České Roivenue loni zdvojnásobilo obrat na 9 milionů korun. Expanduje do Velké Británie, Rumunska a Polska

Jiří SvobodaJiří Svoboda

roivenue-team
0Zobrazit komentáře

Český startup Roivenue, který tvoří marketingový analytický nástroj, oznámil, že se chystá rozšířit své podnikatelské aktivity na další evropské trhy. Konkrétně do Velké Británie, Polska a Rumunska, a to prostřednictvím nových poboček založených v Londýně, Varšavě a Bukurešti. Pro všechny tři země zároveň nabere nové týmy. Mohl tak učinit i díky zdvojnásobení obratu, většímu zaměření na nový byznys model a také nedávné investici.

Britské zastoupení Roivenue povede Mark Symons, polské Krzysztof Andruszkiewicz a rumunské Bogdan Papara-Popescu. Trio má zkušenosti z vysokých manažerských pozic a zastávalo místa v oblastech obchodu a analytiky. Všichni jmenovaní však budou využívat marketingové a operační týmy, které jsou v Praze.

Do budoucna bude Roivenue expandovat do celé Evropy a již probíhá příprava na německý, rakouský, švýcarský a španělský trh. „Aktuálně se zaměřujeme na rozšíření našeho podílu na trhu ve Velké Británii a pokračování naší podpory regionu střední a východní Evropy, kde v současnosti máme silnou klientskou základnu. V blízké budoucnosti se podíváme na oblast DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko, pozn. red.), kde bychom rádi vybudovali silné zastoupení, a také jsme již v tomto směru učinili první kroky organizováním odborných konferencí a marketingových kampaní v regionu,“ říká Emil Jimenez, marketingový ředitel Roivenue.

roivenuem

Rapidní expanzi umožnily dobré hospodářské výsledky, Roivenue totiž minulý rok zdvojnásobilo obrat ze 4,5 milionu korun na 9 milionů. Za ještě významnější pokrok však firma považuje přesun na nový byznys model. Z velké části totiž byla firma závislá na konzultacích a doplňkových službách, dnes již Roivenue funguje čistě jako SaaS startup (software as a service), kdy prodává licence na svůj software.

„Poměr mezi obratem z licencí a dalšími službami se zvýšil z 63 % na 82 %. Meziroční růst obratu z licencí, tedy ta nejdůležitější metrika pro SaaSové startupy, je skvělých 151 %, což řadí Roivenue mezi nejrychleji rostoucí SaaS firmy v České republice,“ doplňuje Jimenez.

Pomohla investice od Jana Barty

Roivenue se prezentuje jako nástroj na podporu správných rozhodnutí v online marketingu. Je připojený na spektrum běžných kanálů (Google Analytics, Facebook, Google Ads nebo Sklik) a spojuje v sobě data ohledně investic do kampaní, chování zákazníků či profitu z objednávek. Jako své klienty uvádí například Slevomat, Sazku nebo AXA. Roivenue ostatně přesvědčilo i investory Jana Bartu, Dušana Šenkypla a Davida Holého, kteří do něj prostřednictvím svého fondu Pale Fire Capital investovali až 55 milionů korun.

pavel-sima-roivenue

Foto: Roivenue

Pavel Šíma, CEO Roivenue