CZC.cz vyrostlo o třetinu na 5,5 miliardy korun. Stejně jako jeho mateřská Mall Group hlásí překlopení do zisku

Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz
Už je to mnohokrát opakovaná fráze, pandemie koronaviru však vystřelila celý segment e-commerce k rekordním výšinám a zprávy ve stejném duchu pak hlásí i jednotliví hráči na trhu. Posledním je aktuálně specialista na elektroniku CZC.cz, který v uplynulém fiskálním roce končícím letos v březnu zaznamenal tržby ve výši 5,5 miliardy korun bez DPH. Podle vyjádření firmy šlo o meziroční nárůst o 30 procent.
Loni přitom CZC utržilo 4,5 miliardy korun, do tohoto ukazatele však předtím e-shop započítával také čísla za služby a export. Letošní výsledek 5,5 miliardy obsahuje jen čisté tržby za prodej zboží. Pozitivní zprávou pro jednoho z největších tuzemských online prodejců elektroniky však je, že se po letech překlopil ze ztráty do zisku. Zatímco předloni přesahovala ztráta 15 milionů korun, loni už firma dle svého vyjádření skončila v černých číslech.
Konkrétní čísla však prozatím na dotazy CzechCrunche e-shop nechtěl komentovat. Zajímavostí je, že se stejnou zprávou o překlopení do černých čísel minulý týden překvapivě přišla i celá e-commerce skupina Mall Group, do níž CZC spadá vedle dalších obchodů jako Vivantis či Mall.cz. Také Mall Group však odmítla prozradit konkrétní čísla.
Dohromady CZC v loňském roce odbavilo 1,5 milionu objednávek, nejvíc se přitom dařilo kategoriím počítačů a gamingu (růst o 49 procent). S tím, jak Češi seděli kvůli vládním lockdownům doma, byl největší zájem o nové herní konzole, volanty nebo herní židle. Dařilo se však i B2B prodejům, tento segment e-shopu meziročně navýšil obrat o 77 procent.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Máme za sebou mimořádný rok s mimořádnými výsledky. A nejde pouze o ekonomické parametry. Jsem hrdá na to, co všechno jsme dokázali na té paralelní cestě vedle denního byznysu,“ komentuje výsledky Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC, která loni v rozhovoru pro CzechCrunch prozradila, že bylo těžké sledovat, jak e-shopu utíká konkurenční Alza.
Jednička tuzemského e-commerce trhu loni rostla nejrychleji za posledních deset let a celkově v roce 2020 v obratu překonala 37 miliard korun. CZC se přitom v reklamních kampaních označuje za dvojku tuzemského trhu, toto tvrzení ale není možné ověřit, protože výraznou stopu i v online prostředí hraje například Datart, respektive jeho mateřská skupina HP Tronic, jež loni utržila 21 miliard korun (což je víc než celá Mall Group).
CZC v současnosti provozuje 70 kamenných obchodů po České republice a v nabídce má přes 40 tisíc různých produktů. Prodejce portfolio v loňském roce rozšířil o experimentální položky mimo kategorie elektroniky, čtyři tisíce druhů zboží v nové kategorii CZC.Lab zahrnují například pochutiny, kosmetiku, komiksy či herní doplňky pro offline život.
Diskuze (0)
NovinkaNačíst více