběratelské předměty a tvořit komunity pro vyvolené.
Virtuální vesmír (neboli metaverse) je pro mnohé stále neuchopitelnou oblastí, od které neví, co očekávat. Tvůrce Facebooku Mark Zuckerberg ji považuje za budoucnost nás všech a ji nedávno prezentoval jako místo, kde se lidé mohou kdykoliv střetávat a řešit vesměs stejné věci, jakými se zabývají ve světě skutečném. Metaverse ale může být i pomyslný exkluzivní klub – komunita lidí s prémiovými právy a přístupy k věcem, k nimž se běžní smrtelníci nedostanou.
Něco takového od dnešního dne začíná uplatňovat i Adidas, který otevřel dveře svého vlastního virtuálního vesmíru. V něm si zájemci mohou zatím kupovat takzvané NFTs, tedy virtuální sběratelské předměty vycházející ze světa kryptoměn. Těch Adidas aktuálně nabídl dvacet tisíc pro přednostní kupující s tím, že více než devět tisíc kusů nabídne jako součást klasického prodeje.