Alza začíná prodávat i alkohol a nápoje. Do příštího roku zároveň pětinásobně zvětší síť svých AlzaBoxů
Tuzemská e-commerce jednička v posledních měsících i díky pandemii koronaviru rychle roste. Jak nám nedávno řekl místopředseda představenstva Alzy Tomáš Havryluk, zpomalovat rozhodně neplánuje, s čímž souvisí několik globálně nastavených prioritních směrů rozvoje. Teď firma představila další detaily, kdy kromě vstupu do nového segmentu prodeje alkoholu a nápojů zároveň masivně investuje do rozšiřování sítě AlzaBoxů.
Rozšiřování portfolia produktů do nových segmentů je jedním z hlavních motorů růstu Alzy, která v posledních letech začala nabízet například vlastní ekologickou drogerii, vlastní IT a elektro příslušenství pod značkou AlzaPower či zboží pro psy a kočky. Teď přidává i alkohol. Nově tak nabídne 700 druhů tichých vín, šampaňského a sektu a dalších 600 druhů destilátů včetně prémiových rumů, vyzrálých whisky či pálenek.
V návaznosti na alkohol pak Alza svůj segment rozšíří také o nealkoholické nápoje jako minerální vody či limonády. Nové produkty do portfolia zařadila prostřednictvím svého dropshipmentu, ve kterém partnerským prodejcům umožňuje využít její zázemí a infrastrukturu včetně vyřizování vratek a reklamací. Dodavatelé zajišťují jen skladové zásoby a expedici objednávek.
„Podařilo se nám získat silné partnery v oblasti, jež má tradiční zakotvení spíše v retailu. Letošní jaro totiž ukázalo, že obliba online nákupů roste, a to i v dříve typicky ‚kamenných segmentech‘. Díky této nové spolupráci budeme moci na zvýšenou poptávku reagovat a prostřednictvím virtuálního tržiště přinášet zákazníkům to, co opravdu chtějí,“ vysvětluje místopředseda představenstva Petr Bena.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsDonedávna obchodní ředitel firmy si pochvaluje také spolupráci se Shoptetem, kdy pomocí doplňku Alza Expando umožňuje e-shopům jednoduché napojení a možnost prodávat své zboží přímo na Alze. „I díky tomu tržby z této formy prodeje neustále rostou – za červenec to bylo v meziročním srovnání o více než 200 procent,“ doplňuje Bena.
Stovky nových AlzaBoxů do několika měsíců
Pro největší tuzemský e-shop však nejde o jedinou novinku. V oblasti logistiky dále pracuje na rozšiřování sítě svých AlzaBoxů, kterých aktuálně ve třech zemích provozuje celkem 205. Do příštího roku chce jejich počet zpětinásobit a v České republice mít 600 boxů, na Slovensku 300 a v Maďarsku další stovku.
Aby Alza stihla instalaci dalších 800 schránek během několika měsíců, každý měsíc jich zprovozní 120 až 150. Reaguje tak na oblíbenost boxů, která se potvrdila i během nouzového stavu – zájem o tento způsob doručení, respektive vyzvednutí zboží byl na úrovni rekordní vánoční sezony.
„Od března do června 2020 se vytíženost schránek zvedla v průměru o více než 130 procent ve srovnání s loňskem a za celé období takto firma doručila stovky tisíc zásilek. AlzaBoxy jsou ideální řešení pro bezkontaktní, a tím pádem bezpečný výdej objednávek – vyzvednutí zásilky trvá zpravidla jen několik vteřin a s každým závozem navíc boxy dezinfikujeme,“ uvádí ředitel expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík.
„Právě možnost bezkontaktního výdeje nás utvrdila v rozhodnutí instalovat nové schránky a přiblížit se zákazníkům v dalších městech. Chceme být připravení jak na hlavní sezonu, tak na případnou druhou vlnu pandemie,“ doplňuje Moudřík s tím, že na displej AlzaBoxů se bude přidávat také antibakteriální folie, jež slouží jako prevence proti šíření nákazy.
K dalšímu rozšiřování sítě boxů Alza zároveň přizvala i města, obce či firmy, které mohou požádat o umístění boxů dle svých potřeb. E-shop navíc ve druhé polovině roku spustí obchodní model na bázi franšízy umožňující zapojeným partnerům čerpat z výhody z provozování úložné schránky.