Direct v Praze otevře prodejnu se 700 novými i ojetými vozy. Nikdo u nás takovou službu nedělá, říká Řehák
Motorem růstu skupiny Direct je mimo jiné byznys kolem aut. Už je větší než pojišťovna a další rozvoj mají zajistit obří prodejny po celé zemi.
Zakladatel skupiny Direct Pavel Řehák říká, že měl dlouho sen, jak by si chtěl vybírat nové auto. Zkráceně lze popsat zhruba takto: přijde do prodejny, kde bude mít vedle sebe vyskládanou většinu aut z jím zvolené kategorie, aby si je mohl všechny projít a případně projet. A k tomu dostane veškerý potřebný servis. Zkrátka aby vše vyřešil na jednom místě a nemusel přemýšlet, zda zrovna v téhle prodejně mají auta jedné, nebo druhé značky. Teď jedna z divizí jeho rychle rostoucí skupiny právě takový projekt rozjíždí. Pod značkou Direct Auto Park má v následujících dvou letech vyrůst deset až dvanáct poboček po celém Česku, ve kterých mají být na jednom místě stovky nových i ojetých vozů.
Loni dosáhla celá skupina Direct obratu ve výši 8,1 miliardy korun. Divize Direct Auto, kterou doplňuje pojišťovna, finanční služby pod značkou Fidoo a nově také investiční platforma Fondee, přitom patří mezi hlavní motory růstu. Její další rozvoj by se tak měl výrazně podílet na plánu celého Directu, kterým je dosáhnout v roce 2027 více než dvojnásobného obratu ve výši až 18 miliard korun. „Naše vize je poskytovat zákazníkům přístup k mobilitě s maximální flexibilitou a jednoduchostí. Direct Auto Park je jen začátek,“ říká Martin Frko, CEO společnosti Direct Auto.
Zakladatel Directu Pavel Řehák hovořil o velkém potenciálu v automobilovém světě v našem podcastu Money Maker, kde mimo jiné prozradil, že právě prodej a další služby spojené s auty generují více peněz než pojišťovna, která aktivitu celé skupiny v roce 2014 odstartovala. Cíl společnosti Direct Auto je jasný. „Chceme lidem i firmám maximálně zjednodušovat život s autem,“ říká Pavel Řehák, který na odstraňování překážek a co největší jednoduchosti služeb staví všechny své firmy.
V rámci aut poskytuje servis a další služby prostřednictvím své sítě dealerství a autoservisů, před dvěma lety spustil službu flexibilního operativního leasingu Birne a nyní přidává zmíněné „parky“. Půjde o velké obchodní domy, kde si budou moci zákazníci koupit nové či ojeté auto anebo si vybraný vůz pořídit v rámci flexibilního leasingu. První pobočku menšího formátu testuje Direct v Olomouci.