Český startup Facemoji se svou aplikací na tvorbu virtuálních avatarů překonal 2 miliony stažení

facemoji3

Foto: Facemoji

Virtuální obličeje od Facemoji

0Zobrazit komentáře

I když se to na první pohled nemusí zdát, důležitost aktivity na sociálních sítích i jiných digitálních službách v posledních letech nabírá na inzenzitě, a především mezi takzvanou generací Z patří ke stejně důležitým součástem jako například studentský nebo pracovní život. Souvisí s tím nejen aktivita, ale také budování image, která může být buď reálná, nebo smyšlená.

Množství lidí se proto uchyluje k alternativním podobám sama sebe a svůj obličej ukazuje pouze prostřednictvím jeho virtualizované podoby. S tím dnes již samozřejmě díky svým filtrům pomáhá množství aplikací, včetně populární sociální sítě Snapchat nebo přímo Memoji od Applu, které je dostupné v jeho operačním systému iOS.

Vedle nich ale zhruba před dvěma lety začala vznikat také česká aplikace Facemoji, která vzešla z nápadu designéra Robina Raszky, jež se později spojil s bývalým českým designérem z Adobe Tomem Krchou.

facemoji_app

Facemoji funguje na relativně jednoduchém principu. Na začátku si uživatelé mohou vytvořit svého unikátního avatara, který využívá množství předpřipravených grafických prvků, od každé jednotlivé části obličeje a těla až po oblečení a výrazy, které mu dodávají charakter. Avatar lze poté využívat v jakékoliv další aplikaci, například místo vlastní fotografie. Oproti konkurenci navíc podporuje i některá starší zařízení, včetně iPhonu 6S a SE, což je dle Krchy zásadní, jelikož je využívá podstatná část cílových uživatelů.

Zatímco Tom Krcha aktuálně ve Facemoji působí jako šéf vývoje, Robin Raszka se stará o produkt jako takový. Dvojici se podařilo před nějakou dobou probojovat také do známého newyorského akcelerátoru Betaworks, ve kterém mimo mentoringu dvojice s celým týmem získala také jednu z prvních menších investic.

wolt-kuryr

Přečtěte si takéRozvozová služba Wolt nabrala 160 milionů dolarů a v Česku spouští doručování jídla do firemRozvozová služba Wolt nabrala 160 milionů dolarů a v Česku spouští doručování jídla do firem

Dnes má již Facemoji za sebou množství známých investorů, včetně GREE VR Capital nebo General Catalyst, peníze do firmy vložil také zakladatel populárního technologického serveru Product Hunt Ryan Hoover. Celkem startup vybral již 1,5 milionu dolarů (34 milionů korun) a snaží se mimo dalšího vývoje získávat masu nových uživatelů.

Aplikace, která je dostupná pouze na iOS, překonala nedávno 2 miliony stažení a má kolem 51 tisíc aktivních uživatelů denně. Uživatelé si mohou své avatary, které reagují i na reálné výrazy obličeje, postavit před různá reálná pozadí, takže pak fotky vypadají podobně jako třeba u virtuálních influencerů, kterých využívá například i KFC.

Rozvozová služba Wolt nabrala 160 milionů dolarů a v Česku spouští doručování jídla do firem

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

wolt-kuryrInsider

Foto: Wolt

Wolt v Česku funguje v Praze a Brně

0Zobrazit komentáře

Ještě před rokem rozvážel finský startup Wolt jen ve čtyřech skandinávských zemích a deseti tamních městech. Dnes už funguje v patnácti zemích napříč Evropou a úspěšně roste i v Česku. Trh s doručováním jídla, které si snadno objednáte v mobilní aplikaci, však ještě zdaleka neukázal svůj plný potenciál.

Proto nyní Wolt oznámil, že nabral významnou investici ve výši 160 milionů dolarů (přes 3,6 miliardy korun), která mu pomůže v dalším rozvoji a především expanzi do nových měst, kterých má dnes padesát. Zmíněných 160 milionů dolarů se týká dvou předchozích investičních kol, které finský startup dosud nezveřejnil.

V rámci Series B do Woltu již před časem vložili 30 milionů dolarů investoři v čele s izraelským venture kapitálovým fondem 83North a dalších 130 milionů dolarů získala firma v rámci Series C od Iconiq Capital. Mezi dalšími investory, kteří se zapojili, byli také Highland Europe, EQT Venture a Lifeline Ventures.

wolt-jan-foret

Foto: Wolt

Jan Foret, generální ředitel českého Woltu

Především poslední investiční kolo je zatím suverénně největší, na které Wolt dosud dosáhl, když se mu podařilo na investicích celkově nabrat 175,5 milionu dolarů (přes 4 miliardy korun). Nově nabyté prostředky nyní použije pro další expanzi, která by se však prozatím neměla týkat České republiky. U nás od loňska Wolt operuje v Praze a na začátku letošního roku vstoupil do Brna.

„Za měsíc oslavíme v České republice jeden rok a zatím jsme s vývojem moc spokojení. Dále rozšiřujeme Prahu i Brno, za posledních 9 měsíců jsme zdvojnásobili počet lidí v týmu a zároveň zůstává průměrná doba doručení v Praze na 30, v Brně dokonce na 25 minutách,“ prozradil pro CzechCrunch generální ředitel českého Woltu Jan Foret.

tomas-cupr-rohlik2

Přečtěte si takéRohlik.cz rozváží čerstvé potraviny ze sklizně už do pár hodin. Za měsíc doručil přes 20 tun jahodRohlik.cz rozváží čerstvé potraviny ze sklizně už do pár hodin. Za měsíc doručil přes 20 tun jahod

Expanze se v Česku v případě Woltu týká především rozšiřování do nových městských částí v největších dvou tuzemských městech. Naposledy začala původem finská služba rozvážet v Brně také do Bohunic nebo Králova Pole, ale největší novinkou pro českého zákazníka je spuštění služby Wolt at Work, která umožňuje snadné objednávání obědů do firem.

wolt-app1

Aplikace Wolt pro doručování jídla z restaurací

„Jedná se o službu, díky které zaměstnanec objednává stejně jako doposud, akorát neplatí přímo on. Místo toho jeho firmě generujeme každé dva týdny, nebo jednou měsíčně fakturu,“ vysvětluje Jan Foret s tím, že firmám Wolt v rámci toho nabízí například nastavování měsíčních limitů, i třeba pro jednotlivá oddělení, a další výhody. Služba pak může fungovat jako benefit pro zaměstnance a první české firmy ji již začínají využívat.