Alza rozšiřuje svůj byznys s parfémy. V showroomu v pražských Holešovicích otevřela první vlastní parfumerii

alzabeauty
0Zobrazit komentáře

Největší český e-shop Alza.cz výrazným způsobem rozšiřuje svou sekci Alza Beauty, která se soustředí na prodej parfémů, šperků, hodinek a dalších kosmetických doplňků. Vedle samostatné sekce na webu má nově Alza i vlastní kamennou parfumerii, která je součástí hlavního showroomu v pražských Holešovicích. Na trhu se tak postaví proti velkým prodejcům jako Notino (bývalé Parfums.cz) nebo skupině Vivantis.

Na prostoru o velikosti 100 metrů čtverečních Alza nově nabízí 78 různých značek parfémů, kterých dle vlastních slov prodá desítky tisíc kusů ročně. Holešovický showroom si největší e-commerce hráč nevybral náhodně – denně jím projde přes 3,5 tisíce zákazníků, kolem Vánoc pak i třikrát tolik.

Dnešním otevřením světa vůní chceme dát jasně najevo, že to s beauty myslíme vážně. S novou expozicí se více přiblížíme zákazníkům, umožníme jim výrobky otestovat, přivonět si a poradíme s výběrem,“ říká ke spuštění obchodní ředitel Alzy Petr Bena.

Dosud nejprodávanějšími značkami byly podle společnosti Hugo Boss, Calvin Klein nebo Giorgio Armani. Pokud se bude první parfumerii dařit, dá se očekávat, že Alza začne uvažovat nad dalším rozšiřováním. Mimo nových sekcí, mezi které se nedávno zařadilo například Alza Pet, má e-shop v portfoliu také množství vlastních produktů, především na poli elektroniky, ale i ekologické drogerie.

Pro šestiletou Boram je YouTube zlatý důl. Vydělala si i na obří dům v luxusní čtvrti Soulu za 184 milionů korun

boram-youtube

Foto: Boram Tube ToysReview/YouTube

Šestiletá jihokorejská youtuberka Boram

0Zobrazit komentáře

Zkuste na malou chvíli zavzpomínat na své dětství a vybavit si, co jste asi tak dělali, když vám bylo šest let. Nejspíše jste si hráli venku s ostatními dětmi, žadonili doma o nějakého toho chlupatého mazlíčka a začínali plnit své školní povinnosti. To samé by se dalo říci i o jihokorejské holčičce Boram, která do toho však ještě stíhá vydělávat miliony dolarů ročně.

Tak obrovské jmění Boram získává ze svých videí, které publikuje na YouTube, kde má hned dva kanály. Na první s 13,7 miliony odběratelů umísťuje především videa, ve kterých testuje hračky. Druhý kanál se věnuje videoblogům, které odebírá 17,6 milionu diváků.

Obsah jejích videí je velice jednoduchý a míří především na ty nejmenší diváky, kteří jsou schopni obsahu plného zvuků, animací a pitvoření porozumět, aniž by hovořili korejsky. Mezi videa s největším počtem zhlédnutí patří například video, ve kterém Boram a její starší kamarádi vaří instantní nudle. Toto video má do dnešního dne 377 milionů zhlédnutí.

Podle analytického webu Social Blade vydělávají videa na kanálech malé youtuberky měsíčně přes zhruba 3,1 milionu dolarů, tedy více než 71 milionů korun. Část peněz, které Boram za svá videa inkasuje, jí rodiče neukládají na účet, aby si jich užila, až vyroste, ale investují je.

Jak informuje CNN, naposledy to bylo do nemovitosti v luxusní čtvrti Gangnam v Soulu, známé z hitu Gangnam Style, ve které společnost Boram Family, zastřešující veškeré aktivity rodiny, zakoupila pětipodlažní nemovitost v celkové hodnotě 8 milionů dolarů, tedy přibližně 184 milionů korun.

fortnite-skins

Přečtěte si takéDva mladí Češi se dostali mezi světovou špičku ve hře Fortnite. Z mistrovství světa si odnášejí přes dva miliony korunDva mladí Češi se dostali mezi světovou špičku ve hře Fortnite. Z mistrovství světa si odnášejí přes dva miliony korun

V Jižní Koreji se však najdou i rodiče, kteří nejsou z Boram a jejích videí příliš nadšení. V minulosti se objevilo několik stížností, které upozorňovaly na to, že tvorba této malé holčičky může negativně ovlivňovat etický a emoční vývoj dětských diváků. Konkrétně šlo o inscenovaná videa, ve kterých Boram kradla peníze z peněženky svých rodičů nebo řídila automobil na silnici. Tato videa byla následně z kanálu stažena a rodičům Boram byl soudně nařízen poradenský kurz prevence zneužívání dětí.

Právě vykořisťování dětí je u dětských hvězd velkým tématem. Většina dětských youtuberů si totiž videa nenatáčí sama, ale pomáhají jim s nimi rodiče či starší sourozenci. Mnoho lidí poukazuje na to, že se děti stávají pouze jakýmsi nástrojem těchto osob, které skrze ně vydělávají peníze. Většina rodičů se však hájí tím, že pouze natáčí své děti u toho, co je baví a co dělají z vlastní vůle.

boram-youtube2

Foto: Boram Tube ToysReview/YouTube

Boram se svými bratry, kteří v jejích videích často vystupují

Alexandr Wang

Přečtěte si takéMeta sází na mladého lídra. Wang povede výzkum superinteligenceMeta investuje miliardy do startupu mladého génia. Zuckerberg věří, že jí to pomůže dohnat konkurenci

Za vůbec nejúspěšnější dětskou youtuberskou hvězdu loňského roku byl magazínem Forbes označen sedmiletý Ryan Kaji, který se na svém kanálu Ryan ToysReview s 20,8 miliony odběratelů soustředí na zkoušení nových hraček. Jen za minulý rok si měl Ryan vydělat přibližně 22 milionů dolarů, tedy přes 500 milionů korun.

Českým dětským youtuberům vévodí dnes patnáctiletý youtuber Zachy, který natáčí především videoblogy. A malým fenoménem se stal také Misha se svým kanálem Mishovy šílenosti, který má dnes má již přes 750 tisíc odběratelů. Misha je známý především písničkami vlastní produkce, které dokonce zaznamenal i jeden z nejslavnější youtuberu PewDiePie.