České Campiri ve velkém rozjíždí pronájem karavanů po Evropě. 115 milionů mu posílá Rockaway i Miton
Platforma Campiri vznikla loni a k pronájmu nabízí 400 obytných vozů. Zákazníci si je dohromady půjčili už na pět tisíc nocí.
Startup Campiri Lukáše Janouška a Paula Tesara má vysoce nastavené ambice. Už po roce od vstupu na trh hlásí, že se stal dominantním hráčem v Česku, přičemž dalším cílem je stát se se lídrem na poli pronájmu obytných vozů napříč Evropou, a to především v její střední a východní části. Na palubu přibírá také investory, bezmála 115 milionů korun do něj vkládá několik zvučných jmen.
Vedoucím investorem se stal Rockaway Ventures Fund s fondem Miton, který spolu s Evou Janečkovou a Oldou Bajerem dal důvěru Campiri již dříve v doprovodu Purple Ventures. Prostředky startup získal několika způsoby – 67 milionů korun je ve formě investičního kola, které doplňuje původní konvertibilní půjčky a vklad zakladatelů ve výši 15,6 milionu korun. Dalších 32 milionů získal ve formě dluhového financování na nákup flotily vozů.
„S Campiri máme od začátku větší plány než být pouze lokálním hráčem a nyní se i díky investici naše šance podstatně zvyšují. Největší část financí je totiž určená právě na podporu expanze a nabírání zkušených lidí. Navíc ve střední, potažmo východní a jižní Evropě pro nás nyní vidíme největší potenciál a jsme přesvědčeni, že je ideální čas na místní trhy vstoupit,“ komentuje Lukáš Janoušek z pozice ředitele Campiri.
Obecným cílem platformy je kompletně zdigitalizovat proces půjčování karavanů takovým způsobem, aby si je zákazníci mohli jednoduše rezervovat na pár kliknutí. Kromě vlastní flotily nabízí vozy také z půjčoven i od soukromých majitelů.
„Zatímco na západě Evropy už působí několik konkurentů, v regionu střední a východní Evropy digitalizace teprve začíná. A proto věříme, že naše ambice namířené tímto směrem jsou naprosto reálné,“ doplňuje Janoušek, který předtím působil jako marketingový šéf teď už prodaného startupu Twisto. Projekt Campiri přebral společně s Paulem Tesarem od původního zakladatele Michala Tyla.
Šlo přitom o sázku na správnou kartu – půjčování karavanů se jim rozjelo natolik, že je v Česku brzdil nedostatek obytných vozů k pronájmu. Kvůli tomu došlo i k úpravě původních byznysových plánů a snížení očekávaných tržeb za loňský rok z 50 milionů na 20 milionů. Tuto metu firma naplnila, celkem si zákazníci pronajali karavany na pět tisíc nocí.
Nyní získaná částka ve výši 114,65 milionu korun poslouží mimo jiné k expanzi Campiri do zahraničí, startup začátkem letoška už vstoupil do Polska, Řecka a na Slovensko. Loňský rok mu posloužil na etablování se na domácím trhu, kde podle svého vyjádření nabízí 400 obytných vozů k pronájmu, což má být ve srovnání s konkurenčními platformami nejvyšší počet na jednom místě.