Do českého startupu Aptien posílá desítky milionů J&T Ventures. Jeho nástroj pomáhá s firemní agendou
Trh s nástroji pro firemní spolupráci i v reakci na pandemii koronaviru a související digitalizaci procesů globálně rychle roste. Na této vlně zájmu se veze také český startup Aptien Labs, který vyvíjí nástroj pro firemní agendy a teď navíc získává velkou finanční podporu od investorů. Blíže nespecifikované desítky milionů korun do firmy vkládá tuzemský venture kapitálový fond J&T Ventures.
„V reálném životě firem je vše propojené. Lidé pracují na projektech, používají firemní majetek, účastní se školení, musí znát pracovní postupy a směrnice. Autům je třeba hlídat technickou kontrolu, elektrickým zařízením termíny revize. Zakázky se řídí smlouvami, které je potřeba někde evidovat,“ popisuje šéf plzeňského startupu Aptien Labs David Melichar.
Aptien funguje tak, že všechny informace týkající se zaměstnanců, majetku nebo smluv propojuje v jednom prostředí, kde zároveň hlídá termíny nebo vytváří další úkoly pro jednotlivé lidi. Konkrétní využití tak najde například v oblasti HR a onboardingu, ve správě firemního majetku a provozních evidencí nebo částečně supluje roli interního komunikačního nástroje.
„Směřujeme do segmentu širokých řešení pro firemní spolupráci, takže naše konkurence je především v zahraničí. Podobné aplikace, jako je ta naše, nabízí například Smartsheet, Apptivo, Airtable, ale také Monday.com a mnoho dalších. V podstatě v každé oblasti, kterou řešíme, bychom mohli vyjmenovat celou řadu konkurentů. My sázíme na jednoduchost tam, kde specializovaná řešení nabízejí komplexnost, která s sebou přirozeně přináší i složitost,“ říká Melichar.
Řešení Aptienu aktuálně v každodenním fungování využívá 150 společností, mezi než patří například OMV, STRV, Hello Bank nebo Ministerstvo zdravotnictví. Za poslední dva roky přitom počet zákazníků startupu rostl trojnásobně, a to hlavně v prodeji licencí. Podle vyjádření pro CzechCrunch firma aktuálně dosahuje tržeb na úrovni jednotek milionů korun.
„Podstatná je dynamika růstu, kterou budeme v dalších letech zvyšovat,“ doplňuje Melichar, který Aptien zakládal v roce 2015 během svého pobytu v San Francisku pod názvem Onesoft Connect. K rebrandingu na současný název došlo v letošním březnu, a to z důvodu plánované globální expanze.