Česká internetová jednička Seznam.cz navýšila tržby na rekordních 4,5 miliardy korun
Rok 2018 si v Seznamu mohou opět zarámovat jako úspěšný. Česká internetová jednička zveřejnila své finanční výsledky za loňský rok a znovu se chlubí rekordními čísly. Seznam.cz v roce 2018 meziročně navýšil tržby na 4,48 miliardy korun a vykázal zisk před zdaněním a úroky ve výši 1,6 miliardy korun.
Nejvíce se na nárůstu tržeb v uplynulém roce podílely příjmy z reklamy v obsahové síti Sklik, což Seznamu zajistilo meziroční růst tržeb o 8,8 procenta na historické maximum. Zisk před zdaněním a úroky (EBIT) se nicméně pohyboval v podobných relacích jako v roce 2017, tehdy činil 1,34 miliardy korun, ovšem po zdanění.
„Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu okolo 36 % a s tím jsme velmi spokojeni,“ komentuje Pavel Zima, co-CEO společnosti Seznam.cz, který se ve funkci střídá s Tomášem Kapalínem a Ondřejem Procházkou.
Vyšší příjmy z reklamy zajistilo přes dvacet nových projektů, které Seznam na svých reklamních systémech realizoval. Výsledkem bylo meziroční navýšení zisku o 25 % v obsahové síti Sklik a v RTB dokonce o 45 %. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce.
Podle Pavla Zimy budou trendy nastavené v reklamě v loňském roce pokračovat i letos. Tuzemská internetová jednička tak očekává stále větší zájem především o programatickou reklamu a na vzestupu je prý i nativní reklama. Loňský rok ale pochopitelně v Seznamu nebyl jen o reklamě. Většinové podíly získala firma v rádiích Expres FM a Classic a začátkem roku spustila vlastní celoplošnou terestricky vysílanou televizní stanici, Televizi Seznam.
„V letošním roce budeme pokračovat ve vývoji produktů s vysokou přidanou hodnotou pro české uživatele i lokální inzerenty s velkým důrazem na domovskou stránku, Vyhledávání, Email a Mapy. Budeme nadále rozvíjet obsahová partnerství, stejně tak budeme pokračovat v produkci a dalším rozvoji vlastního, kvalitního a nezávislého obsahu,“ představuje Zima plány na následující měsíce.
Jedním z tzv. kolektivních CEO firmy se stal Pavel Zima poté, co zakladatel Seznamu Ivo Lukačovič začátkem roku oznámil, že kompletně odchází z představenstva firmy. Zůstává sice jejím jediným vlastníkem, ale v čele statutárního orgánu se nyní střídá zmíněná trojice. Nyní by měl Pavla Zimu vystřídat Tomáš Kapalín, za další čtyři měsíce do čela usedne Ondřej Procházka.
Ivo Lukačovič se nyní naplno věnuje svému meteorologickému projektu Windy.com. Jednak neustále rozšiřuje jeho funkce a zároveň hledá i efektivní synergie právě se službami Seznamu, v tomto případě především jeho Map. Ty díky Windy.com nově nabízí i lokální předpověď počasí po celém světě.