Alza nesmí lákat na reklamace zboží z konkurenčního Mallu a CZC. Nařídil jí to soud
Největší český e-shop se pustil do svých nejbližších konkurentů Mall a CZC ve snaze přetáhnout jim zákazníky. Kampaň musel přerušit.
Alza minulý měsíc rozběhla kampaň, v níž zákazníkům nabízela, že pokud nakoupili zboží na e-shopech Mall a CZC, mohou jej reklamovat u ní. A argumentovala tím, že takový krok udělala kvůli nejasné budoucnosti těchto značek spadajících pod polské Allegro. Nabídku této služby ale nyní předběžným opatřením pozastavil Městský soud v Praze.
O rozhodnutí soudu informoval portál Aktuálně.cz, kterému to potvrdila i mluvčí Alzy Eliška Čeřovská. „Službu prozatím nabízet nemůžeme. Bohužel se k tomu nemohu více vyjádřit, protože soud nám uložil povinnost zdržet se veřejného informování o kampani,“ uvedla Čeřovská, podle níž se Alza chystá bránit právními prostředky.
Z tohoto důvodu e-shop podle Aktuálně nemůže sdělit ani to, zda se dočasné přerušení služby týká pouze její propagace, nebo i jejího provozování – není tak jasné, jak se prodejce zachová k zákazníkovi, který k němu přijde zboží od konkurence vyreklamovat. Nabídka Alzy původně zahrnovala možnost reklamovat u ní zboží, které si lidé koupili na Mallu nebo CZC do 30. září letošního roku za podmínky, že ho Alza měla historicky v katalogu.
Taková kampaň na trhu vyvolala velký rozruch, Allegro, pod nějž oba dotčené e-shopy spadají, na ni reagovalo slovy, že se minimálně zatím ani jeden z nich uzavírat nechystá a plánuje do nich investovat i nadále, tudíž obavy o jejich budoucnost nejsou na místě. Podle dalších odborníků byla akce Alzy minimálně na pováženou. „Alza, která je dlouholetým lídrem české e-commerce, ukázala již v minulosti, že se nebojí jít v marketingu až na hranu zažitých zvyklostí,“ komentoval situaci Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci, jež sdružuje asi sedm set online prodejců.