Dělal pro Kellnera a před prodejem čistil Mall. Teď jde Jan Hanuš dobýt Evropu s topenáři z Woltairu
Osmačtyřicetiletý manažer a milovník downhillových sjezdů má někdejšímu Topíte.cz pomoct vyrůst do obratu v desítkách miliard korun.
Na pořádnou expanzi potřebujeme pořádného manažera, řekl si zakladatel topenářského startupu Woltair Daniel Helcl a povolal Jana Hanuše. Muže, který strávil posledních pět let v různých službách pro finanční skupinu PPF, naposledy jako šéf a vrchní byznysový uklízeč ve skupině Mall Group, než ji koupil polský konkurent. Dříve dělal i pro Kostelecké uzeniny Andreje Babiše a sám dva startupy rozjel: jeden propojuje amatérské adrenalinové sportovce, druhý prodává trička s originálními potisky.
Jan Hanuš na sebe upozornil nepříliš dlouhou, ale v jednom ohledu mimořádnou etapou své kariéry: právě když byl poslední rok a půl generálním ředitelem Mall Group, kterou před pár měsíci koupila polská skupina Allegro. Mall byl dlouhodobě ztrátová společnost, ale před prodejem Polákům se s Hanušem v čele pochlubil, že se podařilo jeho hospodaření překlopit do plusu.
Jak velkého? Při tržbách 20 miliard byl zisk EBITDA před daněmi a odpisy 10 milionů korun. To ale bylo loni a před prodejem Allegru, kdy se uklízelo a optimalizovalo, jak jen to šlo. Letos už se Mall opět propadl do půlmiliardového minusu.
O Janu Hanušovi od chvíle, kdy Mall Group převzalo Allegro, nebylo moc slyšet a dalo se odtušit, že jeho dny v podniku, pod nějž v Česku spadají e-shopy CZC.cz a Mall.cz nebo přepravní služba Wedo, jsou sečtené. V dresu finanční skupiny PPF, která byla v Mallu jedním z podílníků vedle EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče a Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, strávil dosud pět let.