Bezrealitky jako minideveloper. Za tři měsíce nakoupily nemovitosti přímo od majitelů za 200 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

hendrik_meyer_ceo_regular-min

Fotoi: Bezrealitky

Hendrik Meyer, ředitel Bezrealitky

0Zobrazit komentáře

Portál Bezrealitky si během svého dlouholetého působení na trhu vybudoval pověst zejména jako tržiště nabízející prodej či pronájem nemovitostí napřímo od jejich majitelů. V posledních letech však záběr svého byznysu firma rozšiřuje, naposledy i akvizicí poloviny realitky Maxima, a zároveň si začátkem roku připravila jednu miliardu korun na přímý odkup nemovitostí.

V rámci služby Expres tak Bezrealitky od března vykupují byty a domy, jež po dílčích rekonstrukcích vrací opět na trh. Takovým způsobem za tři měsíce od majitelů nakoupila 35 objektů (z toho 7 domů, 26 bytů a 2 rekreační nemovitosti) v souhrnné hodnotě přes 200 milionů korun. První nemovitosti už v mezičase vrátila na trh a prodala novým majitelům.

S nově rozvíjející se službou Bezrealitky, které loni změnily majitele a vyrostly o čtvrtinu na 50 milionů korun, cílí zejména na lidi, kteří chtějí své nemovitosti prodat co nejrychleji. Díky tomu, že mají rovnou připravenou hotovost, dokážou podle svého vyjádření celou transakci včetně zaslání peněz do advokátní úschovny zajistit do tří dnů. Podobnou službu nabízí od loňského léta například startup Reas.

bzr_hendrik_meyer_ceo_ii-min

Foto: Bezrealitky

Hendrik Meyer, ředitel Bezrealitky

Šéf Bezrealitky Hendrik Meyer pak dodává, že se nemovitosti v rámci služby kupují za cenu v rozmezí mezi 95 až 99 procent tržní ceny v závislosti na technickém stavu nemovitosti. Dílčí rekonstrukce pak zvyšují jejich hodnotu o pět až deset procent. Právě na tom Bezrealitky vydělávají.

„Jsem přesvědčen, že tento model se stane jedním z běžných standardů pro celý realitní trh,“ říká Meyer, který zároveň věří, že právě tohle může být jedna z cest, jak oživit český realitní trh a vrátit na něj nemovitosti, které by jinak zůstaly nevyužité nebo by se prodávaly či pronajímaly pod cenou.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V rámci aktuálních trendů Bezrealitky investují například do přestavby bytů, ve kterých vytváří samostatné pracovny nebo pracovní kouty. Poptávka po nich totiž v posledních měsících roste. Prodejní cenu dále zvyšuje například kvalitně zajištěná klimatizace, u domů pak úpravy zahrad pro příjemné trávení volného času.

„Máme největší soubor dat o poptávce v Česku. Jsme schopni zachytit i mikrotrendy, které se v prostoru drží třeba jen několik měsíců. Pokud na ně stihneme zareagovat a v rámci rekonstrukce je zapracovat, dokážeme následně nemovitosti prodávat za výrazně výhodnější cenu,“ popisuje Meyer.

Bezrealitky si akvizici realitky pochvalují

Pro Bezrealitky služba Expres není jedinou, jež majitelům nemovitostí podává pomocnou ruku během jejich prodeje. V návaznosti na zprávu z února, kdy Bezrealitky za desítky milionů korun koupily 50 procent Maxima Reality, v rámci služby Komfort zájemcům umožňují zajistit prodej nebo nákup zcela na klíč. Novou spolupráci a službu, díky níž se Bezrealitky staly klasickou realitkou, proti kterým dlouhodobě bojovaly, si Meyer pochvaluje.

„Jedeme dokonce nad plán. Naše služba Komfort, kterou jsme ve spolupráci s realitními specialisty z Maximy připravili, se rozeběhla nad očekávání dobře. Daří se nám měsíčně zprostředkovat prodeje desítkám nemovitostí z celého Česka,“ uvedl Meyer pro CzechCrunch s tím, že celkem firmě majitelé svěřili domy a byty v hodnotě přesahující sto milionů korun a podle vyjádření se kupce daří zpravidla najít do dvou až tří týdnů.

„Podařilo se nám lidem přinést model, kde si sami mohou vybrat, zda prodají nemovitost svépomocí, s pomocí specialistů anebo okamžitě s penězi do tří dnů v advokátní úschově. Nikoho navíc do ničeho nenutíme, netlačíme, což v kontextu celého realitního trhu klienti ocení,“ dodává Meyer.

Vybudovat dobré architektonické studio nemusí trvat roky. Důležitá je specializace, říká Martin Kameník z Premier Interiors

preier

Foto: Premier Interiors

Tým studia Premier Interiors

0Zobrazit komentáře

Byť Martin Kameník začínal v roce 2017 pouze s jedním stolem, počítačem a sešívačkou, postupně se mu podařilo vybudovat renomované studio, na které se obrací především společnosti toužící po zvelebení svých kancelářských prostor. Během několika málo let se brněnskému studiu podařilo vyšplhat na obraty v řádech desítek milionů korun, v prvním roce činnosti si sáhlo na 19 milionů, přičemž ten letošní rok by chtělo zakončit s obraty pohybujícími se okolo 50 milionů korun a vyrůst tak za poslední tři roky o 260 %.

Pod pojmem architektonické studio si většina z nás představí místnost se stoly, za kterými sedí architekti rýsující křivky komplikovaných budov. Ve skutečnosti je však práce architekta daleko pestřejší a práce od stolu je jen jednou z částí tohoto řemesla, které se nemusí nutně zabývat jen tvary budov. To potvrzuje i architektonické studio Premier Interiors Martina Kameníka, které se soustředí jak na návrhy, tak i realizace interiérů kanceláří, bytů a domů.

Založit vlastní studio bylo rozhodnutí, ke kterému Kameník dospěl po svém působení na několika obchodních pozicích. Byť vystudoval obor týkající se ekonomie a řízení ve stavebnictví, osud jej nakonec zavál na pozici obchodního ředitele ve společnosti zabývající se právě realizací kancelářských prostor.

Tomuto prostředí zůstal věrný i ve svých ryze soukromých podnikatelských aktivitách, kdy společně se svým společníkem Patrikem Cirbusem začali od základů budovat projekt Premier Interiors, který je mimo jiné součástí našeho nového speciálu Kanceláře budoucnosti. V něm se spolu s dalšími odborníky zabýváme vývojem pracovišť a trendy, jež okolo kancelářských prostorů panují.

premier-interiors-min

Foto: Premier Interiors

Martin Kameník, zakladatel studia Premier Interiors

Již z názvu je jasné, že se studio zaměřuje výhradně na vnitřní prostory, konkrétně návrhy interiérů a jejich realizaci. „Samotné interiéry, ať komerční, rezidenční i kancelářské, jsou kapitolou samy o sobě. Pokud k tomu přidáte komplexní službu návrhu a realizace v balíčku, tak opravdu stačí být specialista pouze na interiéry. Komplexnost a problematika interiérů je tak rozsáhlá, že se snažíme specializovat na jednu věc, a to na 100 procent,“ vysvětluje Martin Kameník rozhodnutí, proč se on a jeho dalších deset kolegů zabývá pouze vnitřními prostory.

Premier Interiors je stále relativně malým studiem, což ovšem podle slov jeho zakladatele umožňuje nabízet klientům skutečně individuální služby a nadstandardní péči. Díky tomu je studio schopné co možná nejlépe pochopit tužby svých klientů a jejich interiérům dát takovou podobu, se kterou jsou maximálně spokojeny obě strany.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak brzy čtyřicetiletý Kameník prozrazuje, každý klient, který zazvoní na zvonek brněnského studia, je naprosto jedinečný. A je jedno, zda se jedná například o majitele rodinného domu či zástupce velké nadnárodní korporace. Právě právnické osoby nicméně tvoří valnou část klientely firmy.

V posledních letech se Premier Interiors podílelo například na realizaci kanceláří pro expandující Notino nebo společnosti jako SolarWinds či Asseco. Ovšem portfolio studia rozhodně není jen o kancelářích. Příkladem je aktuální práce pro Dům kultury Poklad v Ostravě-Porubě, kam studio dodává kompletní podobu vnitřních prostor.

Není interiér jako interiér

Realizovat prostory, ve kterých se odehrává život veřejný, pracovní i soukromý, přináší nejrůznější výzvy a požadavky. Pokud se však Martina Kameníka zeptáte na ty největší rozdíly mezi realizacemi kanceláří a interiérů domů, odpoví vám, že ty vždy představuje samotný klient. „Kanceláře a tedy prostory, které jsou řešeny pro firmu, se linou v jiném duchu než pro koncového zákazníka,“ říká.

„Koncový zákazník, který za vámi přichází, má často neucelené představy, potřebuje hodně vést a musíte mu dát jiný druh péče, než je tomu u klienta při návrhu kancelářských prostor,“ vysvětluje Kameník, podle kterého jsou koncoví klienti v projektu daleko více zainteresováni, a to nejen díky soukromým financím, které do něj vkládají. I to byl jeden z důvodů, proč Kameník dlouho váhal, zda se pustit i do projektování a realizací interiérů domů

Ovšem z klientů v komerční sféře se postupem času stávali i zájemci o soukromé projekty, které šéf Premier Interiors těžko odmítal. „Tu dům, tam byt, no a bylo to. Přišlo to samo. Dnes už za námi chodí i kolegové architekti s klienty a doporučují nás na realizace interiérů svých návrhů. Nebo se k nám dostanou klienti, kteří chtějí návrh i realizaci na klíč celé od nás,“ dodává s úsměvem Kameník.

pkv_highres-23-min

Foto: Premier Interiors

Realizace pro PKV

Původní vyhraněnou specializaci na komerční sféru tak začíná stále z větší části doplňovat i ta soukromá. Martin Kameník dokonce ani nevylučuje, že by to jednou mohlo být klidně i půl na půl. Zájem o interiérové architekty totiž roste také v soukromé sféře, což má podle něj hned několik důvodů.

„Architekt má s ohledem na své zkušenosti přehled o velkém množství materiálů, dokáže navrhnout interiér na míru klientovi a zároveň tak, aby byl dlouhodobě moderní, lehce měnitelný nebo variabilně řešený. Především má ale velký význam na funkční pojetí interiéru od dispozice až po kování, materiály a detaily,“ vysvětluje zakladatel Premier Interiors.

Právě proto v tomto roce doplní jeho tým na pozici řídícího architekta Andrea Pastrnek, která má bohaté zkušenosti z rezidenční i komerční sféry návrhů interiérů. Společně s Andreou Pastrnek tak Premier Interiors dokončilo v uplynulých třech letech již několik projektů, například návrh a realizaci interiéru pro známou pojišťovací společnost ČPP.

b8043112-edit-min-1

Foto: Premier Interiors

Andrea Pastrnek, řídící architekt Premier Interiors

Aby byl architekt schopen co nejlépe pochopit vkus svého klienta, musí být obdařen notnou dávkou empatie. I proto je pro Martina Kameníka v celém procesu návrhu interiérů domů i kancelářských prostor nejdůležitější se nejdříve s klientem potkat, mluvit s ním a poznat ho. Teprve až poté mu je přiřazen vybraný architekt, který mu je schopen co nejlépe přetavit sny a přání do reality.

Jak může vzájemná symbióza mezi klientem a architekty dopadnout, dobře demonstruje například podoba kanceláří společnosti PKV. Na ní se podílela právě Andrea Pastrnek, díky níž dostal prostor dynamický a přitom velmi příjemný vzhled. Tato realizace získala několik nominací. Byla zařazena na list 200 TOP projektů na portálu Archello, zároveň postoupila do užšího kola soutěže kanceláře roku,“ představuje Kameník úspěchy této zakázky, na kterou je patřičně hrdý.

Udělat? Není problém!

Zatímco spolupráce s architekty většinou končí u návrhu, na bedra Premier Interiors může klient naložit i samotnou realizaci. Neznamená to však, že by sám šéf studia či některý z jeho projektových manažerů, kalkulantů či obchodníků bral mimo jiné do rukou pokosovou pilu či vrtačku. To mají za úkol subdodavatelé v podobě zámečníků, čalouníků, truhlářů, malířů a dalších odborníků.

S těmito experty má studio vyjednané podmínky, ze kterých těží i samotní klienti. „Naše know-how spočívá v podstatě v tom, abychom měli dobré kontakty, odzkoušené dodavatele, silné organizační schopnosti a schopnost vše skládat dohromady, aby to fungovalo jako švýcarské hodinky,“ přibližuje Martin Kameník.

Mezi partnery patří i dodavatelé produktů, nejčastěji mobiliáře, což znamená, že interiér od architektů rozhodně není jen o zakázkové výrobě. Ta podle Kameníka tvoří přibližně polovinu obratu společnosti, přičemž se nejčastěji vztahuje na truhlářské práce spojené s realizací recepcí, pracovních stolů na míru, kuchyňských linek, obkladů, lamel a dalších prvků.

notino5-min

Foto: Premier Interiors

Realizace kanceláří pro Notino

Čím větší ale je množství prvků tvořených přímo na míru, tím delší je doba vytváření samotného návrhu a také realizace. Vytvoření takového návrhu může zabrat od tří do šesti měsíců, vždy záleží především na velikosti projektu. Čas strávený nad prací ovšem ovlivňuje daleko více faktorů. Jedním z nich je i zvyšující se míra důrazu na ekologický provoz interiéru, který musí být důkladně promyšlený.

Efektivní hospodaření s energiemi, vodou a další snahy o udržitelnost jsou podle architektky Andrey Pastrnek jedním z největších trendů současných kancelářských prostor. Je to také důvod, proč si klienti ve stále větší míře žádají recyklované či recyklovatelné materiály a látky, které interiéru umožní dlouhotrvající životnost. Spolu s tím jde ruku v ruce také stále větší snaha o zajištění co možná největšího pohodlí pro zaměstnance.

V republice je práce dost

Byť na tým Martina Kameníka letos čeká celá řada realizací, on sám si klade za největší prioritu dokončení stavby samotného Premier Interiors, stabilizaci a integraci značky na tuzemském trhu. I když se to může zdát jako překvapivá informace, jen v České republice se dle jeho slov točí v tomto oboru jednotky miliard korun.

exec-final

Přečtěte si takéČupr, Šejdová a Hajduček ukazují, jak budovat byznys s vizíČupr, Šejdová, Hajduček. Navzdory tržním turbulencím ukazují, jak budovat byznys s dlouhodobou vizí

„Pokud vezmu v potaz, že momentálně dokážeme odbavit řádově 60 až 80 milionů v týmu, který máme, tak v České republice máme práce dost,“ vysvětluje Kameník důvody, proč na případnou expanzi do zahraničí se svým studiem prozatím nepomýšlí. Naopak se jeho zrak poslední dobou upírá ještě trochu jiným směrem.

„Mým snem bylo dělat spíše stavařinu jako takovou, rekonstrukci a výstavbu. Premier Interiors je spíše životní náhoda, která dopadla na úrodnou půdu a díky které si vlastně mohu začít plnit svůj sen,“ přibližuje své touhy Kameník, jenž je chce zhmotnit v rámci projektu BYLT, v němž se bude soustředit na výkup starších nemovitostí a jejich komplexní rekonstrukce. A Premier Interiors bude samozřejmě u toho.