Do oblak v luxusním obýváku a vylepšené ekonomické třídě. Lufthansa kompletně mění svá letadla

Až příliš zbytečný luxus v první třídě a premium economy, která je skoro business class. Vlajkovou německou leteckou společnost čeká velká změna.

Filip HouskaFilip Houska

lufthansa_1-1

Foto: Lufthansa

Nová první třída v letadlech Lufthansy

0Zobrazit komentáře

Téměř 60 miliard korun. Tolik chtějí německé aerolinky Lufthansa během dvou let investovat do kompletní renovace interiéru ve svých dálkových letadlech. A teď ukazují, na jaký komfort se cestující mohou těšit. Z plejády novinek, lemované pohodlnějšími sedačkami, televizemi, soukromím a všeobecně větším prostorem, ale ční hlavně dvě věci – první třída bude tak luxusní, že se to pro mnohé stane až zbytečné. A premium economy čeká změna, za kterou se budou hnát i ti, kteří si dosud vystačili v klasické ekonomce.

Je tomu sotva pár dní, co s výraznou změnou interiéru ve svých letadlech přišly i australské aerolinky Qantas. Ty se zaměřily zejména na komfort cestujících v první třídě, proto pro ně připravily doslova malý pokoj, kde mají vedle polohovatelného sedadla i plnohodnotnou postel s možností vcelku velkého stolu – a také evidentně dostatečné soukromí.

Podobně k first class přistupují i v německé Lufthanse, namísto separátní postele ovšem nabízí metr široké sedačky, jež v tom nejvyšším balíčku přicházejí po dvou v jedné lóži a jež vybavili vyhříváním, respektive chlazením. A samozřejmě skříní, stolečkem i dostatečným prostorem na nohy. Kvůli vysoké exkluzivitě to ale může být pro běžné cestující až přílišný luxus.

„Každý host chápe prémiovost po svém, a proto se zaměřujeme na maximální individualitu a exkluzivitu. Apartmá první třídy zprostředkovává pocit soukromí a individuality podobný hotelovému pokoji, pouze ve výšce jedenácti kilometrů,“ vysvětluje Jens Ritter, generální ředitel Lufthansy.

lufthansa_8

Foto: Lufthansa

První třída

Naopak zajímavěji působí business class s kójemi s polohovatelnými sedadly, televizí v rozlišení 4K, zvětšeným prostorem na nohy a osobní skříňkou. Cestující navíc dostanou možnost si vybrat ze sedmi možností sezení podle toho, jestli chtějí větší lůžko o délce 2,2 metru (po rozložení sedadla), více osobního prostoru či sedadlo s dětskou kolébkou. Nebo rovnou dvojsedadlo.

Součástí všech sedadel v business class má být – stejně jako v první třídě – i možnost vytápění nebo chlazení, ovladatelná z integrovaného dotykového displeje. Chybět nebude ani plocha pro bezdrátové nabíjení mobilních zařízení, stejně tak jako boční posuvné dveře pro větší soukromí. A každý cestující má dostat i sluchátka s funkcí potlačování okolního ruchu.

„Současné zlepšení cestovního zážitku ve všech třídách a výměna více než 27 tisíc sedadel jsou v historii Lufthansy jedinečné. Společnost tak podtrhuje svůj jasný nárok na prémiovost a kvalitu. Do roku 2025 bude skupina Lufthansa investovat do produktů a služeb 2,5 miliardy eur,“ uvádí firma na svém webu a dodává, že novinky se objeví v letounech typu 787-9, 777-9 a 747-8 (Boeing) a A350 (Airbus).

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Proměnami projdou i třídy premium economy a economy, které jsou mezi cestujícími nejoblíbenější. Vědoma si toho je i Lufthansa, což je vidět na inovacích v první zmíněné. Není od věci říct, že se nová premium economy přibližuje business class. Minimálně co se samotných sedadel týče, ta získají skořepinovou opěrku, jež umožňuje zákazníkům sklopit sedadlo, aniž by zasahovali do prostoru cestujícího za nimi.

Sedadla v prémiové ekonomické třídě jsou dále vybavena 15,6palcovým displejem s rozlišením 4K, bezdrátovými nabíjecími docky, opěrkami pro nohy, stolkem, osobním světlem na čtení, háčkem na kabát a držákem na lahev. V loketní opěrce je také malý úložný prostor, přičemž stejně jako v business class i tady mají cestující dostat sluchátka s funkcí potlačování okolního ruchu.

Po stránce pohodlnosti se změní i sedačky v základní, ekonomické třídě. Vedle vyššího komfortu během sezení mají nabízet i 13,3palcový displej, také s rozlišením 4K, porty pro USB-C a USB-A i různé odkládací plochy. V celé kabině se navíc bude měnit i osvětlení, které cestujícím pomůže bojovat s jet lagem.

První dálkové lety s novým vybavením se mají vydat do oblak koncem roku 2023, Lufthansa nicméně pro CzechCrunch nepotvrdila, jestli se budou týkat i Česka. Vzhledem k formátu letů ale pravděpodobně ano.

lufthansa_10

Foto: Lufthansa

Premium economy

Rubriku Cestování podporujílogo-cedok-modre

PPF na nákupech v Jižní Africe. Česká finanční skupina získala výrobce katamaránů

Skupina vidí v pronájmu rekreačních plavidel pro dovolenou na moři velký potenciál. Novou akvizicí navazuje na rok 2021, kdy do segmentu vstoupila.

Peter BrejčákPeter Brejčák

leopard-catamarans-1-1-min

Foto: PPF

Katamarány značky Leopard, které kupuje PPF

0Zobrazit komentáře

Finanční skupina PPF rodiny Kellnerových je známá díky svým aktivitám v oblasti telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí či strojírenství. Velký potenciál ale vidí také v rekreačních plavidlech a nyní kupuje již několikátou společnost, která v tomto segmentu působí. Ve čtvrtek oznámila podpis dohody o akvizici firmy Robertson & Caine, jihoafrického výrobce katamaránů značky Leopard. Hodnotu transakce nezveřejňuje.

Podle vyjádření PPF akvizice znamená další expanzi její specializované divize se zaměřením na globální byznys v oblasti výroby a pronájmu rekreačních plavidel a souvisejících služeb. Finanční skupina, kterou po tragickém úmrtí zakladatele Petra Kellnera většinově vlastní jeho manželka Renáta Kellnerová a vede ji Jiří Šmejc, v oboru vidí dlouhodobý potenciál růstu hodnoty.

„Pronájem rekreačních plavidel pro dovolenou na moři patří k nejrychleji se rozvíjejícím segmentům v rámci celosvětového odvětví cestovního ruchu a volnočasových aktivit,“ uvádí PPF. Do světových vod skupina (doslova) vplula v létě 2021, kdy spojila síly s francouzskou společností Groupe Beneteau s cílem vybudovat nového globálního lídra v segmentu pronájmu lodí.

Společný podnik, ve kterém má mít PPF podle tehdejších informací 59 procent, měl spojit aktiva charterových společností Dream Yacht a Navigare. První z nich byla založena v roce 2000 na Seychelách a po celém světě nabízí k pronájmu přes tisíc lodí. Navigare je o rok mladší a má plavidla kotvící v Evropě, Karibiku nebo v Indickém a Tichém oceánu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jihoafrický výrobce plavidel značky Leopard vyváží své plachetnice a motorové katamarány do celého světa, zejména na trhy ve Spojených státech a v menší míře také v Evropě. Vypořádání transakce se očekává v průběhu druhého čtvrtletí roku 2023 a podléhá standardnímu schválení ze strany jihoafrických regulátorů.

sn-14

Přečtěte si takéV Praze otevřela pobočka vídeňské restaurace Seven NorthV Praze otevřela pobočka žádané vídeňské restaurace Seven North. Stojí na středomořské kuchyni a sdílení

Firma Robertson & Caine má podle PPF více než třicetiletou historii a je předním světovým výrobcem plachetnic a motorových katamaránů střední velikosti. Výrobní závod má v Kapském Městě a její designérský a obchodní tým sídlí ve Spojených státech.

S přispěním ČTK