Český filmař Ivan Zachariáš režíroval novou reklamu Applu. Nechal lidi špehovat kamerovými ptáky
Technologický obr v Česku už několikrát natáčel reklamní spoty. Nové video o soukromí uživatelů svěřil do rukou režiséra Pustiny.
Posedávají na drátech elektrického vedení, lepí se ke stěnám budov – a občas se drze přiženou až k vašim tvářím, aby se podívali, co zrovna sledujete na svém telefonu. S oživlými průmyslovými kamerami s křídly si není radno zahrávat, protože dokážou narušovat vaše soukromí. Tedy za předpokladu, že nevyužíváte iPhone s webovým prohlížečem Safari. Pak byste měli být v klidu a robotičtí ptáci vybouchnou. Nějak takhle si představuje svět Apple v nové nápadité reklamě, která má mimo jiné silný přesah do Česka. Režíroval ji totiž Ivan Zachariáš.
Nemáme oficiální Apple Store, stále nám chybí Siri v češtině a nepatříme mezi trhy, které by Apple upřednostňoval. Přesto sem technologická firma pod vedením Tima Cooka často jezdí kvůli natáčení reklam. Praha, ale i jiná místa se stala důležitými marketingovými lokacemi – a naposledy tady Apple byl loni během představení nového iPhonu, kdy českou metropoli opět využil pro několik prostřihů v jednom z hlavních reklamních videí. I teď se k Česku upnul, byť trošku jinak, než jsme byli dosud zvyklí.
Důvěru vložil do britské kreativní agentury TBWA/Media Arts Lab, která se postarala o to, aby vznikla originální reklama zdůrazňující soukromí uživatelů. Obzvlášť zajímavé na tom je, že ji režíroval český filmař Ivan Zachariáš, držitel Českého lva a uznávaný reklamní režisér se zkušenostmi s firmami jako Stella Artois, Land Rover, Adidas nebo Nike. Právě on vymyslel, jak by Apple měl důležitost soukromí na internetu ukazovat.