Češi pomáhají s péčí o duševní zdraví milionům lidí. Jejich aplikaci kupují Američané

Aplikace VOS.health v průběhu let od investorů získala dohromady přes 70 milionů korun. Teď ji měla koupit neznámá americká firma.

Peter BrejčákPeter Brejčák

voshealth

Foto: VOS.health

Ondřej Kopecký a Jiří Diblík, zakladatelé aplikace VOS.health

0Zobrazit komentáře

Podnikatelské duo Ondřej Kopecký a Jiří Diblík stojí za několika projekty, jejich největším úspěchem je ale aplikace VOS.health, která podle posledního vyjádření pomáhá více než 3,5 milionům lidí s péčí o duševní zdraví. Loni v září k aplikaci přidali také nový produkt ChatMind, tedy psychoterapeuta postaveného na umělé inteligenci. Oba projekty teď měla koupit nejmenovaná americká společnost. Prodejní částka je neznámá.

Během několika měsíců ale oba projekty skončí. O novinkách informoval Deník N, podle kterého ChatMind už nepřijímá nové uživatele a jeho provoz má být ukončen v červenci. Aplikace VOS pak má být v příštím roce odstraněna ze všech platforem.

„V tuto chvíli bohužel nemůžeme sdílet více informací o proběhlé akvizici, ale mohu říct, že výsledek je skvělý pro celý náš tým,“ řekl deníku Diblík s tím, že podrobnosti bude moci sdělit v průběhu letošního léta. VOS.health v posledních letech investoři včetně českých fondů Reflex Capital, Soulmates Ventures, Purple Ventures a Miton poslali přes sedmdesát milionů korun. O posledním kole ve výši 36 milionů startup informoval začátkem roku 2023.

Aplikace láká na slevy v restauracích, nabízí třeba kávu ve Starbucksu za korunu. Od investorů má miliony

Český TasteTown měl zaznamenat již přes 120 tisíc stažení. Deset milionů korun mu posílá investorské duo Jiří Hlavenka a Jan Sláma.

Peter BrejčákPeter Brejčák

tastetown-3

Foto: Archiv Jakuba Vyskočila / CzechCrunch

Aplikace nabízí slevy a výhodné nabídky v Praze a Brně

0Zobrazit komentáře

Jednou za měsíc zaplatíte 129 korun a tím se vám otevře přístup ke kuponům na zlevněné jídlo či nápoje ve stovkách kaváren a restaurací. „Lákáme lidi ochutnat gastro u stolu, ale získáváme je v online prostoru,“ komentuje Filip Hanzel, spoluzakladatel aplikace TasteTown, která od loňského startu oslovila stovky podniků, funguje přes výše popsaný princip a hlásí přes 120 tisíc stažení. Nyní uzavřela také zásadní spolupráci s řetězcem Starbucks a hlásí, že ji podpořili investoři.

Uživatel má za měsíční poplatek neomezený přístup ke všem nabídkám, tzv. dealům, které restaurace nabízí přímo, tedy bez poplatků a provizí platformě. TasteTown se totiž financuje právě z předplatného. Podniky nejčastěji nabízí akce 1+1 zdarma či slevy ve výši padesát procent, lidé si před návštěvnou jednoduše aktivují kupon a na místě před obsluhou jej uplatní a zároveň doplatí případný zbytek útraty.

„Náš obchodní model pomáhá restauracím získat nové zákazníky,“ věří další ze spoluzakladatelů Jakub Vyskočil s tím, že samotné podniky získávají i marketingové promo, kromě aplikace i na jejích sociálních sítích. Většina z nich totiž nemá vlastní marketingový tým, který by se mohl o kampaně starat. TasteTown přitom spolupracuje s více než stovkou influencerů včetně Karolíny Čechové, Doroty Dostálové či Sarah Horákové.

tastetown-founders

Foto: TasteTown

Zakladatelé aplikace TasteTown Filip Hanzel, Luise Krist a Jakub Vyskočil

Podle zakladatelů – dva muže doplňuje ještě Luise Krist – si aplikaci od loňského října stáhlo přes 120 tisíc uživatelů. „Mezi aplikacemi v kategorii jídlo a nápoje jsme se v dubnu navíc dostali na první příčku a mezi všemi bezplatnými aplikacemi v Česku jsme se dostali na třetí příčku hned pod ChatGPT,“ pochvaluje si Hanzel.

Na platformě se zároveň zaregistrovalo asi 500 gastroprovozů v Praze a v Brně. Konkrétně jde například o podniky The Miners, Modrý zub, GoldenEgg bistro, Tisse Bakery, Las Adelitas, Forkys, Karlínská Holka či Point Pizza & Drinks. Nedávno pak přibyl i řetězec Starbucks, který teď v dubnu nabízí třeba kávu za korunu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„TasteTown propojuje inovace s gastrozážitky. Díky této spolupráci oslovujeme komunitu mladých foodies přesně tam, kde hledají inspiraci. Věříme, že naše nabídky na platformě podpoří nejen jejich objevování, ale i jedinečný vztah se značkou Starbucks,“ komentuje marketingový manažer Starbucksu Michal Holotík. I díky této spolupráci TasteTownu výrazně stoupl počet uplatněných dealů denně – průměr se má pohybovat kolem 500, rekord pak překonal již dva tisíce.

TOP GUN: MAVERICK

Přečtěte si takéRežisér F1 plánuje třetí Top Gun. Ten druhý je vedle něj malý, říkáRežisér F1 plánuje třetí Top Gun. Maverick má čelit ještě větším problémům a krizi než dřív

Samotný nápad, ale i tým zakladatelů a dosažené výsledky pak o dlouhodobém potenciálu přesvědčili také investory. Jinej fond dvojice podnikatelů Jiřího Hlavenky a Jana Slámy do TasteTownu vložil deset milionů korun na další rozvoj platformy a vstup na nové trhy. „Zaujal nás hlavně zakladatelský tým. Přesvědčil nás svým nadšením, zápalem, dosavadními výsledky a fokusem na velmi rychlé škálování skrz maximální jednoduchost,“ komentuje Sláma.

Jinej fond již dříve investoval do startupu Dishboard, který restauracím pomáhá řídit finance. „Díky této investici navíc vnímáme velký potenciál v digitalizaci gastra, na které se TasteTown podílí,“ doplňuje Sláma, jenž zároveň buduje startup FaceUp a nedávno oznamoval investici ve výši sedmdesát milionů korun.