České vývojářské studio Able poptává na investiční platformě Fundlift.cz 3,5 milionu korun

ablefis

Na crowdfundingovou investiční platformu Fundlift.cz míří další český projekt. Tentokrát se jedná o znojemské vývojářské studio Able, které má za sebou přes 150 projektů a postupně vyvíjí vlastní. Able chce v právě spuštěné kampani vybrat částku 3,5 milionu korun, výměnou za čtyřletý dluhopis se 7% ročním úrokem.

Peníze chce Able využít na rozšíření týmu, který má aktuálně 25 lidí, a zároveň na další vývoj vlastních produktů v oblasti fintech. Studio totiž stojí za nástrojem Mindee, jenž slouží pro správu klientů, delegaci a plánování schůzek pro finanční poradce, nebo nástrojem Verzuz, škálovatelnou platformou pro online srovnání a sjednání finančních produktů, převážně půjček.

qantas

Přečtěte si takéTesla překonala se svým Modelem X světový rekord při tažení letadla o hmotnosti 130 tunTesla překonala se svým Modelem X světový rekord při tažení letadla o hmotnosti 130 tun

Na samotné rozšíření týmu, respektive nábor a nákup vybavení, by z vybrané částky mělo jít 1 milion korun. Do dalšího vývoje nástroje Verzuz, který má nově spadat pod samostatnou společnost, chce poté firma vložit 2,5 milionu. Všechny projekty by pak měly být součástí nové struktury firmy, která se z s.r.o. změní v akciovou společnost, pod kterou bude spadat samotné studio Able, 50 procent projektu Mindee, vyvíjený produkt Verzuz a také GetFIS.

mindee

Plánovací nástroj pro finanční poradce Mindee

Able má mimo tří původních zakladatelů, kteří dohromady drží 75,9% podíl, několik minoritních společníků a také jednoho investora, konkrétně firmu DataLife Group s.r.o., která má v Able 15% podíl. V roce 2017 činily tržby společnosti 11,7 milionu korun s čistým ziskem po zdanění ve výši 741 tisíc korun.

Miliony korun do technologií

Technologickým projektům se v poslední době na platformě Fundlift daří. V poslední kampani se například projektu SilentLab povedlo vybrat přes 2 miliony korun na výrobu akustického nábytku a mikrokanceláří. Dříve vybral 5 milionů korun také Edookit, administrační systém pro ředitele škol, učitele, žáky i jejich rodiče. Do aktuální kampaně se můžete zapojit zde.

Startup SilentLab vybral na Fundlift.cz přes 2 miliony Kč na akustický nábytek a mikrokanceláře

Filip HouskaFilip Houska

silentlab_051118-1

Český crowdfundingový portál Fundlift.cz se dnes stal místem pro další zajímavý projekt. Tím je startup SilentLab, jehož specializací je výroba a instalace akustického designového nábytku do kanceláří a návrhy mikrokanceláří. Na Fundliftu během dvou hodin vybral částku 1,5 milionu korun, která byla následně navýšena na 2 miliony, výměnou za tříleté dluhopisy s ročním úrokem 6,75 procent.

SilentLab staví na jednoduchých věcech – tichu a klidu během pracovního nasazení. Právě proto se jeho byznys ubírá směrem poskytování interiérové akustiky za účelem snižování hluku v kancelářích. Co se produktů týče, SilentLab nabízí například stěnové a stropní obklady, paravány či taburety. Z portfolia je však možné zvolit i moderní a netradičně provedené mikrokanceláře, které jsou dostatečně odhlučněné a slouží zejména pro konferenční hovory, respektive nerušenou práci v jinak hlušných prostorách.

sens_051018-1

Přečtěte si takéObchodní řetězec Penny Market začíná prodávat chléb a tyčinky z cvrčků od českého startupu SENSObchodní řetězec Penny Market začíná prodávat chléb a tyčinky z cvrčků od českého startupu SENS

soustal-krsek2

Přečtěte si takéMiliardové přepřahání v Polsku. Krsek prodává obchody ŠoustaloviMiliardářské přepřahání v Polsku. Tomáš Krsek prodává deset nákupních center Zdeňku Šoustalovi

Jelikož se SilentLab specializuje na interiérovou akustiku obecně, zákazníkům nabídne i důležité informace, jaký produkt použít, potažmo kam jej umístit. Součástí je i samotná instalace. Díky těmto prvkům se chce tento ambiciózní startup stát jedničkou na českém a slovenském trhu a prakticky dorovnat krok se zahraničím, kde jsou taková řešení poměrně běžná. V minulém týdnu jsme se například zmiňovali o startupu ROOM, který vyrábí podobné miniboxy do otevřených kanceláří.

s

Posílení marketingových aktivit

Aktuálně již dokončená kampaň na Fundliftu k tomuto momentu vykazuje přes 2 miliony korun, které se podařilo získat od 88 investorů s nejvyšší investicí ve výši 300 tisíc. Touto částkou překonal SilentLab svůj původní nastavený minimální limit. Peníze by následně měly sloužit pro podporu marketingových aktivit, zejména pro účast na chystaném veletrhu v Německu, jenž se uskuteční v říjnu letošního roku.

„Účast a prezentace na západoevropském veletrhu má pro nás dva zásadní rozměry. Jeden z nich je samozřejmě obchodní, kde bychom chtěli najít zajímavé partnery. Druhý rozměr je spíše osobní, kdy chceme ukázat nejen SilentLab, ale zároveň i Českou republiku jako zemi, ve které se rodí skvělé nápady a myšlenky s obrovskou přidanou hodnotou a která není jen montovnou Evropy,“ komentuje jeden ze spolumajitelů startupu SilentLab Jaroslav Vendl.

f