České GoPay má za sebou nejvýkonnější rok v historii. Tržby přesáhly 220 milionů a oficiálně ho přebírá francouzský obr

Peter BrejčákPeter Brejčák

schwartzInsider

Foto: GoPay/CzechCrunch

Pavel Schwarz, zakladatel GoPay

0Zobrazit komentáře

Transakce dokončena. Jeden z největších českých hráčů v poskytování online plateb GoPay oficiálně změnil většinového majitele, když zakladatel a dřívější stoprocentní vlastník platformy Pavel Schwarz prodal 53 procent firmy francouzskému obrovi Worldline. Transakce, která byla oznámena na jaře a podle informací CzechCrunche se pohybovala ve vyšších stovkách milionů korun, byla nedávno posvěcena Českou národní bankou.

„Jsem hrdý na celý tým, že jsme se stali součástí Worldline. Věřím, že naši zákazníci pocítí výhody a možnosti ze spolupráce co nejdříve a že nám spojení s evropským lídrem umožní zanechat ještě viditelnější stopu nejen v našem regionu,“ komentuje dohodu Schwarz, který se z pozice ředitele i nadále podílí na každodenním fungování GoPay.

Worldline, které působí v oblasti platebního styku a transakčních služeb ve třiceti zemích, je tak aktuálně většinovým vlastníkem a v rámci transakce navíc do roku 2022 disponuje právem odkoupit i zbytek podílu.

„Co bude za dva roky, se říká těžko, ale můj plán je rozvíjet GoPay dalších minimálně pět let. Mým cílem nebylo z firmy vystoupit, ale získat podporu v zádech, abychom mohli i nadále budovat byznys zdravě a poctivě,“ uvedl Schwarz v květnu v rozhovoru pro CzechCrunch.

schwarz-gopay-min

Foto: GoPay

Pavel Schwarz, zakladatel a menšinový majitel GoPay

GoPay jako firmě se daří. Dle aktuálně zveřejněné závěrky za loňský rok zaznamenalo výnosy dosahující téměř 223 milionů korun, což představuje 43% meziroční růst. Ještě rychlejším tempem v daném období narostl zisk firmy – po zdanění loni dosáhl výše 42 milionů korun s 60procentním růstem. Dlouhodobým cílem GoPay přitom je udržet meziroční růst o 20 % nad vývojem růstu trhu e-commerce, kde má většinu svých zákazníků.

„V roce 2019 se nám podařilo s platební bránou GoPay obhájit pozici jedničky v Česku a na Slovensku. Celkem jsme pomohli realizovat přes 16 milionů nákupů a dosáhli jsme na 13% tržní podíl v e-commerce segmentu v Česku. Jedná se o nejvýkonnější rok v desetileté historii společnosti,“ komentuje výsledky Schwarz.

Devětatřicetiletý podnikatel přitom věří, že stav, ve kterém se nachází česká e-commerce, je stále jen počátkem většího rozmachu. Letošní pandemie koronaviru podle něj poukázala na velmi slabou elektronizaci celé společnosti, a to především v oblasti plateb.

„K bezhotovostní ekonomice stále vede dlouhá cesta a mnoho běžných plateb se musí nejprve transformovat do online prostředí včetně změny myšlení a přístupu majoritní části populace. Lze tedy předjímat rychlé tempo růstu e-commerce prostředí zejména na úrovni běžných každodenních nákupů. Silný růst v dalším období očekáváme především v oblasti malých a středních obchodníků,“ dodává Schwarz.

V této souvislosti proto GoPay investuje do nového platebního ekosystému, se kterým chce trhu nabídnout příležitost transformovat monetizaci do e-commerce prostředí. Řešení by mělo pokrývat internetové obchodníky i běžné zákazníky, kterým platforma nabídne jednoduché provedení platby, okamžitou akceptaci a snadné řešení reklamací. „Tato skutečnost nás zcela odlišuje od konkurence platebních bran v EU,“ věří Schwarz.