Brněnská Safetica chrání před únikem dat. Poprvé utržila přes 300 milionů, rozpíná se v USA a Asii
Na Safeticu, do níž investoval Ondřej Tomek, spoléhají přes tři tisíce zákazníků po celém světě včetně thajského ministerstva zdravotnictví.
Safetica se firmám stará o ochranu dat, ať už před chybami zaměstnanců, ale také zlými úmysly je odcizit. Dvaaosmdesát procent všech úniků přitom způsobí lidská chyba a náklady řešení těchto problémů se šplhají do desítek až stovek milionů korun i u malých a středních firem, což pro mnohé z nich může být likvidační. Řešení brněnské společnosti aktuálně získává nové zákazníky zejména v zahraničí.
Ve Spojených státech otevřela Safetica novou pobočku, ke stejnému kroku se ještě do konce letoška chystá také v jihovýchodní Asii, kde vidí velký potenciál. „V globálním srovnání v oblasti kybernetické bezpečnosti roste tamní trh nejvíce. Překonává dokonce i Spojené státy nebo Blízký a východ,“ komentuje ředitel Richard Brulík s tím, že na asijských trzích Safetica aktuálně roste o padesát procent.
„Loni jsme vůbec poprvé přesáhli na tržbách hranici tří set milionů. Letos navíc rosteme meziročně o celou čtvrtinu,“ přibližuje Brulík. Předloni přitom firma rostla o polovinu. Podle vyjádření má Safetica aktuálně přes tři tisíce zákazníků ve více než devadesáti zemích a chrání přes půl milionu počítačových stanic. Mezi nejnovější klienty společnosti patří například česká Tescoma, Bauhaus, thajské ministerstvo zdravotnictví, Morton Community Bank v USA nebo IDEA Bank na Ukrajině.