BMW, Audi, VW a Porsche začínají budovat evropskou síť svých „Superchargerů“ pro elektromobily
S rostoucí popularitou elektrických vozů zcela pochopitelně roste i potřeba dobíjecích stanic, kterých je (alespoň v Evropě) stále nedostatek. Řidiči jsou tak nuceni pečlivě plánovat své cesty, aby jim elektřina vydržela dostatečně dlouho, případně složitěji vymýšlet, kde své auto dobijí. Tento problém chtějí vyřešit zástupci velkých automobilek se svou nově ohlášenou iniciativou.
Společnosti jako BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group spolu s Audi a Porsche plánují vybudovat síť vysokovýkonných nabíjecích stanic pro elektromobily. K tomuto účelu zakládají joint venture Ionity, díky kterému by se do tří let mělo po Evropě objevit až 400 takových stanic.
Podle oficiálního vyjádření představitelů těchto automobilek by první padesátka stanic, z nichž 20 je již nyní aktivní, měla plnohodnotně fungovat začátkem příštího roku, a to hlavně v Německu, Rakousku a Norsku, což jsou základní státy pro výstavbu. Očekává se, že tato obdoba Superchargerů od Tesly s kapacitou až 350 kW bude do roku 2020 dostupná také na místech v České republice a dalších státech.
Mnichovské Ionity myslí také na jednotlivé rozmístění svých stanic. Zatím není stanoveno, na jakých konkrétních místech budou, nicméně by měly být od sebe vzdáleny cca 120 kilometrů, což má být ideální vzdálenost pro vozy s různou výdrží. Předpokládá se i zpoplatnění nabíjení, a to ve výši srovnatelné s ostatními provozovateli.
Teslu na nich dobít nepůjde
I když si řada lidí stále vybaví pod pojmem elektromobil vozy od americké Tesly, tak paradoxně na nabíjecích stanicích od Ionity nabít nepůjdou. Důvodem je standard CCS, kterým Tesly (a elektromobily od Nissanu, Renaultu nebo Mitsubishi) nedisponují. Volkswagen, BMW, Ford nebo například chystaný elektromobil Mission E od Porsche s ním na druhou stranu počítají.
Foto: Tesla, Ionity, Porsche