Carsharing jako alternativa k operativnímu leasingu. České HoppyGo spouští dlouhodobější pronájmy aut

hoppygo-carsharing

Foto: HoppyGo

Carsharing HoppyGo

0Zobrazit komentáře

Tuzemský carsharing HoppyGo přichází s novými tarify, které mají vyplnit mezeru na trhu v oblasti půjčování automobilů. Nová služba umožní zapůjčení vozu na měsíc a delší dobu, což bylo doposud obvykle spojeno s povinnými závazky, akontacemi a nejrůznějšími příplatky.

Půjčovat si automobil na dobu několika týdnů či měsíců od společností specializující se na sdílení či půjčování vozů je poměrně nákladný krok. U operativních leasingů je zase zapotřebí počítat s dlouhodobějším úvazkem, obvykle v minimální délce 12 až 24 měsíců. Alternativou k takovým operákům mohou být služby, které v Česku nabízí například Driveto Klub, ovšem i ty jsou doprovázeny vstupním poplatkem.

Právě tato situace motivovala český P2P carsharing HoppyGo, kde si lidé půjčují auta mezi sebou, k vytvoření alternativy k zavedeným půjčovnám i operativním leasingům. Za zvýhodněnou cenu nyní nabízí vypůjčení automobilu na celý měsíc a možnost prodloužení pronájmu v jeho průběhu.

„Naším cílem bylo přinést uživatelsky i cenově výhodnou službu pro zákazníky, kterým se například porouchalo auto a dočasně nutně potřebují jiné, ale nechtějí platit horentní sumy tradičním půjčovnám, ani se zavázat na rok operativním leasingem,“ komentuje spuštění nového tarifu Brian Koslowski, provozní ředitel HoppyGo.

hoppygo-opel-adam2

Foto: HoppyGo

Opel Adam od HoppyGo

Pro uživatele je tedy vše bez závazku a dalšího papírování. Auto si vypůjčí na měsíc přes aplikaci stejně, jako kdyby si ho půjčoval na pár dní, ovšem v součtu za zvýhodněnou cenu, protože při zápůjčce na celý měsíc získá výraznější slevu jak na samotné zapůjčení, tak i na souvisejícím pojištění.

Například Škoda Fabia, která se řadí mezi nejprodávanější vozy v tuzemsku, je u HoppyGo nabízena na měsíc již zhruba od 7 500 korun a vůbec nejoblíbenější model Škoda Octavia zhruba od 8 500 korun včetně povinných standardních pojištění.

Ceny na HoppyGo se pochopitelně liší podle toho, jakou cenu si za pronájem svého auta jednotliví majitelé nastaví (takže lze najít levnější i výrazně dražší sazby), ale v mnoha případech vyjde dlouhodobější půjčení takového vozu přes HoppyGo výhodněji, než kolik si za něj účtují standardní autopůjčovny.

braasi-bike

Přečtěte si takéPřes kočičí hlavy i kořeny. České Braasi přidává k ikonickým batohům i vlastní koloPřes kočičí hlavy i kořeny. České Braasi přidává k ikonickým batohům i vlastní kolo

Díky P2P systému by se služba mohla stát atraktivní i pro majitele vozů, kteří nemohou či nechtějí z jakéhokoliv důvodu svůj vůz delší dobu využívat. Například v případě, když člověk poletí do zahraničí, může vůz prostřednictvím HoppyGo pronajmout některému ze zájemců. Automobil tak nestojí delší dobu na jednom místě a místo toho svému majiteli vydělává peníze.

HoppyGo, které provozuje Leo Express společně se Škoda Auto DigiLabem, až donedávna vystupovalo výhradně jako P2P carsharing. V podstatě tedy jen zprostředkovávalo zápůjčky mezi jednotlivými uživateli, kteří si půjčovali své vlastní vozy. Nedávno však vstoupila i do segmentu krátkodobých výpůjček, kdy začala půjčovat své vlastní vozy, prozatím v obchodním centru Chodov.

„Cílem HoppyGo je snížit díky sdíleným vozům počet nevyužitých aut v ulicích a zároveň umožnit lidem, aby mohli na každou příležitost využít ten nejvhodnější možný vůz. Auta na speciálních pickup pointech v Centru Chodov jsou další možností, jak tuto ambici naplňovat a jak auta efektivně sdílet,“ řekl v dubnu tohoto roku Koslowski ve spojitosti se zahájením provozu vlastní flotily HoppyGo.