Český GuideVision předloni koupil za 800 milionů indický obr. Pod jeho křídly dál roste a pomáhá digitalizovat korporace

Norbert Nagy a Pavel Müller, spoluzakladatelé GuideVision

Foto: GuideVision

Byť to byl v předloňském roce jeden z největších tuzemských dealů v IT světě, dost možná jste o něm neslyšeli. Obří indická korporace Infosys si před rokem a půl došla za 30 milionů eur, tehdy zhruba 800 milionů korun, pro pražskou technologickou společnost GuideVision. Ani o té jste možná neslyšeli, ale právě ve velkých korporátech ji dobře znají. V GuideVision se totiž specializují na digitalizaci pracovních procesů a pod křídly indického majitele rychle rostou.

Za GuideVision stojí dva nenápadní programátoři, Norbert Nagy a Pavel Müller, kteří firmu založili před sedmi lety. Dnes jejich tým čítá téměř 300 zaměstnanců a jejich služeb využívají desítky klientů. Obrat podle odhadů přesáhl v loňském roce 21 milionů eur, což je více než půl miliardy korun, pro letošek GuideVision očekává, že dosáhne na 26 milionů eur. Klíčovým slovem v jeho příběhu je ServiceNow, přičemž se pod tímto označením skrývají dvě důležité veličiny.

Jednak jde o název americké společnosti, která je kótovaná na newyorské burze a její hodnota tam aktuálně přesahuje 122 miliard dolarů. ServiceNow je zároveň její hlavní produkt – platforma pomáhající firmám digitalizovat firemní procesy a zaměstnaneckou zkušenost. A právě na nasazování této platformy do firem se v regionu střední a východní Evropy začal GuideVision specializovat.

Z Prahy do celého světa

Platforma ServiceNow míří zejména na větší korporace, jejichž stavy čítají tisíce zaměstnanců. Těm umožňuje přejít na inteligentní a automatizované řízení práce a vytvořit si chytřejší a propojenější pracovní prostředí. „Naší misí je pomáhat firmám v ulehčení a zpříjemnění práce zaměstnanců díky digitalizaci, čímž získávají výraznou konkurenční výhodu,“ vysvětluje Radovan Krejčí, výkonný ředitel GuideVision.

Postupem času se tuzemská technologická firma vyšvihla mezi přední partnery celé americké platformy a zaujala tím i Infosys, který si chtěl rozšířit záběr v rámci svých konzultačních služeb a zároveň GuideVisionu otevřel dveře k novým klientům. Jde například o velkou zakázku pro německou automobilku Daimler, které zajišťují integraci globálních IT služeb na platformě ServiceNow.

„Jelikož je tento náš konkrétní úkol součástí obrovské globální zakázky, kterou Infosys dostal od Daimlera, možnost, že by se k něčemu takovému dostal samostatný ServiceNow partner, je prakticky nulová,“ přitakává Krejčí a dodává, že v Evropě není příliš mnoho dalších firem, které by měly s podnikovou cloudovou platformou tak detailní zkušenosti jako právě GuideVision. Ten z toho pak při svém růstu logicky těží.

Zakladatelé firmy, kteří společně rozjížděli i crowdfundingový portál Hithit, prozrazují, že nabídku na prodej měli hned od několika hráčů. Pro Infosys prý rozhodla skutečnost, že jim indická společnost nabídla možnost zachovat si vlastní identitu a nezávislost. GuideVision tak i nadále funguje jako samostatná firma, která má vlastní cíle a vedení, ale zároveň se jí partnerstvím s velkým hráčem v oboru otevřely dveře do celého světa.

„Díky propojení s Infosysem jsme získali celosvětový obchodní záběr, pole pro oslovení a vyjednávání s největšími korporacemi světa, možnost ucházet se a pracovat na zakázkách rozměrů, které pro nás byly jinak těžko dosažitelné,“ říká jeden ze zakladatelů Norbert Nagy. Jeho firma má dnes pobočky v Praze, Varšavě, Budapešti, Helsinkách, Mnichově a Stockholmu a dál roste. Ze současných téměř 300 zaměstnanců chce v letošním roce vyrůst na 370 zaměstnanců.

Společné projekty s Infosysem aktuálně zabírají asi čtvrtinu firemních kapacit původem pražské technologické firmy a tento podíl má dál růst. Během roční spolupráce bylo dosud zahájeno šestadvacet společných projektů a obě strany se spolu starají o devatenáct klientů. „V rapidním růstu chceme pokračovat. Naším cílem je stát se do roku 2025 předním konzultačním partnerem ServiceNow v Evropě a etablovat se jako vlajková loď Infosysu pro služby nad touto platformou,“ říká Radovan Krejčí, CEO GuideVision.

Partnerem článku je společnost GuideVision. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.