Největší český e-shop Alza.cz výrazným způsobem rozšiřuje svou sekci Alza Beauty, která se soustředí na prodej parfémů, šperků, hodinek a dalších kosmetických doplňků. Vedle samostatné sekce na webu má nově Alza i vlastní kamennou parfumerii, která je součástí hlavního showroomu v pražských Holešovicích. Na trhu se tak postaví proti velkým prodejcům jako Notino (bývalé Parfums.cz) nebo skupině Vivantis.
Na prostoru o velikosti 100 metrů čtverečních Alza nově nabízí 78 různých značek parfémů, kterých dle vlastních slov prodá desítky tisíc kusů ročně. Holešovický showroom si největší e-commerce hráč nevybral náhodně – denně jím projde přes 3,5 tisíce zákazníků, kolem Vánoc pak i třikrát tolik.
„Dnešním otevřením světa vůní chceme dát jasně najevo, že to s beauty myslíme vážně. S novou expozicí se více přiblížíme zákazníkům, umožníme jim výrobky otestovat, přivonět si a poradíme s výběrem,“ říká ke spuštění obchodní ředitel Alzy Petr Bena.
Dosud nejprodávanějšími značkami byly podle společnosti Hugo Boss, Calvin Klein nebo Giorgio Armani. Pokud se bude první parfumerii dařit, dá se očekávat, že Alza začne uvažovat nad dalším rozšiřováním. Mimo nových sekcí, mezi které se nedávno zařadilo například Alza Pet, má e-shop v portfoliu také množství vlastních produktů, především na poli elektroniky, ale i ekologické drogerie.
Zkuste na malou chvíli zavzpomínat na své dětství a vybavit si, co jste asi tak dělali, když vám bylo šest let. Nejspíše jste si hráli venku s ostatními dětmi, žadonili doma o nějakého toho chlupatého mazlíčka a začínali plnit své školní povinnosti. To samé by se dalo říci i o jihokorejské holčičce Boram, která do toho však ještě stíhá vydělávat miliony dolarů ročně.
Tak obrovské jmění Boram získává ze svých videí, které publikuje na YouTube, kde má hned dva kanály. Na první s 13,7 miliony odběratelů umísťuje především videa, ve kterých testuje hračky. Druhý kanál se věnuje videoblogům, které odebírá 17,6 milionu diváků.
Obsah jejích videí je velice jednoduchý a míří především na ty nejmenší diváky, kteří jsou schopni obsahu plného zvuků, animací a pitvoření porozumět, aniž by hovořili korejsky. Mezi videa s největším počtem zhlédnutí patří například video, ve kterém Boram a její starší kamarádi vaří instantní nudle. Toto video má do dnešního dne 377 milionů zhlédnutí.
Podle analytického webu Social Blade vydělávají videa na kanálech malé youtuberky měsíčně přes zhruba 3,1 milionu dolarů, tedy více než 71 milionů korun. Část peněz, které Boram za svá videa inkasuje, jí rodiče neukládají na účet, aby si jich užila, až vyroste, ale investují je.
Jak informujeCNN, naposledy to bylo do nemovitosti v luxusní čtvrti Gangnam v Soulu, známé z hitu Gangnam Style, ve které společnost Boram Family, zastřešující veškeré aktivity rodiny, zakoupila pětipodlažní nemovitost v celkové hodnotě 8 milionů dolarů, tedy přibližně 184 milionů korun.
V Jižní Koreji se však najdou i rodiče, kteří nejsou z Boram a jejích videí příliš nadšení. V minulosti se objevilo několik stížností, které upozorňovaly na to, že tvorba této malé holčičky může negativně ovlivňovat etický a emoční vývoj dětských diváků. Konkrétně šlo o inscenovaná videa, ve kterých Boram kradla peníze z peněženky svých rodičů nebo řídila automobil na silnici. Tato videa byla následně z kanálu stažena a rodičům Boram byl soudně nařízen poradenský kurz prevence zneužívání dětí.
Právě vykořisťování dětí je u dětských hvězd velkým tématem. Většina dětských youtuberů si totiž videa nenatáčí sama, ale pomáhají jim s nimi rodiče či starší sourozenci. Mnoho lidí poukazuje na to, že se děti stávají pouze jakýmsi nástrojem těchto osob, které skrze ně vydělávají peníze. Většina rodičů se však hájí tím, že pouze natáčí své děti u toho, co je baví a co dělají z vlastní vůle.
Foto: Boram Tube ToysReview/YouTube
Boram se svými bratry, kteří v jejích videích často vystupují
Za vůbec nejúspěšnější dětskou youtuberskou hvězdu loňského roku byl magazínem Forbes označen sedmiletý Ryan Kaji, který se na svém kanálu Ryan ToysReview s 20,8 miliony odběratelů soustředí na zkoušení nových hraček. Jen za minulý rok si měl Ryan vydělat přibližně 22 milionů dolarů, tedy přes 500 milionů korun.
Českým dětským youtuberům vévodí dnes patnáctiletý youtuber Zachy, který natáčí především videoblogy. A malým fenoménem se stal také Misha se svým kanálem Mishovy šílenosti, který má dnes má již přes 750 tisíc odběratelů. Misha je známý především písničkami vlastní produkce, které dokonce zaznamenal i jeden z nejslavnější youtuberu PewDiePie.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.