Amazing Places překonalo krizi a představuje novinky. Odhalí nejkrásnější místa i v Polsku a na Slovensku
Česká republika je malebnou zemí ukrývající stovky, možná i tisíce překrásných míst. Petr Kotík by se dal považovat za sběratele těch nejvytříbenějších z nich, přičemž se o svou sbírku hrdě dělí se všemi ostatními milovníky odpočinku na výjimečných místech. Jeho projekt Amazing Places má za sebou poměrně turbulentní rok, a tak trochu překvapivě na tom nenesla vinu jen pandemie koronaviru.
Mohlo by se zdát, že coby platforma zaměřená na zprostředkování ubytování Amazing Places v minulém roce spíše přežívalo. Růst o více než 70 % na obrat pohybující se okolo 30 milionů korun ovšem prozrazuje, že se podařilo nelehké období ustát se ctí. A co víc, povedlo se najít prostor i na pomoc ohroženým hoteliérům a rozjet celou řadu novinek.
Mezi ně patří přehlednější systém rezervací, propojování s dalšími projekty, vlastní čtvrtletník či expanze a posilování na zahraničních trzích, konkrétně na Slovensku a také Polsku, které chtějí otevřít nejen tamním turistům, ale i milovníkům krásných míst z České republiky.
Když krize střídá krizi
O tom, jak hoteliérům pomoci, nám Petr Kotík vyprávěl před více než rokem, kdy dost pravděpodobně ani on sám netušil, jak moc krušný pro hoteliéry celý rok 2020 bude. I přesto dnes přiznává, že jeho původní odhady, kolik hoteliérů a dalších provozovatelů celá situace položí na lopatky, byly daleko pesimističtější.
„Díky určité pomoci ze strany státu došlo k tomu, že hoteliéři, majitelé penzionů a další přežili. Jestli to položilo pět procent z nich, tak je to moc. Můj odhad byl původně daleko větší. Ale myslím si, že je to jen určitý odklad nevyhnutelného. Již nyní je pomoc v podstatě nulová, a proto si myslím, že některým dojde dech ještě během tohoto roku. Minimálně v Praze a dalších městech závislých na zahraničních turistech bude muset dle mých odhadů skončit až desetina podniků,“ predikuje Kotík.
Amazing Places se snažilo hoteliérům pomoci různými způsoby, jak ovšem Petr Kotík přiznává, jeho představy o pomoci byly původně trochu jiné, daleko větší. Do cesty se však společnosti postavila jiná krize. „Na začátku léta loňského roku u nás propukla určitá personální krize a já jsem se rozloučil se třemi čtvrtinami lidí, se kterými jsem do té doby na projektu pracoval,“ vysvětluje.
Spouštěčů k tomuto exodu bylo podle něj více, ovšem za ten nejzásadnější považuje růst firmy, se kterým je spojena i větší míra odpovědnosti a také určitý tlak. Jak se ale říká, všechno špatné je k něčemu dobré. „Pomohlo mi to se zastavit, zamyslet se nad tím, kdo by měl s námi ten projekt dál táhnout. Díky tomu jsme nesmírně posílili, co se odborné stránky týče. Uvědomuju si, že je určitá chyba i na mé straně, ale ve finále mě to motivuje, aby se něco podobného neopakovalo do budoucna v tak velké míře,“ říká zakladatel Amazing Places.
Otevírání šuplíků
Výrazná personální obměna byla předzvěstí laviny nových projektů, do kterých se Amazing Places v průběhu loňského a během letošního roku pustilo. Příští měsíc bude celý projekt slavit sedm let své existence a za tu dobu se zrodila celé řada nápadů. Jak to ovšem bývá, mnoho z nich skončilo z důvodu nedostatku financí i času v šuplíku, kde čekaly na svou příležitost.
„Na měřítka dravých startupových firem jsme relativně pomalí, jdeme krok sun krok, ale teď bylo prostoru na realizování novinek více. A to jsme zatím v polovině všeho, co bychom chtěli vypustit,“ usmívá se Kotík a v rukách přitom drží druhý výtisk čtvrtletníku Amazing Magazín, který je jednou z prvních novinek.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs