Americký fotbal už ovládl, teď to zkusí v módě. Legendární Tom Brady rozjíždí vlastní značku oblečení

Filip HouskaFilip Houska

Tom Brady, legenda NFL

0Zobrazit komentáře

Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.

Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Jako první mrkneme na novou značku oblečení amerického fotbalisty Toma Bradyho.

Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.


Tom Brady jde do módy

tom-brady1

Foto: Brady

Tom Brady v „civilu“

Když se v NFL zmíní propíraná sportovní zkratka GOAT (tedy Greatest of All Time neboli nejlepší hráč všech dob), drtivou většinu fanoušků napadne jen jedno jméno – Tom Brady. Legenda amerického fotbalu, která už sedmkrát vyhrála prestižní Super Bowl a byla pětkrát oceněna jako jeho nejužitečnější hráč, má ve světě sportu obrovské renomé, jež se nyní pokusí procpat i do oblasti módy. Spouští totiž vlastní značku oblečení.

Na tom by ostatně nebylo nic překvapivého – je řada známých sportovců, která svůj módní brand má. Od fotbalového Cristiana Ronalda až po třeba Stephena Curryho z NBA. Tom Brady ji nicméně spouští ve velkém stylu, a to rovnou s člověkem, který pomohl vybudovat módní impéria pro celebrity typu Kim a Khloe Kardashianovy, Jensem Gredem.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„O založení oděvní značky jsem přemýšlel mnoho let a chtěli jsme, aby byla dokonalá. Chtěli jsme mít jistotu, že to opravdu zvládneme a že to bude správně. Blížím se ke konci své fotbalové kariéry, ale zároveň chci pořád dělat věci, které jsou zábavné,“ řekl Brady v rozhovoru pro WWD.

Sortiment jeho nové značky, nazvané jednoduše Brady, je poměrně bohatý. Nabízí prakticky všechno, co se hodí na sport – od triček přes šortky až po bundy. Na Bradyho se ovšem vcelku rychle svalila kritika za to, že je oblečení příliš drahé. Některé kousky se šplhají až ke 400 dolarům. Pokud ale bude kvalitní, lze si cenu obhájit.


– Bulletin 

? Na kafe s Balenciagou: Luxusní módní značka Balenciaga začala nabízet porcelánový kelímek v minimalistické bílé či černé variantě za 88 dolarů, tedy více než 1 800 korun. Bude káva skutečně chutnat lépe?

? Adidas se spojil s Pradou: Do světa módy dorazila další zajímavá spolupráce. Německý Adidas se spojil s italskou ikonou luxusu, Pradou, a společně uvádí několik kusů udržitelného oblečení, které dohromady stojí přes 600 tisíc korun.

? Donda 2 bude: Kanye West (tedy přesněji řečeno Ye) potvrdil, že pokračování jeho úspěšného alba Donda z roku 2021 skutečně bude. Deska pod názvem Donda 2 by mohla dorazit ještě letos.

?️ Kylian Mbappé ambasadorem Oakley: Jeden z nejlepších fotbalistů planety se stává ambasadorem značky brýlí Oakley. Teprve třiadvacetiletý Kylian Mbappé mimo jiné spolupracuje také s Diorem.


– Streaming culture ?

Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.

***

Connexion Pt. 1 – Connexion

Přiznám se, že francouzsky umím maximálně tak pozdravit, ale jedno se Francouzům musí nechat – vedle vytříbeného módního stylu a skvělé kuchyně mají i fantastickou flow, co se rapu týče. Proto můžu doporučit výběr Connexion, kde je několik francouzských jezdců včetně Jollyho. Track Connexion pak diktuje patrně nejvíc.


– Sneakers window ?

Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.

***

Louis Vuitton Time Out

Louis Vuitton naskočil na vlnu takzvaných průhledných tenisek a představil novou iteraci siluety Time Out, která se vyznačuje průhledným svrškem. Na průhledných bočních panelech mají vyrytý monogram LV Flower a bílou koženou podrážku s tím, že je bílá kůže použita také v oblasti nártu, prstů a paty. K vidění jsou pak i zlaté detaily napříč celým modelem.

lv

Foto: Louis Vuitton

Nový model od Louis Vuitton


– Cestou tramvají ?

Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.

***

Headliners: Trippie Redd – Trippie Redd

Trippie Redd mě zpočátku zaujal skladbou Fuck Love, na které pracoval s dnes již zesnulým XXXTentacionem. To už je ale skoro pět let, pak jsem tohoto mladého amerického rappera relativně míjel. Náhodou jsem ale narazil na jeho výběr „nejlepších“ tracků Headliners: Trippie Redd, který teď točím pořád dokola. Obzvlášť bych vyzdvihl Rich MF.

***

Zdeněk Pohlreich – Brocast

Zdeněk Pohlreich je legenda, kterou není třeba blíže představovat. A já ho uznávám. Dosud jsem si ale nenašel čas na listopadový podcast, který měl s kluky z pořadu Brocast. A rozhodně tento díl můžu všem doporučit – řeší se tam nejen jeho začátky s gastronomií, ale také aktuální pohled na společnost. Disclaimer: ano, je to trošku pravicověji založené.


– My fashion story ?

Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.

***

Études

Pařížský streetwear si pořád udržuje své kouzlo – a Études je toho pěkným příkladem. Značka vznikla již v roce 2012 jako snaha propojit pařížskou pouliční módu s tou z New Yorku, aniž by dělala jakékoliv kompromisy. Proto jsou všechny kousky velmi jednoduché a syrové. Baví mě i jejich důraz na komunitu, kterou se snaží propojovat i prostřednictvím tematických knížek.

V sortimentu francouzského brandu Études najdete vše, co budete k běžnému nošení potřebovat. Od triček přes mikiny až po sluneční brýle. Zajímavé jsou i jednorázové spolupráce s různými umělci, které lze najít přímo na oficiálním webu.

etudes

Foto: Études

Mikina značky Études


Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!

Internetová představení v Ostravě fungují. Streamovací služba Divadla Mír má deset tisíc uživatelů a velké plány

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

divadlo-mir-1

Foto: Jan Lipovský

Část složení ostravského Divadla Mír

0Zobrazit komentáře

Na otázku, zda ostravské Divadlo Mír kontaktovala nějaká jiná scéna ohledně vytvoření vlastní streamovací služby, odpovídá jeho PR manažer Jan Lipovský jen smíchem. Bylo by skutečně zvláštní, kdyby se něco takového stalo, ale o nic více než fakt, že si Mír před rokem přesně takovou službu vytvořil a spustil. Teď z ní divadlu plyne značná část jeho celkových příjmů s cílem přiblížit se tomu, co si vydělá offline.

V Česku v poslední době vzniklo několik nových streamovacích služeb zaměřených na divadla. Tou zřejmě největší je Dramox, který nabízí záznamy divadelních her už více než stovky různých souborů z Česka i dalších evropských zemí. Trochu jiný koncept nabízející netradiční způsob zachycení inscenací nebo koncertů pak představil projekt Film naživo. MírPlay jde zase jinou cestou a nabízí jak inscenace přímo pro obrazovku, tak humorné skeče i filmy.

Byť impulzem k zařízení vlastní streamovací služby byla pro ostravské divadelníky pandemie, do online prostředí směřovali už předtím. Od září roku 2019 na YouTube aktivně provozují kanál Tři tygři s několikaminutovými humornými skeči, jehož počet odběratelů se dnes už blíží 300 tisícům a jednotlivá videa dosahují i na miliony zhlédnutí. Obsah zde stále přibývá, Divadlo Mír se ale přesunulo hlavně na vlastní platformu MírPlay.

Tu si vytvořilo téměř úplně svépomocí díky programátorovi a grafikovi v řadách divadelníků. Jen o platební systém se postarala třetí strana, na jakých chtějí být co nejméně závislí, aby o funkcionalitě nebo vzhledu MírPlay mohli vždy rozhodovat sami. Totéž platí o obsahu, který nabízí pouze tvorbu jediného ostravského souboru – neustále však vzniká nový.

ostrava-divadlo-mir-soubor_jan-lipovsky-2

Foto: Jan Lipovský

Vyplašení, jedna ze sérií skečů Divadla Mír, paroduje reality show Vyvolení

Kromě dalších scének Tří tygrů se natáčí také takzvané filmové inscenace neboli adaptace divadelních her pojaté jako film. Například na Vánoce na streamovací službu dorazila protentokrát serióznější inscenace Čapkova Adama stvořitele. „Jedná se o filozofické podobenství o stavu světa a o chybách, které lidstvo opakuje neustále dokola. O nekonečné cestě k hledání utopie,“ popisuje principál Divadla Mír a režisér inscenace Albert Čuba.

Vedle Adama stvořitele na službě MírPlay, jež je dostupná za 90 korun měsíčně nebo 900 ročně, koncem prosince přibyl také nový formát Noční show. Ta si naopak vytyčuje cíl diváky primárně rozesmát zábavnými scénkami, nekorektním humorem a reakcemi na aktuální dění. Inspiraci si přitom bere zejména ze známých amerických večerních a nočních pořadů jako Saturday Night Live.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pravidelné pořady typu Noční show a Tři tygři na MírPlay zajišťují pravidelný přísun nového obsahu, větší projekty jako Adam stvořitel nebo i klasičtější filmy jako Volným pádem se zase vždy těší velkému zájmu. Streamovací službě se jen za první dva týdny po spuštění podařilo přesáhnout dva tisíce předplatitelů a od té doby čísla výrazně narostla. V nejvyšším bodě dosahovalo publikum MírPlay až deseti tisíc účtů.

„V průběhu léta vykazoval počet předplatitelů mírný pokles od nejvyššího stavu, nicméně nyní opět roste. Cílem je znovu překonat onen nejvyšší bod,“ říká pro CzechCrunch Jan Lipovský. Zároveň přitom zmiňuje novinku služby, která umožňuje získat přístup jen na omezenou dobu.

„Uživatel, který nechce, aby mu odcházela pravidelná částka z účtu, si nyní může obsah MírPlay odemknout na určitou dobu pouze za jednorázový poplatek,“ vysvětluje Lipovský. „Více se to tak přibližuje fungování klasického divadla,“ poznamenává. Tomu se přibližují i příjmy streamovací služby Míru. Deset vyprodaných představení za měsíc divadlu dokáže vydělat asi 1,5 milionu korun. MírPlay tolik zatím neutrží, podle ceny předplatného a počtu předplatitelů ale není těžké si spočítat, že příliš daleko k tomu také nemá.

Cílem přitom samozřejmě není offline tvorbu nahradit – klasické inscenace na prknech před živým publikem pro Divadlo Mír nadále zůstávají hlavním zájmem. Už proto, že diváci se na ně hrnou, kdykoliv mají příležitost. V obdobích loňského roku, kdy byla divadla otevřená, se ostravskému souboru dařilo vyprodávat téměř každé představení. „Dokonce se nám podařilo do 48 hodin vyprodat i představení v ostravském Gongu, které mělo kapacitu více než 1 500 míst,“ dodává Lipovský.

Vzhledem ke zhoršené epidemiologické situaci se Mír koncem roku dobrovolně rozhodl všechny offline inscenace na čas zrušit, nyní už je ale opět dostupný program na leden i dále. Tedy, dostupný jak pro koho. Většina představení až do května je znovu vyprodaná.

Zároveň v moravskoslezské metropoli začíná vznikat další film pro unikátní streamovací službu a později letos se chystají Tři tygři ve filmu – to má být prý zatím největší audiovizuální projekt Míru, který dorazí i do kin. Na jediný soubor, navíc paralelně provozující klasické divadlo, se to zdá jako mnoho práce, Lipovský ale ve svém výčtu ještě nekončí. „Rádi bychom podle našeho scénáře a v naší režii natočili ještě další filmovou komedii. Na scénáři se už pracuje,“ říká.