Čínská automobilka Nio připravuje elektromobil s rekordním dojezdem. Spolu s ním chystá masivní expanzi do Evropy
Čínská automobilka Nio o sobě dala ve velkém vědět během minulého roku, kdy hodnota jejích akcií raketově vyrostla o více než tisíc procent. Značka se díky tomu stala hodnotnější než někteří etablovaní výrobci vozů, jako je například Ford či BMW. V letošním roce se sice raketový scénář neopakoval, to ale neznamená, že by v Číně zaháleli. Automobilka na své každoroční akci Nio Day oznámila řadu novinek, které potěší i v Evropě.
Nio svůj velký den obvykle využívá k představení nových vozů. V loňském roce se takto představil vlajkový model v podobě sedanu ET7, tedy první elektromobil ze tří slibovaných, který využije novou platformu Nio 2.0. A druhá novinka využívající tuto platformu byla představena letos.
Jedná se o model ET5, tedy ultraluxusní sedan se siluetou vycházející z křivek modelu ET7, které byly mimochodem ověnčeny designovým Oscarem Red Dot Award. Tvarům ET7 však přidává odkaz na osvalený charakter hypersportu EP9.
Mimo atraktivních křivek přináší ET5 také pořádnou porci autonomie. Mělo by být totiž připraveno na samovolný pohyb po dálnicích, ve městech, na parkovištích a také při procesu výměny baterie. Právě možnost rychlé výměny vybité baterie za nabitou je výsadou automobilky, která má v plánu pro rychlou výměnu baterií vybudovat celou síť míst, kde bude možné tento proces s vozem absolvovat během okamžiku.
Tím vůbec nejinteresantnějším na oznámené novince jsou ovšem její schopnosti týkající se dojezdu. Automobil by měl být nabízen ve třech specifikacích se třemi různě velkými bateriemi. První nabídne kapacitu 75 kWh a více než 550 km dlouhý dojezd na jedno nabití. V případě baterie o kapacitě 100 kWh hovoříme o dojezdu 700 kilometrů, což je hodnota, která řadí ET5 do nejvyšších kruhů mezi elektromobily a jejich schopnosti. Novinka je přitom schopna akcelerace z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy a disponuje i vysoce účinným brzdným systémem.