Dnešní hráči neznají Chucka Norrise a béčka z 90. let, říká šéf českého studia. I proto jeho hra trpěla
Chcete vyhrát lístky na pražskou akci Game Developers Session? Tak se mrkněte do našeho herního newsletteru Good Game.
Střílečka Crime Boss: Rockay City od brněnských Ingame Studios vsadila na kriminální akci a devadesátkové herce v čele s Chuckem Norrisem. Jenže sázka na zločin se jí nejprve vůbec nevyplatila. „Vydání bylo spíš nepovedené jak z hlediska fungování hry, tak z pohledu komunikace a s tím souvisejícími recenzemi,“ říká šéf studia Jarek Kolář, jinak známý díky Vietcongu nebo Tajemství Oslího ostrova. Jak se jeho studiu a Crime Bossovi daří dnes?
Crime Boss vyšel už loni, ale tehdy se s vřelým přijetím nesetkal. Jenže za tu dobu se začal docela zvedat. I díky tomu, že konečně vyšel na Steamu. Současně ale v Ingame Studios zažili vlnu propouštění. Také na tu jsme se šéfa vývoje Jarka Koláře zeptali v novém vydání newsletteru Good Game. Ve kterém také můžete vyhrát dva lístky na Game Developers Session v Praze. Ještě předtím si ale přečtěte, co Kolář říká…
… o sázce na Chucka Norrise a další hvězdy devadesátek.
Možná jsme podcenili, že mnoho aktivních hráčů dnes nemá povědomí o kultuře béčkových filmů z minulého století. A zasazení do 90. let i hollywoodské obsazení by možná lépe rezonovalo v lineární hře s příběhem, která obecně oslovuje jiné publikum. Ale v naší hře tento styl prezentace zastínil inovativní aspekty hratelnosti. Nicméně někteří členové obsazení byli velmi nadšení, že si hru zkusili v rané fázi, například Damion Poitier a Vanilla Ice. Jiní si spíše užívají důchodu, jako třeba Chuck Norris, který nyní tráví čas na ranči místo hraní her.
… o tom, jak se Crime Boss prodává.
Nemůžeme přímo mluvit o konkrétních číslech, ale hru od premiéry hrál více než milion hráčů. Také můžeme říct, že vydání na Steamu překonalo naše očekávání a hra si vedla dobře vedle dalších titulů od vydavatele 505 Games jako Assetto Corsa a Eiyuden Hundred Heroes. Release na Steamu je vlastně jakýsi comeback a přiblížení naší původní vizi, mateřská firma v nás i naši hru stále věří a vydání na Steamu to potvrdilo.
… o důvodech nepovedené premiéry.
Crime Boss je roguelite hra, která spojuje prvky managementu, rozhodování a FPS hratelnosti. Někteří hráči však mylně očekávali lineární příběhovou střílečku. Ačkoliv jsme vydali několik vývojářských vlogů, ve kterých jsme vše vysvětlovali. Od té doby ale aktivně pracujeme na zlepšování hry a pokračujeme v tom i nadále. Klíčovým faktorem ve zlepšení byla zpětná vazba od hráčů. Ačkoliv by předběžný přístup nebo delší beta testování mohly pomoci, nebyly součástí našeho plánu.