Do Deníku N vkládají desítky milionů korun internetoví podnikatelé Ondřej Fryc, Libor Malý a Martin Hájek
Ondřej Fryc
Deník N, který od loňského roku v Česku vydává tištěné noviny a také internetový zpravodajský portál, hlásí další významné investory na své palubě. Vznik Deníku N, který se inspiroval u úspěšného slovenského mediálního projektu Denník N, od začátku podporují jak jeho fanoušci, také také významní čeští podnikatelé.
Loňský rozjezd nového tuzemského deníku, za kterým stojí vydavatelství N Media, podpořila jednak rekordní crowdfundingová kampaň, v rámci níž se podařilo vybrat 7 milionů korun, a také několik další osobností.
Peníze do Deníku N vložili majitelé nakladatelství Albatros Silke a Jaroslav Horákovi, zakladatel W.A.G. Payment Solutions Martin Vohánka, řídící partner finanční skupiny RSJ Libor Winkler a spoluzakladatel české pobočky KPMG Jan Žůrek. Tato pětice původně získala za desítky milionů korun 51% podíl ve vydavatelství N Media, a to prostřednictvím společnosti Independent Press.
Vydavatelství Deníku N, který v červnu hlásil překročení 11 tisíc předplatitelů, nyní oznámilo vstup dalších investorů, což – jak potvrdil pro CzechCrunch ředitel Deníku N Ján Simkanič – byla od začátku plánovaná strategie. Do zmíněné společnosti Independent Press tak nyní vstupují zakladatel Mall.cz a investičního fondu Reflex Capital Ondřej Fryc, zakladatel Jobs.cz Libor Malý a také zakladatel Livesportu Martin Hájek.
Všech sedm společníků (Silke a Jaroslav Horákovi vystupují jako jeden subjekt, v němž oba mají 50% podíl) nově drží ve společnosti Independent Press shodně podíl ve výši necelých 14,3 %. Ve vydavatelství N Media se pak podíl celého Independent Pressu zvýšil na dvě třetiny. Zbylá třetina nyní připadá společnosti Denník N, která na Slovensku vydává Denník N a své české verzi poskytla potřebné know-how, systémy i obchodní model.
„Tři noví investoři pomůžou se zajištěním rozjezdové fáze projektu. Jejich zájem je potvrzením, že se Deník N vydal po nadějné cestě, která vzbuzuje dostatečnou důvěru,“ uvedl Deník N na svém webu ke vstupu nových investorů.
Cílem projektu je, aby se uživil především z předplatného, které funguje jak pro tištěný list, tak i na webu, nicméně pro rozjezd a nabrání dostatečného počtu předplatitelů se bez podobných investic podle vlastního vyjádření neobejde. Ján Simkanič pro CzechCrunch potvrdil, že i tentokrát se v případě trojice nových investorů jednalo o celkový vklad v řádech desítek milionů korun.
Ondřej Fryc je známý internetový podnikatel, který se po prodeji e-shopu Mall.cz vydal na investorskou dráhu a pomáhá v růstu mladým firmám. V posledních měsících vložil desítky milionů korun do projektů Shopsys či Samepage a úspěch slavil také při prodeji českého startupu Brand Embassy. Podíl drží Frycův Reflex Capital také v dalším rychle rostoucím tuzemském projektu Productboard.
Naopak Libor Malý, další nový investor Deníku N, se po prodeji pracovního portálu Jobs.cz v roce 2012 zaměřil na filantropii a je nositelem Ceny Via Bona či spoluzakladatelem Nadačního fondu Via Clarita. Poslední z nové trojky investorů je Martin Hájek, který spoluzaložil firmu Livesport, jež je globální jedničkou v poskytování sportovních výsledků, a také začal investovat: naposledy do projektů Liftago či Tapito.
Aby bylo představení akcionářské struktury vydavatelství N Media kompletní, ještě doplňme, že ze akciovou společností Denník N, vydavatelem slovenského Denníku N, stojí z 51 % šest spolumajitelů softwarové firmy Eset (Rudolf Hrubý, Richard Marko, Peter Paško, Anton Zajac, Maroš Grund a Miroslav Trnka) a ze zbylých 49 % celkem 44 zaměstnanců a spolupracovníku Denníku N, kteří v roce 2014 odešli z deníku SME na protest proti vstupu finanční skupiny Penta do jeho vydavatelství.
Ostatně i v Česku plánuje tuzemský Deník N postupně v horizontu několika let převádět část akcií svým klíčovým zaměstnancům a redaktorům.