Brzy musíme být v zisku, říká Milan Polák. S módními e-shopy v čele se Zootem míří k tržbám kolem 1,6 miliardy
Internetový obchod s módou a doplňky Zoot se ze ztráty podle svého výkonného ředitele Milana Poláka dostal k nule. Do dvou měsíců se zároveň musí podle aktuálních plánů stát ziskovou firmou. Konsolidované tržby letos Polák očekává kolem 1,6 miliardy korun, v nich však není zahrnutý pouze Zoot, ale také další tři módní e-shopy, které se pod taktovkou investiční skupiny Natland propojují.
Právě Natland Tomáše Rašky zachránil Zoot od zániku, aby následně pod hlavičkou společnosti Company New začal budovat internetovou módní skupinu. Společně s Milanem Polákem do ní nejprve přibyl e-shop Different, který Polák založil spolu s manželkou, a v červnu firma oznámila koupi firmy Digital People, provozovatele e-shopů Bibloo a Urban Store.
Podle Poláka šlo o transakci za stovky milionů korun a všechny e-shopy teď využívají vzájemných synergií, díky kterým by se měla celá skupina brzy otočit do zisku. „Zoot jsme dostali někam kolem nuly. Byly měsíce, kdy jsme končili minus 500 tisíc korun,“ řekl Polák v rozhovoru pro ČTK. Právě Zoot byl známý pro své prodělečné hospodaření, které ho málem přivedlo k zániku.
V rámci Zootu už podle jeho šéfa není kde hledat úspory, ale díky příchodu dalších dvou e-shopů do skupiny se objevují další možnosti. „Děláme dohromady byznys plán konsolidovaný pro všechny čtyři firmy, pod tím vším by mělo být jedno IČO, které musí být do dvou měsíců ziskovou firmou, to je náš cíl,“ uvedl šestatřicetiletý Polák.
Vratky nepočítáme
Plán je takový, že by se konsolidované tržby všech čtyřech e-shopů dohromady měly v letošním roce dostat zhruba na 1,6 miliardy korun. Samotný Zoot loni utržil 550 milionů korun a právě Milan Polák ho tehdy začal stavět na nohy po těžkém pádu, v němž byly odepsány stamilionové dluhy vůči věřitelům. Společnosti Bibloo a Urban Store sice uváděly tržby přesahující miliardu, avšak nešlo o srovnatelná čísla.
Milan Polák pro CzechCrunch potvrdil, že letošní plánované tržby jsou očištěné o vratky, které při nákupech na internetu – a zejména v módě – mnohdy představují značnou část obratu. Některé e-shopy je ve svých zveřejňovaných výsledcích zahrnují, některé ne, a Polák chce nyní vše sjednotit. Tržby z vráceného zboží totiž e-shopy musí logicky vracet.
Zmíněné čtyři online obchody se sice papírově sjednotí, ale nadále se budou udržovat jednotlivé značky. Ukázalo se totiž, že zákaznické databáze se nepřekrývají. „Největší strach jsme měli u Bibloo a Zootu, ale překrývají se (zákaznické databáze) jen asi ve třech procentech,“ řekl Polák. Bibloo podle něj přináší prémiové značky, které dosud na Zootu nebyly, Urban Store je zase zaměřený na sportovní oblečení.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsBibloo a Urban Store měly podle Poláka sklad v Jenči u Prahy, který se nyní stěhuje do skladu Zootu v Říčanech. „Šetříme tak čtyři miliony korun měsíčně,“ zmiňuje jednu z výhod společného podnikání šéf Zootu. Ve skladu bude nově podle Poláka více směn a zrychlí se odbavování objednávek. Většinu jich podle něj zvládnou odeslat ve stejný, případně druhý den.
Akvizicí společnosti Digital People se do módní skupiny budované pod hlavičkou Company New dostaly také dva kamenné obchody Urban Store, jeden v Praze na Václavském náměstí a druhý v Brně. Ty budou podle Poláka mimo jiné součástí sítě výdejen Zootu, kterých je nyní 120.
Zoot se loni začal věnovat i partnerskému prodeji. Sortiment rozšířil o kosmetiku nebo doplňky stravy. Právě kategorii zdraví se podle Poláka, ač je léto, velmi daří. Dobře se dle něj vyvíjejí i prodeje kosmetiky. Největší zájem je ale o bytové doplňky. Před Vánocemi jsou po oblečení podle Poláka druhou nejsilnější kategorií, přičemž její větší nabídky Zoot dosáhl právě díky partnerskému prodeji.
V nabídce Zootu nově přibude také jeho další privátní značka, která se jmenuje Metroopolis, cílí na ženy a nabídne od poloviny září zhruba 90 modelů oblečení ve stylu sportovní elegance v prémiovém segmentu. Nedávno se navíc Zoot přihlásil také jako zájemce o ochranné známky zkrachovalé české oděvní firmy Pietro Filipi, takže není vyloučeno, že se módní skupina bude dál rozšiřovat.
S přispěním ČTK.