České Roivenue hlídá marketingové kampaně za miliardy. S novou strategií expanduje do nových zemí

Roivenue rozšiřuje svoji zahraniční stopu. Zahájil expanzi na skandinávské i asijské trhy, potenciál vidí hlavně v Indii.

Peter BrejčákPeter Brejčák

pavel-sima-roivenue

Foto: Roivenue

Pavel Šíma, CEO startupu Roivenue

0Zobrazit komentáře

Podpora správných rozhodnutí v online marketingu, aby se do něj peníze investovaly efektivně. To je základní myšlenka, na které stojí česká firma Roivenue, jež hlídá rozpočty svých klientů v internetových kampaních o celkové hodnotě přes dvě miliardy korun. Na starosti to má analytický nástroj, který teď Roivenue upravilo a vydalo se s ním na další trhy. Zejména ty ve Skandinávii a v Indii.

Startup Roivenue vyvíjí řešení pro online marketéry. To dokáže za použití umělé inteligence spojit data o investicích do marketingových kampaní z běžných kanálů, jako jsou Google Analytics, Facebook nebo i Sklik, s údaji o chování zákazníků či profitu z objednávek. Díky této analýze pak firmám radí, jak urychlit další růst či kde ušetřit v marketingových rozpočtech.

V květnu firma spustila takzvaný self-onboarding klientů, čímž jim umožňuje napojení na platformu samostatně bez pomoci specializovaných obchodníků. Původně přitom taková integrace trvala i měsíce. Navíc nově v rámci freemium modelu klientům umožňuje dvoutýdenní bezplatné vyzkoušení.

„Novinku jsme spustili tento týden a už se nám přihlásilo osmnáct lidí, což je daleko nad naše očekávání deseti přihlášených za měsíc,“ pochvaluje si pro CzechCrunch Pavel Šíma, zakladatel a ředitel Roivenue. Současně s produktovými novinkami Roivenue rozšiřuje svoji stopu v zahraničí, když zahájil expanzi na skandinávské a asijské trhy.

roivenue-team

Foto: Roivenue

Tým startupu Roivenue

„Od najmutí prvního indického kolegy po uzavření prvního dealu neuběhly ani dva měsíce. A několik dalších obchodů je na spadnutí. To nám jasně signalizuje, že po analytických řešeních je na tamějším, obrovsky rostoucím e-commerce trhu nebývalá poptávka. Na jiných trzích nám někdy trvalo získat prvního klienta i více než rok,“ říká zakladatel Roivenue.

Český nástroj využívají klienti ve třinácti zemích, jejich počet však firma nezveřejňuje. Z tuzemských zástupců jde například o Sazku, Škodu Auto DigiLab nebo e-shop Kytary.cz. Nejdůležitějšími trhy pro Roivenue jsou právě Česká republika a Polsko. Startup zároveň oznámil, že jeho měsíční opakující se tržby (MRR) za první kvartál letoška meziročně vzrostly o 68 procent, konkrétní výši ale nekomentuje.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Cílem pro konec letošního roku je dostat se v ročních opakujících se tržbách (ARR) na úroveň 24 milionů korun – tuto metu si původně Šíma stanovil již pro loňský rok, nepodařilo se ho ale naplnit. Firma, kterou dříve podpořila i investiční skupina Pale Fire Capital, podle vyjádření nyní roste nad plán.

„Cílem bylo po covidu udržet zdravou finanční kondici, to se nám i díky rozumné cenové politice a osobnímu kontaktu s našimi zákazníky podařilo. V prvním letošním kvartále jsme v obratu vyrostli o pět procent přes obchodní plán, což ve srovnání s loňským prvním kvartálem znamená v MRR nárůst o 68 procent,“ popisuje Šíma.

Na dotaz o ziskovosti firmy, do níž se už dostala za rok 2020, Šíma reaguje, že Roivenue aktuálně „pálí“ nižší stovky tisíc korun měsíčně. „Peníze dáváme do testování nových trhů a vývoje nových funkcí jako je self-onboarding. Kdybychom ale snížili růstové plány, můžeme být kdykoliv opět profitabilní. Nemáme tedy nějakou ranvej a nic nás nepálí,“ dodává s tím, že výhledově startup plánuje otevírat i další finanční kolo, zatím ale nemá stanovený termín.

Aby drony létaly bezpečně. Letošní soutěž CzechInvest Startup Challenge vyhrál český Dronetag

Dronetag, který dělá pořádek v letovém provozu stále populárnějších dronů, obstál v konkurenci deseti startupů.

Peter BrejčákPeter Brejčák

dronetag-mini4

Foto: Dronetag

Dronetag nabízí pokročilé možnosti sledování pohybu dronů a dalších letounů ve vzduchu

Mezi roky 2016 a 2022 agentura CzechInvest v rámci mezinárodních akceleračních programů podpořila celkem 217 startupů, z nichž letos vybrala desítku nejzajímavějších do soutěže CzechInvest Startup Challenge. Ty se tento týden utkaly ve finále. V silné konkurenci zvítězil Dronetag, který dělá pořádek v provozu stále populárnějších dronů.

Zatímco donedávna bylo létání s drony bráno jako zábava, od prosince roku 2020 vstoupila v platnost nová evropská legislativa. Ta většině majitelů těchto létajících strojů nařizuje skládat zkoušky nebo povinnost mít dron registrovaný a označený přiděleným číslem, aby bylo možné identifikovat jeho majitele, například když se zřítí.

Evropská unie chce ale zavést také dálkovou identifikaci. Díky ní by mělo být možné předcházet srážkám dronů a jiných objektů, které létají v nízkých výškách. A právě na to se zaměřuje startup Dronetag zakladatele Lukáše Brchla, který na způsobu vzdálené identifikace pracuje již několik let.

Během finálového večera soutěže CzechInvest Startup Challenge, která je realizována agenturou CzechInvest v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost, se odborné porotě složené z Petra Očka, náměstka ministra průmyslu a obchodu, ředitelky odboru startupů v CzechInvestu Beáty Vörösové, ředitele Disraptors Tomáše Cironise a ředitelky pro inovace v Deloitte Senty Čermákové kromě Dronetagu představilo dalších devět inovativních firem.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Startupy Whalebone, ThreatMark, Sharry, BeiT, BornDigital, Dronetag, Motionlab, Spacemanic, ROI Hunter a VOS.health soutěžily o co nejkreativněji zpracovaný pitch. Vítěz zároveň získal účast na akci Disraptors Summit. Na druhém místě skončil ThreatMark, třetí příčku si odnesl startup Sharry. Diváckou cenu získala aplikace pro péči o duševní zdraví VOS.health. Vyhlášení vítězů předcházela společná audiovizuální show startupů Sensio a Tangle.

„České startupy nás neustále překvapují obrovským potenciálem, což nám tato soutěž jasně dokazuje. Nejen proto pro ně chystáme na jejich další podporu největší projekt v historii CzechInvestu s názvem Technologická inkubace. Současná situace ve světě nám ukazuje, jak obrovský význam technologie a inovace mají a že musíme tyto oblasti nadále podporovat a zaměřovat se na ně,“ říká Petr Očko, který je pověřen řízením agentury CzechInvest.

celatop10-porota-realizacni_team-min

Foto: CzechInvest

Top 10 startupů a realizační tým soutěže CzechInvest Startup Challenge

Před samotnou soutěží proběhla v pražské budově Royal Theatre konference agentury s názvem Výzvy startupového a inovačního prostředí v České republice. Vystoupil na ní například úspěšný podnikatel a zakladatel Czech Founders Vít Horký nebo Ondřej Bartoš, hlavní partner ve fondu Credo Ventures. Konference proběhla pod záštitou Heleny Langšádlové, ministryně pro vědu, výzkum a inovace.

invoice

Přečtěte si takéZeptali jsme se mladých lidí, zda by šli pracovat zadarmoJsou zkušenosti adekvátní odměnou za stáž? Zeptali jsme se mladých lidí, zda by šli pracovat zadarmo

„Česká republika stojí před řadou výzev, kterým musí v nejbližších letech čelit, aby dokázala udržet krok s technologicky vyspělým světem. Proto je potřeba řešit tato témata společně, což byl jeden z hlavních cílů konference,“ shrnula konferenci Beáta Vörösová z CzechInvestu.

Partnerem článku je CzechInvest. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.