Čím větší sleva, tím větší zájem. Předplatné Woltu pro levnější doručení míří do dalších českých měst

Věrnostní program Wolt+, se kterým mohou předplatitelé objednávat s nulovými poplatky a využívat akce, se rozšiřuje do Teplic nebo Frýdku-Místku.

frydek-mistek

Foto: Wolt

Předplatné Wolt+ se rozšiřuje do Frýdku-Místku a dalších měst

Kartičku máte? Bodíky sbíráte? Mantra, kterou zákazníci znají skoro ze všech supermarketů a benzinových pump, se v online prodeji vyskytuje jen zřídka. Velcí e-commerce hráči o věrnost zákazníků bojují věrnostními programy založenými na měsíčním nebo ročním předplatném. Doprava zdarma a přístup ke speciálním akcím jsou hlavní důvody, proč roste obliba prémiových předplatných třeba u Alzy nebo Rohlíku a stále rychleji také v rozvážkové službě Wolt.

V Česku Wolt už nevozí pouze obědy a večeře, ale i nákupy z řady partnerských obchodů včetně největších supermarketů. Program Wolt+ nabízí možnost ušetřit až 69 korun za rozvoz na jedné objednávce a členům odemyká přístup k akčním nabídkám. Prémiové předplatné je od března po Praze, Brně a dalších krajských městech nově dostupné také ve Frýdku-Místku, Jablonci nad Nisou, Průhonicích, Opavě, Teplicích nebo Táboře.

Předplatné Wolt+ zákazníkům odemyká dopravu za nulový poplatek z vybraných restaurací a obchodů, z ostatních ji pak zlevňuje. Za 99 korun měsíčně nebo 780 korun ročně se podle propočtů vyplatí všem, kdo si na Woltu objednají alespoň třikrát za měsíc, protože cena dopravy se běžně pohybuje mezi 29 až 69 korunami. U ročního členství se zaplatí už jedna objednávka měsíčně.

Wolt navíc není jen o rozvoze jídel. „Naše aplikace se stává nákupním domem v kapse. Potraviny dovezeme z Alberta, Tesca nebo našich Wolt Marketů. V nabídce máme také zboží z lékáren, chovatelských potřeb nebo fitness výživové doplňky. A další kategorie budeme postupně přidávat,“ popisuje Tomáš Beniak, šéf české a slovenské pobočky Woltu.

tomas-beniak-gm-wolt-cesko-a-slovensko-3

Foto: Wolt

Tomáš Beniak, šéf Woltu pro Česko a Slovensko

Beniak převzal vedení na přelomu roku a jeho hlavním úkolem je po šesti letech vymanit Wolt z pozice vyzyvatele a udělat z něj jedničku v rozvozech na českém trhu. Kromě rozšíření rozvozů do dalších měst sází právě na aktivní podporu předplatného Wolt+.

Vedle levnější dopravy, slev a exkluzivních nabídek u partnerských obchodů mají věrní zákazníci možnost využít desetiprocentní cashback na objednávky, které si vyzvedávají osobně – z uskutečněné objednávky se jim zpětně připisují kredity v jejich účtu na další nákup. Přesná čísla předplatitelů firma nekomunikuje, ale podle Tomáše Beniaka Wolt+ využívají v Česku desítky tisíc zákazníků. Obecně prý platí, že čím větší sleva, tím je akce populárnější.

Roční předplatné je v Česku jedno z nejpopulárnějších ve srovnání s ostatními trhy.

Stejné předplatné nabízí Wolt v celé řadě zemí. „Celosvětově už zákazníci využitím Wolt+ ušetřili 70 milionů eur (1,7 miliardy korun). Průměrně předplatitel ušetří zhruba 300 korun měsíčně. Ještě o něco víc potom při koupi ročního předplatného, které je v Česku jedno z nejpopulárnějších ve srovnání s ostatními trhy, kde Wolt+ nabízíme,“ uvádí Joonas Bienek, globální ředitel věrnostního programu Wolt+ se sídlem ve Finsku.

Na oslavu dvouletého výročí předplatného probíhala v mnoha zemích kampaň Wolt+ Weeks, která měla zvýšit povědomí o této možnosti mezi stávajícími i novými zákazníky. V Česku tak mohli využít speciálních nabídek u partnerů jako Bageterie Boulevard, Starbucks, Burger King, Pizza Hut, Albert, Wolt Market a Yves Rocher, ale i v menších lokálních restauracích jako Wokin, Los Capolitos, L’Osteria nebo Fatfuck. „Do Wolt+ Weeks se v Česku zapojilo zhruba 210 značek. Podíváme-li se na celkový počet míst, tak se jedná o přibližně 400 provozoven napříč celým Českem,“ doplňuje Bienek.

CC Native

Partnerem článku je Wolt

V utajení pracují na zatím neoznámených top herních titulech. České studio Grip ani v krizi nezpomaluje

Mají prsty v nejznámějších titulech pro světové herní společnosti. V podcastu BrandStories zakladatelé Grip Studios sdílí recept na úspěch.

V herním světě přituhuje, peněz ubývá a evropská studia propouští. Grip Studios se ale daří a jeho majitelé zůstávají optimističtí. Z jejich dílny pochází přes 50 herních mainstreamových titulů a na devíti dalších, zatím neoznámených, aktuálně pracují. To tvoří natolik pevné a diverzifikované základy jejich portfolia, že o propouštění neuvažují ani v případě menších výpadků. Právě naopak – téměř neustále někoho do týmu hledají.

Specialitou Grip Studios je takzvaný co-development, kdy na vývoji spolupracují s velkými herními společnostmi. „Nefungujeme v typickém schématu herního studia. Největší hodnotou je pro nás tým, který má know-how, přichází s novými nápady a vyrábí skvělé věci. Jiná studia na konci projektu propouští klidně deset, dvacet procent týmu, ale my jsme nikdy neměli jeden velký obří projekt, na kterém bychom byli závislí,“ vysvětluje Jakub Mikyska, spoluzakladatel studia.

Jakub Mikyska spolu s Janem Cabukem, druhým spoluzakladatelem Grip Studios, byli hosty nového dílu podcastu BrandStories vznikajícího ve spolupráci CzechCrunche s vybranými společnostmi. Pustit si ho můžete na YouTube, Spotify, Apple Podcastech nebo v přehrávači výše.

Pracovali na vývoji hry roku 2022 Marvel’s Midnight Suns, svůj podíl mají i na skvělém fantasy Pillars of Eternity. Přesto všechno většinu práce odvádí Grip Studios v utajení a pochlubit se mohou až s odstupem času po vydání titulu. „To je asi vlastně naše největší slabina, naprostá většina her, na kterých se podílíme, ještě ani nejsou oznámené a nemůžeme říct ani muk,“ vysvětluje s úsměvem Cabuk. Kvůli utajování tak o Gripu není slyšet zdaleka tolik, jako o práci českých herních velikánů Warhorse Studios nebo Bohemia Interactive.

t20hc_6

Přečtěte si takéTop 20 českých herních studií: Kdo stíhá Beat Games a Bohemia Interactive?Žebříček top 20 českých herních studií: Kdo stíhá miliardové Beat Games a Bohemia Interactive?

Právě co-development, díky němuž není Grip závislý na jednou projektu, je podle zakladatelů studia důvodem, proč se mu daří ustát i současnou nepříznivou dobu. Hráčů je výrazně méně, trh je přesycený více či méně kvalitními hrami. Nikdo neumí předpovědět, který titul uspěje a který bude propadák. „O úspěchu často rozhoduje, co řekne nějaký influencer. My jsme chtěli dělat něco víc, chtěli jsme mít možnost myslet strategicky dopředu, plánovat,“ dodává Mikyska. Sice se co-developmentem Grip Studios dostalo do pozice subdodavatele někoho jiného, ale zakladatelé to přirovnávají k tomu, jak fungují vizuální efekty pro hollywoodské filmy. Velká filmová studia si často najímají týmy specializované na úzkou oblast.

„O takových firmách není moc slyšet, ale jsou mega úspěšné – v Česku třeba máme šikovné lidi, kteří se podíleli na Hvězdných válkách nebo Terminátorovi,“ popisuje Cabuk, jaké principy sdílí produkce špičkových filmů s hrami spadajícími do pomyslné kategorie AAA. „Velká produkce už není jeden tým nadšenců, který se rozhodl vytvořit hru, co je baví, a doufat, že se chytne. Je to tým profesionálů, kteří vytvářejí špičkový produkt. Taková produkce potom není zábava, je to tvrdý byznys, ve kterém se každý soustředí, aby své řemeslo odvedl co nejlépe.“

Českému hernímu průmyslu by oba majitelé zároveň přáli lepší budoucnost, která jejich pohledem začíná u vzdělávání. „Zajímavým příkladem je Polsko, které po vydání Zaklínače zažilo to, co označuji jako Witcher moment. Udělali hru. Z té se stala světová bomba, vyhrála různé ceny hry roku a postoj k hernímu průmyslu se v Polsku úplně otočil. Jdou do něj dotace, existují tam daňové úlevy, investice a práce v gamingu je vnímaná jako prestižní obor,“ popisuje Mikyska změnu, kterou by přál i Česku, kde se stále na herní vývojáře hledí skrz prsty.

Více si můžete poslechnout v dalším díle podcastu BrandStories na YouTube, Spotify či Apple Podcastech. Dozvíte se v něm také:

  • Je Česko se 155 herními studii a obratem přes 7,5 miliardy korun unikátem?
  • Co dalšího řeší co-developer kromě designu herních úrovní a technických komponent?
  • Jak nedostatek zkušených a talentovaných lidí brzdí Grip Studios v rozletu?
  • Kam by mělo dozrát vzdělávání v herní oblasti na českých školách?
CC Native

Partnerem článku je Grip Studios