Auta Super šlapou do digitálních technologií. S fungováním jim pomáhá Konica Minolta

Prodejce nových i ojetých vozů pro náročné se spoléhá na technologie Microsoftu, které mu dodává technologicko-konzultační tým společnosti Konica Minolta.

auta-super-2

Foto: Auta Super

Auta Super ročně prodají přes tisíc prémiových vozů

Rychlá auta a ještě rychlejší růst, kvůli kterému musela zrychlit i digitalizace firmy. Společnost Auta Super specializující se na prodej nových i ojetých prémiových vozů má za sebou evoluční skok. Zrychlit procesy a zefektivnit fungování společnosti, která má přes 50 zaměstnanců, pneuservis, síť bezkontaktních myček a tři sklady, pomáhá informační systém stojící na cloudových technologiích Microsoft Power Platform a Microsoft 365.

„Chtěli jsme růst a chyběl nám jednotný systém, který by podpořil naše obchodní aktivity, služby pro zákazníky ale i interní procesy, komunikaci a spolupráci. To nelze bez moderních digitálních nástrojů,“ vysvětluje Jakub Novák, generální ředitel Auta Super. Firma se od svého vzniku v roce 2010 snaží dostát svému jménu. „Nedovolíme si nabídnout nic, co by bylo méně než super,“ dodává.

I díky tomu se staly výhradním partnerem firmy Brabus na českém i slovenském trhu a mohou tak nabízet úpravy pro značky Range Rover, Porsche, Tesla a Rolls Royce. Ve spolupráci s Konica Minolta Business Solutions Czech Auta Super pátým rokem pracují na budování systému podporujícího další růst jejich podnikání.

Mezi prvními požadavky bylo vytvoření digitálního nástroje pro kompletní správu zákazníků a dokonalý přehled o zájemcích a obchodních příležitostech. Vzápětí na to navázaly další provozní agendy, jako jsou evidence skladových zásob vozidel a mobilní aplikace pro příjem nových vozů. Dále elektronické podepisování smluv s klienty, rezervace služeb a správa skladu pneuservisu, objednávky na individuální úpravy vozidel i pro další specializovaná pracoviště.

„Svým způsobem jde o kombinaci ERP systému pro řízení firmy a CRM spravujícího obchodní a marketingové procesy,“ vysvětluje Michal Hanko z Konica Minolta, který u tohoto projektu byl jako zástupce dodavatele od samotného začátku. Cílem klienta bylo nahradit roztříštěná firemní data a komunikaci, které probíhaly ve WhatsAppu a Excelu, flexibilním systémem na míru. Ten má zajišťovat předání potřebných informací k jednotlivým vozům, případně nastaveným procesům společnosti tak, aby přání a požadavky zákazníků byly známy na všech úrovních prodejního i poprodejního zákaznického servisu.

Informační systém využívá Microsoft Power Platform, na které Konica Minolta staví řešení ve spolupráci se svým strategickým partnerem, společností NETWORG. Za touto firmou stojí odborníci na technologie Microsoftu, včetně zakladatelů Tomáše Prokopa a Jana Hájka, kteří se řadí mezi tři desítky Čechů oceněných titulem Microsoft MVP (Most Valuable Professional). Toto prestižní ocenění celosvětově uděluje společnost Microsoft největším odborníkům na její technologie.

Našim obchodníkům chyběly vymoženosti, aby mohli pracovat s firemními daty a vyřizovat potřeby zákazníků přímo během interakce s nimi.

Konica Minolta firmám pomáhá do praxe správně zavádět digitální technologie společnosti Microsoft, jako je Microsoft 365, Power Platform a Azure. „Adopce technologií je v českém prostředí často podceňovaná oblast,“ zmiňuje Hanko. Spousta firem tak podle jeho slov není technicky ani uživatelsky připravena na další změny a inovace, se kterými Microsoft přichází. Takovou oblastí je například i umělá inteligence.

Konica Minolta Business Solutions Czech je součástí globální skupiny Konica Minolta, která zaměstnává na 1 600 IT odborníků po celém světě.

Dnes systém spravuje všechny klíčové procesy prodejce Auta Super, který za rok prodá přes tisíc vozů. „Našim obchodníkům chyběly vymoženosti, aby mohli pracovat s firemními daty a vyřizovat potřeby zákazníků přímo během interakce s nimi. Elektronické podpisy, posílání faktur, komunikaci s pneuservisem, tohle všechno už dnes zvládnou řešit klidně z mobilu,“ nadšeně popisuje Petra Suchánková, ředitelka rozvoje a marketingu v Auta Super. „Z pohledu zákaznické zkušenosti je to skutečně super,“ doplňuje.

Její slova potvrzuje Lucie Bujoková, která má v Auta Super na starosti IT. „V úplném úvodu jsme chtěli jen jakousi kartotéku klientů. Těsně před začátkem jsme ale zadání začali nafukovat. Naštěstí se Konica Minolta uměla vžít do naší situace a dva měsíce od první schůzky jsme spouštěli první systém,“ shrnuje Bujoková.

CC Native

Partnerem článku je Konica Minolta Business Solutions Czech

Slovenský startup, který podpořili Credo, Baudiš i Kučera, kupují Američané za více než 1,5 miliardy

Od prodaného startupu Photoneo se také odtrhne sesterský Brightpick, který využívají například online supermarket Rohlík či lékárny Dr. Max.

Peter BrejčákPeter Brejčák

Brightpick Photoneo foundersInsider

Foto: Photoneo

Zakladatelé startupu Photoneo Tomáš Kovačovský, Michal Malý, Ján Žižka a Branislav Puliš

0Zobrazit komentáře

Startup Photoneo, který zjednodušeně řečeno dává robotům oči, směřuje do amerických rukou. Společnost Zebra Technologies, s jejímiž akciemi se obchoduje na burze Nasdaq a jejíž valuace přesahuje 20 miliard dolarů, oznámila záměr o jeho odkoupení. Do startupu v průběhu let investovali kromě jiných i čeští investoři včetně fondů Credo Ventures a RSJ či zakladatelé Avastu Pavel Baudiš a Eduard Kučera.

Firmy očekávají, že transakce bude dokončena v prvním čtvrtletí příštího roku. Jaká byla cena, ani jedna ze stran nekomentuje. Podle zdrojů CzechCrunche obeznámených se situací ale měla dosáhnout více než 1,5 miliardy korun.

Photoneo zakládala čtveřice Ján Žižka, Tomáš Kovačovský, Michal Malý a Branislav Puliš, na trhu se řadí mezi přední dodavatele senzorů pro robotický zrak a inteligentního softwaru. Díky vlastním patentovaným technologiím firma podle svých slov vyvinula 3D kameru s nejvyšším rozlišením a přesností na světě.

„Společnost Zebra je ideálním partnerem, díky kterému se bude Photoneo moci dále rozvíjet,“ komentuje Ján Žižka z pozice ředitele firmy. Zebra Technologies působí v oblasti podnikových technologií specializujících se na automatizaci pracovních procesů, datovou analytiku a hardware.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pod hlavičkou Photonea vznikl v roce 2021 jako takzvaný spin-off další startup Brightpick, který nabízí AI roboty pro sklady, kde automatizují všechny kroky procesu plnění objednávek. Jako jediný mobilní robot na světě prý dokáže autonomně nachystat a konsolidovat objednávky přímo v uličkách skladu – stejně, jako by to udělal živý pracovník s vozíkem. Tato firma aktuálně spolupracuje například s online supermarketem Rohlík či lékárnami Dr. Max.

Později se obě společnosti spojily do jedné skupiny nazvané Photoneo Brightpick Group, aktuální transakce se ale týká jenom společnosti Photoneo a došlo také na částečné vyplacení zmiňovaných investorů. Samotná skupina se teď přejmenuje na Brightpick a na společnosti Zebra bude pokračovat nezávisle, vlastnická struktura v ní se nemění – a zůstávají tak v ní i Češi.

Kromě částečného vyplacení investorů chce Brightpick využít získané prostředky i na další expanzi ve Spojených státech a v Evropě. Samotný startup již v investicích získal asi 47 milionů dolarů (přes 1,1 miliardy korun). Půl miliardy získal ještě v roce 2021 i od Credo Ventures, začátkem loňska pak dalších 400 milionů a naposledy šlo o bezmála 300 milionů korun v letošním listopadu.

„Tato transakce představuje významný příliv kapitálu, který bude využit jak na návrat hodnoty akcionářům, tak na strategické investice do dalšího rozvoje Brightpick,“ doplňuje Žižka, podle kterého startup zaznamenává osminásobný meziroční růst tržeb a má téměř plně obsazené výrobní kapacity na rok 2025.