Další stamiliony pro umělou inteligenci z Prahy. Martin Rehák a spol. brání podvodům a fondy je milují
Od svého vzniku v roce 2019 dokázal startup Resistant AI od investorů vybrat na 700 milionů korun. Teď do něj 240 milionů poslal fond Notion Capital.
Martin Rehák potvrdil, že na české startupové scéně hraje jinou ligu než většina dalších účastníků. Se svou čtyři roky starou firmou Resistant AI, která pomáhá bankám či pojišťovnám odhalovat podvody, nabral skoro čtvrt miliardy korun od elitních zahraničních investorů z fondu Notion Capital. A to navíc v době, kdy se trh už dávno netopí v penězích a mnoha technologickým firmám klesají jejich valuace.
Aktuální investice je pokračováním rok a půl staré investiční série A, při níž Rehák a spol. získali bezmála 17 milionů dolarů, což bylo v přepočtu 360 milionů korun. Tahounem investičního kola tehdy byl fond GV, tedy transformované Google Ventures.
Celková výše série A se tak po vstupu londýnského Notion Capital, který se specializuje na cloudové technologie a na firmy, jež své služby nabízí na bázi předplatného (takzvaný SaaS model), vyšplhala na 27,6 milionu dolarů. To je v aktuálním kurzu 600 milionů korun.
Nejde přitom o jediné prostředky, které firma dosud získala – Resistant AI vzniklo v roce 2019, původně jako Bulletproof AI, a už po pár měsících existence dostalo od českého Credo Ventures a britských fondů Seedcamp a Index Ventures 70 milionů korun.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Jaká je její nynější valuace, firma nesdělila, nicméně obor, ve kterém Resistant AI působí, tedy bezpečnost a umělá inteligence, patří k těm, které propady z poslední doby v podstatě vůbec nepoznamenaly. Naopak díky mánii kolem ChatGPT a dalších to jsou právě podniky s přídomkem AI, jejichž hodnota rychle stoupá.
Zkratka AI v názvu Rehákova startupu není ovšem pro nic za nic – zakladatel společnosti je v oboru vývoje umělé inteligence a jejího nasazení v byznysu světová extratřída. Resistant AI pomáhá klientům hlavně z finančního světa odhalovat podvody, kterými se z nich útočníci snaží vylákat peníze. Například tím, že posílají falešné doklady nebo zmanipulované a upravené formuláře.
„Díky investici od Notion Capital budeme moct naše řešení nabídnout více institucím ve světle čím dál víc sofistikovaných hrozeb. Mám z naší spolupráce velkou radost, hlavně kvůli zkušenostem, které tým Notion Capital má s rozvojem firem zaměřených na počítačovou bezpečnost,“ říká Martin Rehák. Na mysli má především to, že zakladatelé Notion Capital v minulosti vybudovali společnost MessageLabs, kterou za 700 milionů dolarů koupil v roce 2008 bezpečnostní obr Symantec.
Jinak s počítačovou bezpečností má i Rehák sám hodně zkušeností, s Michalem Pěchoučkem totiž založili a v roce 2013 také úspěšně prodali společnost Cognitive Security, která dávno předtím, než to bylo módní a samozřejmé, používala umělou inteligenci k odhalování slabin ve firemních počítačových sítích. Kupujícím byl softwarový kolos Cisco.
Martin Rehák o umělé inteligenci také hodně a rád přednáší, s Pěchoučkem byl například hostem jedné z nedávných epizod CzechCrunch Podcastu. Resistant AI, které nyní čítá 80 zaměstnanců a kromě Prahy působí i v Bruselu, Londýně a New Yorku, jsme zařadili také do žebříčku CC25, tedy výběru pětadvaceti startupů, které se vyplatí sledovat. Mezi klienty firmy patří Dun & Bradstreet, Payoneer, Habito, Planet42 nebo ComplyAdvantage.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.