Covid Portál od Česko.Digital, Credo investuje do dobra a kontroverzní logo Footshopu. Přečtěte si zprávy týdne
Trvalo to možná až příliš dlouho, ale přeci jen jsme se dočkali. Především díky dobrovolníkům z Česko.Digital byl spuštěn informační Covid Portál, který lidem uvádí všechna aktuální pandemická opatření ve srozumitelné podobě. Společenský rozsah mimo jiné měla i investice ve výši desítek milionů korun od českých Credo Ventures, kteří investovali do dobročinné platformy Kindest Davida Semeráda (STRV).
V uplynulých dnech ovšem až nevídaně velký rozruch vzbudila i nová, netradiční vizuální identita Footshopu, kterou si vzalo na paškál kreativní Studio Najbrt a vytvořilo něco, co na sebe ihned upozornilo. Zvučné ohlasy měla i ohlášená spolupráce startupu Storyous se Zdeňkem Pohlreichem a Liftagem za účelem rozvozu jídel v dobách, kdy restauracím není přáno.
I když byl minulý týden nabitý zajímavými tuzemskými zprávami, mezi kterými je také úspěch mladého českého vědce Jana Lukačeviče, i na zahraniční scéně se děly velké věci. Například společnost Virgin Hyperloop poprvé přepravila lidské pasažéry, BMW odhalilo nový elektrický vůz s provokativním designem a estonský Pipedrive dosáhl magického statusu jednorožce. A to není zdaleka vše.
Před startem dalšího týdne přejeme příjemné čtení nebo poslech skrze náš podcast CzechCrunch Weekly!
Chcete každou neděli ráno shrnutí článků jako první?
***
Poslechněte si zprávy týdne i v audio formě
Podcast CzechCrunch Weekly vás v několika minutách provede nejzásadnějšími událostmi posledního týdne ze světa byznysu, lifestyle, startupů i technologií. Poslouchat můžete na Apple Podcastech, Google Podcastech, Spotify, níže nebo v oblíbených podcastových aplikacích.
***
? Český vědec bude radit šéfovi NATO: Vědci Janu Lukačevičovi se podařilo něco, o čem si mnozí jeho vrstevníci mohou nechat jen zdát. Vedle toho, že v krizové době pomáhá lékařům svými energetickými balíčky, se dostal i do prestižního výběru mladých lídrů, kde bude radit samotnému šéfovi NATO.
? Nemléko muselo přejmenovat své nemléko: Značka Nemléko se dostala do povědomí lidí hlavně díky tomu, že nabízí veganské alternativy k mléčným nápojům. Teď se ale dostala do křížku s Česko-moravským svazem mlékárenským a musela se přejmenovat. I tak se ale tvůrci nevzdávají a byznys postupně rozšiřují dál.
? Investice do online psychoterapie: Trend takzvané online psychoterapie nabírá na síle a je u toho i český startup Hedepy, který virtuální sezení s odborníky zprostředkovává. Nyní tento projekt, jenž je dílem studia Brain One, získává miliony korun od investorů, mezi kterými nechybí ani zakladatel Vivantisu Martin Rozhoň.
? Pipedrive slaví titul jednorožce: 1 000 000 000 dolarů. Právě na takto vysokou valuaci dosáhl startup Pipedrive, který vyvíjí CRM platformu pro obchodníky, a stává se tak pátým „jednorožcem“ pocházejícím z Estonska. Velký vliv na tomto úspěchu mají i Češi, kteří firmě pomáhají z pražské pobočky.
⚡ Hackování mozku po vzoru Muskova Neuralinku: Léčení elektrickými impulsy se v řadě specifických případů ukázalo jako správné řešení. A právě na tento způsob se zaměřuje i tuzemský startup Tesla Medical, který hackuje mozek jako Neuralink Elona Muska a nabírá desítky milionů korun pro další vývoj.
? Nadupané, elektrické a provokativní BMW: Německá automobilka BMW se do elektromobility pouští ve velkém stylu a její nové SUV iX je toho zářným příkladem. Nejen, že nabízí zcela novou architekturu, ale také zdravě provokuje svým designem, který počítá s ještě většími „ledvinkami“.
? Hyperloop přepravil první lidské pasažéry: O hyperloopu se dlouho mluví jako o dopravě budoucnosti a společnost Virgin Hyperloop se jí nyní slibně přibližuje. Ve své kapsli poslala do vysokorychlostního tunelu první lidské cestující, čímž se postarala o důležitý milník, který ji může dál ve vývoji.
? Výdejny balíků pro všechny: Vyzvedávání zásilek z výdejních boxů je čím dál populárnější, a tak není divu, že vznikají plány, jak tento trend podpořit. Balíkobot.cz proto chce tisíce boxů od Alzy nebo Mallu propojit, aby z nich bylo možné vyzvedávat balíky i od jiných e-shopů.
***
Opatření v řeči, které všichni rozumí. Dobrovolníci z Česko.Digital vytvořili za dva týdny informační Covid Portál
Měl tu být už dávno, ale přehledný portál o aktuálních opatřeních v době pandemie je konečně na světě. Může za to blesková spolupráce dobrovolníků z Česko.Digital, Dominika Feriho a Vladimíra Dzurilly.
***
David Semerád z STRV mění v USA investování do dobra. Jeho startup Kindest podpoří desítkami milionů korun Credo
Spoluzakladatel STRV David Semerád se rozhodl v Americe dělat dobro. Se svým startupem Kindest už neziskovkám zajistil několik milionů dolarů a sám přilákal velké investory v čele s českými Credo Ventures.
***
Hříčka v Malování? Footshop má nové logo, které je podle Petera Hajdučka promyšlenější, než se může zdát
Footshop poprvé od svého vzniku mění vizuální identitu a představuje logo, které hýří drzostí. A byť se může jevit jako hříčka v Malování, šéf firmy Peter Hajduček říká, že je velmi promyšlené a vystihuje podstatu firmy.
***
CzechCrunch Shine
Vedle magazínu provozujeme také vzdělávací platformu CzechCrunch Shine. Ta v příštím týdnu nabídne hned dva eventy:
***
Do odložených plateb vstupuje první česká banka. Equa bank se službou PlatímPak uhradí nákup až za 25 tisíc korun
Odložené platby jsou při placení v e-shopech stále populárnější, a tak na ně naskakuje také první česká banka. V Equa bank můžete zaplatit o měsíc později nákup až za 25 tisíc korun.
***
Storyous spojuje síly se Zdeňkem Pohlreichem a dalšími. Spouští rozvoz jídel, který má být férovější k restauracím
Restaurace teď přežívají jen díky výdejním okénkům a rozvozům, kde jim chce usnadnit situaci nový projekt od Storyous, Liftaga a šéfkuchaře Zdeňka Pohlreicha. Nabídne totiž atraktivnější cenové podmínky pro podniky i jejich zákazníky.
***
Je libo snídani od kurýra? Dáme jídlo vyslyšelo zákazníky a začíná rozvážet míchaná vajíčka či rohlíky už od rána
Na objednávání obědů a večeří jsme si už zvykli, teď si ale můžeme třeba na home office nechat od kurýra dovézt i křupavý rohlík nebo míchaná vajíčka. Dáme jídlo spouští také snídaně.
***
Josef Beneš digitalizuje stavebnictví a krize jeho byznys bleskově roztočila. Na svou aplikaci nabírá dalších 15 milionů
Josef Beneš původně myslel, že na vývoj své aplikace pro digitalizaci stavebnictví bude mít několik let. Krize ale vše změnila, vývoj musel být mnohem rychlejší a teď nabírá velkou investici.
***
Z Číny do Česka už za 14 dní. Česká pošta navazuje partnerství s Aliexpressem a urychlí doručování zásilek
Díky České poště už nebudete muset čekat dlouhé týdny, než vám dorazí zásilka z Aliexpressu. Díky jejich nové spolupráci to může být už za 14 dní.
***
Krása mechanického strojku a užitečné chytré funkce. Čeští Leitners vybrali na unikátní hodinky za pár dní miliony
Když se spojí tradiční hodinková elegance s prvky moderních technologií. Čeští Leitners představují unikátní hodinky s tím nejlepším z obou světů a během pár dní už na ně vybrali několik milionů.
***
McDonald’s se pouští do rostlinných burgerů. Příští rok uvede řadu McPlant, na které spolupracuje s Beyond Meat
Ani McDonald’s nechce zůstat pozadu a vstoupí do progresivní oblasti s rostlinným masem. Příští rok uvede novou nabídku McPlant, na které spolupracuje s předním výrobcem alternativních mas Beyond Meat.
***
Apple ukázal budoucnost svých počítačů s vlastním čipem M1. Nové MacBooky a Mac mini mají trojnásobný výkon
Budoucnost jablečných počítačů je tady. Apple představil nové MacBooky a Mac mini s vlastním čipem M1, který z nich udělá ještě výkonnější stroje s lepší výdrží na baterce.
***
Liftago láme rekordy v doručování zásilek z Alzy. Z e-shopů dokáže rozvést tisíce balíků klidně přes Excel
Z Alzy vozí Liftago balíky rekordní rychlostí a má políčeno na vylepšení logistiky v celé české e-commerce. Umí expresní i hromadné závozy a výhodou je, že doručuje na přesné časy.
***
3D tiskař Josef Průša ve své pražské dílně spouští akcelerační program pro startupy. Nabízí peníze do startu i možnou investici
Se svými 3D tiskárnami dobyl Josef Průša svět a teď chce pomoci dalším projektům. Nabízí jim prostor ve svém PrusaLab, základní kapitál do startu a třeba i větší investici.
***
Automobilku Nikola má po vodíkové kontroverzi zachránit 900 milionů na účtu. Pošle je do vývoje elektrického tahače
Nikola se po kontroverzích s vodíkem ocitla v problémech a nikdo neví, co od ní dál čekat. Ambiciózní automobilka se ale nevzdává a sází vše na vývoj elektrického tahače.