Apple TV+ čekají velké věci. Filmy a seriály pro ni bude produkovat bývalý ředitel HBO, který stvořil kvalitní televizi
Možná jedna z nejzásadnějších událostí televizního průmyslu v uplynulém roce se udála hned v březnu, když z HBO odešel jeho dlouholetý ředitel Richard Plepler. Jeden z nejváženějších lidí v zábavním průmyslu se nepohodl s novým vedením Time Warneru, mateřské firmy HBO, které mu nebylo ochotno nechat zcela volnou ruku. A právě Plepler provází také dosud největší zprávu letošního roku, když nyní jako producent podepsal exkluzivní smlouvu s Applem.
Pro HBO, které má na kontě zdaleka největší počet cen Emmy a dalších úspěchů, začal pracovat už v roce 1992. V průběhu své kariéry se tak přímo podílel na vývoji televizní stanice směrem k prestižní značce, na jejíž kompletní nabídku se mohou spolehnout i ti nejnáročnější diváci. Se seriály jako Rodina Sopránů, Bratrstvo neohrožených a nověji Hra o trůny HBO stálo v čele rozvoje tzv. kvalitní televize. Pro ni jsou typickými komplexní příběhy vysoké produkční kvality, kontroverzní témata a často také autorský přístup tvůrců.
Koncept seriálů jako plnohodnotných mnohadílných filmů přinejmenším v začátcích vyžadoval vedení s jasně vytyčenými cíli reagujícími na očekávání poměrně specifického publika. Ačkoliv se tak HBO v průběhu let stalo jednou z nejúspěšnějších prémiových televizních stanic, udrželo si status vysoce kurátorského přístupu. Projekty, do kterých byly vkládány prostředky, vždy přicházely s něčím novým a zajímavým a pochopitelně také s vysokou kvalitou.
Plepler zastával názor, že HBO mělo být jednoznačně oddělené od zbytku mediální korporace, Time Warner však měl s prémiovou televizní stanicí podstatně jiné plány. Prestižní značku použil jako prostředek pro vybudování vlastní velké streamovací služby HBO Max, se kterou se chce s deseti tisíci hodinami obsahu postavit těm největším konkurentům.
Pro Apple naproti tomu Apple TV+, které je stále ve svých začátcích, přinejmenším v dohledné době nebude zásadní součástí byznysu. Navíc mu podle mnoha reakcí na první seriály chybí jasný hit s potenciálem zaujmout větší část společnosti i mimo fanoušky a uživatele produktů firmy. Má tedy mnohem blíže Pleplerově idee do velké míry izolované platformy s vysoce kurátorským přístupem k produkci nových projektů. Zároveň má ovšem Apple TV+ za sebou jednu z největších firem na světě a prostředky s tím spojené.