Déčko už se v Praze staví, teď přicházejí plány na metro E. Mohlo by vést přes Žižkov a Bohdalec
Vést směrem na Žižkov metro D se ukázalo jako nevhodné. To ale neznamená, že by sem metro nemělo jezdit vůbec. Jen to bude jiné písmenko.
V Londýně otevřeli novou trasu metra. Jmenuje se po královně a je dlouhá víc než sto kilometrů. V Česku se zase pomalu rozjíždí abeceda. Poté, co se začalo stavět metro D, začalo se mluvit o metru S, které je ale železniční, i o metru O, které je okružní. Nelze si nevšimnout, že plánovači dopravy některá písmenka prostě přeskočili. Ale není tomu tak. Metropolitní plán počítá i s éčkem.
Metro E by mohlo v budoucnu cestující svézt ze Smíchovského nádraží pod Kavčími horami směrem na Pankrác, kde by byla přestupní stanice. Pokračovalo by se na Bohdalec a dál na nákladové nádraží Žižkov. Následně do Vysočan a Letňan. Éčko v zásadě obsluhuje všechny možné brownfieldy, kde nyní probíhá nebo se chystá výstavba.
Zároveň platí, že by to byla právě pátá linka, která by obsloužila Žižkov. Dřív se uvažovalo o Žižkově jako o jedné z variant, kam by mohlo pokračovat metro D. Ale to až v dalších fázích výstavby. „Tento záměr byl vyhodnocený jako nerealizovatelný, a to jak technicky, tak z pohledu vytíženosti. Málo lidí by tady jezdilo i v případě, že bude zastavěné nákladové nádraží,“ vysvětlil pro CzechCrunch náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček.