Do 15 let chceme odstranit využití zvířat při výrobě jídla, říká tvůrce Impossible Burgeru a získává další půl miliardu dolarů
To, co začalo burgerem z falešného masa, se postupně rozrůstá do celého světa v nejrůznějších formách, od balené náhrady mletého hovězího až po vepřové maso, včetně párků. Firmy jako Beyond Meat nebo Impossible Foods vzaly svět náhražek za klasickou živočišnou stravu útokem a zákazníci si začínají zvykat. A zatímco Beyond Meat je mimo americký trh dostupný i v mnoha dalších zemích a zároveň válčí na burze, Impossible jde pomalejšími kroky.
Firma, která vznikla v rukou 65letého Patricka O. Browna, profesora na Stanfodrské univerzitě, neměla delší dobu povolení na prodej mletého masa i hotových burgerových placek v klasických obchodech, a tak se začala spojovat s nejrůznějšími sítěmi restaurací, včetně amerického Burger Kingu, kde by své Impossible Burgery nabízela. Sázka se vyplatila, lidé si je oblíbili a to jen akcelerovalo vstup produktů do retailu.
Na urychlení výroby, distribuci do ještě větší sítě supermarketů a především lokální i mezinárodní expanzi nyní Impossible Foods získává půl miliardy dolarů (necelých 13 miliard korun) od Mirae Asset Global Investments i několika původních investorů. Celkově už má tak startup, který byl založen téměř před 9 lety, na kontě 1,3 miliardy dolarů (přes 33 miliard korun) v investicích a bude se maximálně soustředit na komercionalizaci svých produktů.
„Naší misí je nahradit nejdestruktivnější technologii na světě – využití zvířat při produkci jídla –, a to do roku 2035,“ říká k investici zakladatel a šéf Impossible Foods Patrick O. Brown.
„Abychom to dokázali, musíme každý rok v dalších 15 letech zdvojnásobovat produkci a přitlačit na výzkum a inovace. Trh se vyvíjí, ale globální poptávka po jídle tu bude pořád a neustále se zvyšuje. Naši investoři tak nevěří pouze v misi, na které jsme, ale zároveň vidí obrovskou příležitost v investici do platformy, která změní globální stravovací systém,“ doplňuje Brown směle.