Budoucnost e-commerce, marketing na Instagramu i unikátní analýzy. Reshoper ukáže know-how Notina, Pilulky či Zootu

Jiří SvobodaJiří Svoboda

reshoper3

Foto: Reshoper

Na pražském Reshoperu se ukáže budoucnost e-commerce

0Zobrazit komentáře

Tuzemské e-shopy minulý rok závratně rostly a utržily celkově 155 miliard korun, což ve výsledku znamenalo 15% meziroční růst. V roce 2019 padl i absolutní rekord v množství prodaného zboží během jediného týdne a tak jen přibyly důvody k pořádání konference Reshoper 2020.

Do Prahy se na ní se už tento čtvrtek sjedou zástupci čtyř tisíc eshopů, přičemž nebude chybět ani Mall, Notino, Pilulka nebo Zoot. V plánu je devět inspirativní přednášek, workshopy i zóna pro začínající podnikatele. Zároveň se na v pořadí již třetím ročníku Reshoperu, který je zdaleka největší, představí vystavující firmy.

„Většina našich přednášek bude postavena na unikátních datech, výzkumech a analýzách vytvořených právě pro Reshoper. Do hloubky prozkoumáme témata, která rozhodují o úspěchu či krachu každého e‑shopu – bez hloupostí, zaplacených přednášek a zbytečné vaty,” říká CEO Reshoperu, Eva Knirschová.

reshoper2

Foto: Reshoper

I takto vypadal Reshoper 2019

Na programu je tak například přednáška Jindřicha Fáborského a Kristíny Šuvadové o tom, jak se prezentují české e-shopy na Instagramu, nevyjímaje analýzy hashtagů nebo IGTV videí na Instagramu. Petr Boroš společně s UX expertem Janem Kvasničkou zase otestovali proces vracení zboží do 30 českých i zahraničních e‑shopů a představí detailní analýzu toho, na co při svém testování přišli.

Paralelně s konferencí budou moci návštěvníci přijít i na veletržní část, která představí přibližně stovku stánků. V rámci partnerského programu se o své zkušenosti podělí další odborníci. O trendech v balíkových službách bude hovořit šéf českého PPL Petr Horák. Lukáš Balek ze společnosti Vivmail zase představí case studies, jak zajistit strategický růst společnosti díky svým zákazníkům a informacích o nich.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Šéfka Reshoperu Eva Knirschová řekla v rozhovoru pro CzechCrunch, že od roku 2017 navštívila nespočet českých i světových technologických konferencí a z nich se i učila. „Spolupracovníci z týmu Future Port Prague se během podzimu vrátili také se spoustou nápadů ze Slushe nebo Web Summitu. Další část týmu byla na CES v Las Vegas, takže už se moc těším na to jak to budeme moci použít na akcích v Česku,“ říká Knirschová.

eva-knirschova2

Foto: Reshoper

Eva Knirschová, zakladatelka Reshoperu

Reshoper 2020 se uskuteční už ve čtvrtek 30. ledna od 8:00 na pražském výstavišti v Letňanech a CzechCrunch bude jako mediální partner u toho. Vstupenky lze pořídit přímo na webu.

Leo Express poprvé nad miliardou korun. Loni vyrostl o třetinu a přepravil téměř 2,5 milionu cestujících

Peter BrejčákPeter Brejčák

vlak-leo-express2

Foto: Leo Express

Vlak Leo Express

0Zobrazit komentáře

Dopravce Leo Express do nového roku vstoupil po výrazných interních změnách. V prosinci se změnila struktura představenstva, ve kterém jsou nově dva Leošové Novotní, a od začátku roku společnost jako výkonný ředitel vede bývalý šéf Škody Transportation Pavel Spilka.

Jeho novým úkolem je především zvyšování ziskovosti celého podniku a loňské výsledky Leo Expressu ukazují, že má na čem stavět. Obrat firmy poprvé překročil hranici jedné miliardy korun, což je o pětadvacet procent více než rok předtím. Konsolidovaný zisk by se měl pohybovat v řádech desítek milionů korun.

Lepší výsledky jsou samozřejmě způsobeny zejména nárůstem cestujících. Jejich počet meziročně stoupl o více než třetinu a přesáhl 2,4 milionu. Letos Leo Express očekává další růst na úroveň tří milionů, díky čemu se má zvýšit obrat na 1,3 miliardy korun.

leo-express-vlak1

Foto: Leo Express

Jeden z regionálních vlaků Leo Express

 

Výsledek hospodaření Leo Expressu za loňský rok je však částečně ovlivněn také státními dotacemi na jízdenky pro studenty a důchodce. Po kritice, že někteří dopravci na trhu tyto dotace využívají ve svůj prospěch při prodeji jízdenek za výrazně vyšší ceny, než je obvyklé, stanovilo od 1. ledna ministerstvo dopravy maximální limit, který dopravcům za jízdenky proplácí.

Nové vlaky i nová třída

„Leo Express se jednoduše daří a obliba našich pohodlných vlaků roste. Právě na vlakovou a návaznou autobusovou dopravu se budeme letos soustředit,“ říká Spilka s tím, že dopravci k tomu pomohou nové vlaky Sirius.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jejich schvalování aktuálně probíhá na testovacím okruhu ve Velimi a do provozu by měly nasazeny být ještě letos. Změn se dočkají také vlaky Flirt, ve kterých probíhá přestavba, po které budou mít cestující na výběr novou třídu Economy Plus.

„Naším cílem je nabídnout ještě pohodlnější cestování. Proto na přání cestujících přidáváme další třídu do vlaků Flirt, která se bude vyznačovat větším prostorem. U vlaků Sirius, které celé vycházejí z potřeb našich zákazníků, se pak cestující mohou těšit na úplně novou úroveň cestován a služeb na palubě,“ doplňuje Spilka.

Během loňského roku firma spustila závazkové linky v Pardubickém kraji a Dolnoslezském vojvodství, letos plánuje expanzi například na mezinárodní lince mezi Prahou a Bratislavou.