Audi představilo e-tron GT. Elektrický příbuzný Taycanu za bezmála 4 miliony nabízí suverénní výkon
Podobně jako jiné automobilky se i Audi nechává unášet na vlně elektromobility, byť její čistě elektrické modelové portfolio prozatím není příliš pestré. Zájemci si mohou vybírat v podstatě jen ze dvou možností. První je SUV model e-tron představený v roce 2018, tou druhou pak jeho kupé varianta e-tron Sportback. Tuto monotónnost nyní rozbíjí oficiálně představený třetí elektrický model, kterým je sportovně laděný e-tron GT.
Novinka vychází ze stejnojmenného konceptu, který se představil již v roce 2018 na autosalónu v Los Angeles. Luxusní elektromobil třídy GT s atraktivním vzezřením na sebe tehdy strhával značnou pozornost a tato schopnost je vlastní i produkční verzi. Její design se totiž od návrhu příliš neliší, a tak se můžeme těšit z dramaticky agresivních linií.
Aerodynamické vlastnosti vozu by se měly blížit koeficientu odporu vzduchu Cx 0,24. Vůz má na délku 4,99 metru, na šířku 1,96 metru a na výšku 1,41 metru, tudíž se „krčí“ těsně u asfaltu. Někteří vzhled vozu ve stylu kupé přirovnávají k elektrickému Porsche Taycan. A vlastně se jim nelze divit.
Stejně jako Taycan využívá i e-tron GT koncernové platformy J1, na které stojí například Continental od Bentley. Ovšem platformou příbuzenský vztah zdaleka nekončí. I nové Audi disponuje dvojicí elektromotorů umístěných v přední a zadní části.
Novinka bude zpočátku nabízena ve dvou variantách – e-tron GT quattro nabídne výkon 350 kW, ostřejší verze RS e-tron GT pak 440 kW. To je méně než v případě bratrance od Porsche, Audi si však připravilo zajímavost v podobě režimu „over-boost“, který dokáže elektromotory ostřejší verze vybičovat po dobu 2,5 sekundy k výkonu až 475 kW. A to už je výkon, se kterým se dá dýchat na záda Taycanu.