Coca-Cola dosáhla za čtvrtletí zisku 1,37 miliardy dolarů. Denně prodá 1,9 miliardy nápojů
Jeden ze suverenně největších výrobců nápojů na světě, americká Coca-Cola, která má pod sebou mimo ikonické koly i značky jako Nestea nebo Cappy v prvním čtvrtletí letošního roku překonala veškerá očekávání analytiků z pohledu tržeb i zisků. Během tří měsíců totiž utržila 7,63 miliardy dolarů při čistém zisku 1,37 miliardy dolarů, tedy zhruba 28,5 miliardy korun.
Oproti stejnému období loni jde sice o 16 procent nižší tržby, ale zisk naopak výrazně stoupl, konkrétně o totožných 16 procent. Největší podíl na tom má přechod Coca-Coly na méně sladké nápoje, což je dlouhodobý trend například u konkurence Pepsi, která je v prodejních silnější již přes 5 let. Coca-Cola chce nově na trhu bojovat s produktem Coke Zero Sugar, který je zcela bez cukru, a také s novými příchutěmi dietní Coly, která se u nás prodává jako Coca-Cola Light.
Coca-Cola denně pod svojí značkou prodá více než 1,9 miliard kusů nápojů a chce se jak marketingem, tak novými produkty, přiblížit více aktuálnímu trendu na trhu, který již nehledá pouze prázdné kalorie v podobě obrovského množství cukru, ale i zdravější alternativy. Souvisí to také s novou “sugar tax”, neboli daní z cukru, která byla v USA (největším trhu Coca-Coly) zavedena a která má razantně snížit množství cukru v běžných potravinách a nápojích.
Firma, která vznikla již v 19. století, se tak musí znovu přizpůsobit a změnit svoji image “zlého konglomerátu”, který napomáhá obezitě, do moderní doby, ve které si velká část zákazníků pečlivě čte složení a dbá na to, co konzumuje. Na změny navíc reaguje i trh, Coca-Cola nabrala za posledních 12 měsíců na hodnotě akcií o 2 procenta.
Foto: Coca-Cola Company