Podnikatelské duo Ondřej Kopecký a Jiří Diblík stojí za několika projekty, jejich největším úspěchem je ale aplikace VOS.health, která podle posledního vyjádření pomáhá více než 3,5 milionům lidí s péčí o duševní zdraví. Loni v září k aplikaci přidali také nový produkt ChatMind, tedy psychoterapeuta postaveného na umělé inteligenci. Oba projekty teď měla koupit nejmenovaná americká společnost. Prodejní částka je neznámá.
Během několika měsíců ale oba projekty skončí. O novinkách informovalDeník N, podle kterého ChatMind už nepřijímá nové uživatele a jeho provoz má být ukončen v červenci. Aplikace VOS pak má být v příštím roce odstraněna ze všech platforem.
„V tuto chvíli bohužel nemůžeme sdílet více informací o proběhlé akvizici, ale mohu říct, že výsledek je skvělý pro celý náš tým,“ řekl deníku Diblík s tím, že podrobnosti bude moci sdělit v průběhu letošního léta. VOS.health v posledních letech investoři včetně českých fondů Reflex Capital, Soulmates Ventures, Purple Ventures a Miton poslali přes sedmdesát milionů korun. O posledním kole ve výši 36 milionů startup informoval začátkem roku 2023.
Jednou za měsíc zaplatíte 129 korun a tím se vám otevře přístup ke kuponům na zlevněné jídlo či nápoje ve stovkách kaváren a restaurací. „Lákáme lidi ochutnat gastro u stolu, ale získáváme je v online prostoru,“ komentuje Filip Hanzel, spoluzakladatel aplikace TasteTown, která od loňského startu oslovila stovky podniků, funguje přes výše popsaný princip a hlásí přes 120 tisíc stažení. Nyní uzavřela také zásadní spolupráci s řetězcem Starbucks a hlásí, že ji podpořili investoři.
Uživatel má za měsíční poplatek neomezený přístup ke všem nabídkám, tzv. dealům, které restaurace nabízí přímo, tedy bez poplatků a provizí platformě. TasteTown se totiž financuje právě z předplatného. Podniky nejčastěji nabízí akce 1+1 zdarma či slevy ve výši padesát procent, lidé si před návštěvnou jednoduše aktivují kupon a na místě před obsluhou jej uplatní a zároveň doplatí případný zbytek útraty.
„Náš obchodní model pomáhá restauracím získat nové zákazníky,“ věří další ze spoluzakladatelů Jakub Vyskočil s tím, že samotné podniky získávají i marketingové promo, kromě aplikace i na jejích sociálních sítích. Většina z nich totiž nemá vlastní marketingový tým, který by se mohl o kampaně starat. TasteTown přitom spolupracuje s více než stovkou influencerů včetně Karolíny Čechové, Doroty Dostálové či Sarah Horákové.
Foto: TasteTown
Zakladatelé aplikace TasteTown Filip Hanzel, Luise Krist a Jakub Vyskočil
Podle zakladatelů – dva muže doplňuje ještě Luise Krist – si aplikaci od loňského října stáhlo přes 120 tisíc uživatelů. „Mezi aplikacemi v kategorii jídlo a nápoje jsme se v dubnu navíc dostali na první příčku a mezi všemi bezplatnými aplikacemi v Česku jsme se dostali na třetí příčku hned pod ChatGPT,“ pochvaluje si Hanzel.
Na platformě se zároveň zaregistrovalo asi 500 gastroprovozů v Praze a v Brně. Konkrétně jde například o podniky The Miners, Modrý zub, GoldenEgg bistro, Tisse Bakery, Las Adelitas, Forkys, Karlínská Holka či Point Pizza & Drinks. Nedávno pak přibyl i řetězec Starbucks, který teď v dubnu nabízí třeba kávu za korunu.
„TasteTown propojuje inovace s gastrozážitky. Díky této spolupráci oslovujeme komunitu mladých foodies přesně tam, kde hledají inspiraci. Věříme, že naše nabídky na platformě podpoří nejen jejich objevování, ale i jedinečný vztah se značkou Starbucks,“ komentuje marketingový manažer Starbucksu Michal Holotík. I díky této spolupráci TasteTownu výrazně stoupl počet uplatněných dealů denně – průměr se má pohybovat kolem 500, rekord pak překonal již dva tisíce.
Samotný nápad, ale i tým zakladatelů a dosažené výsledky pak o dlouhodobém potenciálu přesvědčili také investory. Jinej fond dvojice podnikatelů Jiřího Hlavenky a Jana Slámy do TasteTownu vložil deset milionů korun na další rozvoj platformy a vstup na nové trhy. „Zaujal nás hlavně zakladatelský tým. Přesvědčil nás svým nadšením, zápalem, dosavadními výsledky a fokusem na velmi rychlé škálování skrz maximální jednoduchost,“ komentuje Sláma.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.