Česká stopa v dominantě Dubaje. Nejvyšší hotel světa vás obslouží i v češtině díky zdejšímu fondu

Nedávno otevřený hotel Ciel Dubai Marina přepsal svou výškou světový rekord. Startup, který mu dodává technologie, předtím podpořili čeští investoři.

Peter BrejčákPeter Brejčák

0Zobrazit komentáře

Tento příběh spojuje několik klíčových faktorů: globální nástup umělé inteligence, rychle rostoucí londýnský startup, nejvyšší hotel světa v Dubaji a kapitál od českých investorů. Zdejší fond Look AI Ventures letos v červenci totiž podpořil mladý projekt Inntelo původem z Velké Británie, který pomocí umělé inteligence pomáhá hotelům komunikovat s hosty a řídit svůj provoz. A své klienty získává mezi globální elitou.

Zatímco Česko oslavovalo svobodu a demokracii, 17. listopadu se v Dubaji otevřel nový nejvyšší hotel světa Ciel Dubai Marina. Díky své výšce 377 metrů kromě více než tisícovky luxusních pokojů nabízí například i nejvýše položený nekonečný bazén. Jeho provozovatelem je společnost The First Group Hospitality a právě ta se řadí mezi klienty Inntela. Poprvé firma služby mladého startupu využila v jiném dubajském hotelu TRYP, teď plánuje rozšířit spolupráci napříč celým svým portfoliem.

Inntelo ještě v létě podpořil český fond Look AI Ventures, který se zaměřuje právě na projekty z oblasti umělé inteligence. Vedle dalších se zapojil do úvodního, takzvaného pre-seed investičního kola o celkové výši 506 tisíc liber, v přepočtu 14 milionů korun. Fond zároveň plánuje účast i v navazujícím, seed kole připravovaném na příští rok.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Během pouhých sedmi měsíců od uvedení produktu na trh získali zakladatelé Inntelo AI zákazníky s více než 18 tisíci pokoji napříč Velkou Británií, Evropou a regionem MENA, což potvrzuje jak kvalitu řešení, tak i mimořádně silný product-market fit,“ říká partner Look AI Ventures Angelo Burgarello. „S nasazením Inntelo AI v prestižních hotelech, jako je Ciel Dubai Marina, následují tuto vizi i další přední hotelové skupiny. Inteligentní automatizace jim pomáhá odstraňovat provozní překážky a zvyšovat efektivitu personálu,“ doplnil.

Inntelo vzniklo v roce 2024, jako platforma propojuje péči o hosty, provozní procesy a personalizaci do jednoho ekosystému pro hotelnictví a realitní sektor. Požadavky hostů jsou automaticky přiděleny příslušným týmům, jejich vyřízení sleduje v reálném čase a management má k dispozici datové přehledy pro okamžité rozhodování. Samotní hosté si mohou objednat pokojový servis, doplňkové služby či různé rezervace přes mobil, WhatsApp i hlasové příkazy, a to ve více než čtyřiceti jazycích včetně češtiny a slovenštiny.

„Partnerství s Inntelo AI nám zajistí, že každá interakce s hostem, od příjezdu až po odjezd, bude podpořena inteligencí, efektivitou a personalizací,“ říká Tom Stevens z The First Group Hospitality. „Naše platforma však neslouží jen ke zlepšení služeb – mění samotný způsob, jakým hotely fungují, přemýšlejí a rostou,“ doplňuje Asif Alidina, spoluzakladatel a ředitel Inntela, které kromě zmiňované dubajské skupiny využívají i další hotely včetně značek Radisson, IHG a Wyndham.