Dupněte na plyn a vyrazte vstříc novinkám ze světa aut. CC Drive přináší tokijské driftování i šílenost od Bugatti

startup-academy_mentors

Foto: Nissan/CzechCrunch

Je tady první díl nového newsletteru CC Drive

0Zobrazit komentáře

Dostat se z bodu A do bodu B co možná nejefektivněji a nejrychleji je obsesí, kterou lidstvo trpí již od pradávna. Naše nohy jsme vyměnili za ty koňské, abychom následně sesedli ze sedel a zmizeli v hustých oblacích páry. Koleje vystřídal asfalt, pach dehtu z pražců zase vůně benzínu doprovázená burácivou kakofonií motorů. Nyní stojíme na prahu zcela nové éry. Éry zelené i po čertech rychlé mobility, kterou nyní můžete pravidelně tankovat v našem novém speciálu CC Drive.

Dnes to bude především o rychlosti a trochu i zběsilosti. Nissan totiž představil nové „Zetko“, tudíž zavzpomínáme na starou dobrou Tokijskou jízdu, podíváme se, jaký ikonický model posílá zpět do hry Lamborghini, a ukážeme si šílený nápad od Bugatti. Iracionalita však zaklepala i na dveře Audi, přičemž trochu smutné novinky přinesla i Tesla.

Aby vám naše další shrnutí těch nejzajímavějších zpráv ze světa aut propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Drive zde.

Připoutat a jedeme!

***

Rychlé a zběsilé Zetko od Nissanu je zpět

„I wonder if you know, how they live in Tokyo…“ Pamatujete na ikonickou skladbu ze třetího pokračování ságy, ve které se jezdí zásadně rychle a řadí bez výjimky zběsile? Tokijské jízdě se podařilo zasáhnout celou jednu generaci právě mutujících mileniálů, kteří ji buď nenáviděli, nebo se nad krásou japonského umění tuningu a driftování doslova rozplývali.

Velkou zásluhu na tom mělo kupé 350Z od Nissanu, které ve filmu vlastnili ti nejlepší japonští drifteři (čtěte mafiáni). Takzvané Zetko se stalo ikonou své doby a na jeho pokrevní linii nyní Nissan navazuje novinkou pojmenovanou jednoduše Nissan Z, též označovanou jako 400Z.

Byť vůz na první pohled vypadá jako futuristická sranda, Nissan se v otázce techniky držel starých dobrých hodnot. Pod kapotou této kapesní rybičky, kterou budou závidět všichni kluci z ulice, se ukrývá třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly generující sílu 400 koní, která je expresně doručována na zadní nápravu.

nissan-z-3

Foto: Nissan

Japonská bestie jménem Nissan Z

Jak rychlé Z díky tomuto válečnému spřežení je, Nissan prozatím uchovává v tajnosti. Prozradil však, že by měl být o 15 % rychlejší než model 370Z. Kalkulačky do ručky a zjišťujeme, že stokilometrové sajónara by novinka měla být schopna vyslovit za zhruba 4,9 sekundy.

Můžeme nové Z očekávat v dalším díle Rychle a zběsile, který by měl mít premiéru 7. dubna 2023? Možná ano, protože šestistupňový manuál nabízí pro dramatické kvrdlání řadicí pákou prostoru habaděj. Diváci by navíc mohli ocenit dravý vzhled vozu, jehož tvary odkazují na modely 350 a 370Z, především v zadní části si pohrávají s retrem 20. století, a přitom nepostrádají moderní svěžest.

Pokud již nyní vymýšlíte, jak si pořízení tohoto vozu obhájíte před svou drahou polovičkou, máme pro vás špatnou zprávu. Přísné evropské emisní předpisy a také klesající zájem o sportovní vozy na starém kontinentu vedly Nissan k rozhodnutí, že se novodobým DK (Drift Kingem, nikoliv Donkey Kongem) nestane žádný Evropan. Vůz zde zkrátka nebude vůbec k dispozici, a tak můžeme tentokrát západu i východu jen závidět.

***

Co dalšího hýbe asfaltem?

? Lamborghini oživilo ikonu 80. let: Nissan Z není jedinou legendou, která vylezla z hrobu. Na scénu se vrací i legendární Countach, plakátový sen z 80. let. Lamborghini zůstalo věrné dvanáctiválci, který doplnilo o elektromotor, čímž vzniklo hybridní retro nesoucí na své karoserii celou řadu prvků odkazujících na původní model.

? Prvního elektrického Ferrari se dočkají děti: Pokud jste vždy po Countachu toužili, ale neměli na něj, vězte, že na něj pravděpodobně nebudete mít ani nyní. Chuť si však můžete spravit Ferrari Testa Rossou. Ano, na cenovce tohoto vozu, který seženete již jen v aukcích, sice stojí slovo nesmysl, ale jeho elektrická zmenšenina pro děti vychází na „pouhých“ 2,3 milionu korun. No, nekupte to.

? Tesla odkládá Cybertruck nejdříve na rok 2022: Pokud byla Testa Rossa pro svět automobilů podobným přínosem jako Paganini pro svět hudby, pak můžeme zcela bez výčitek Cybertruck od Tesly přirovnat ke kapele Rammstein. Nedává to tak úplně smysl, a přesto to chtějí všichni. Jenže držitelé předobjednávek na Muskův plechový pick-up se musí obrnit trpělivostí. Výroba této novinky začne po dalším odkladu nejdříve v příštím roce.

? Elektrický Mercedes za tři miliony jde do Česka: Komu se již nechce čekat, může pár milionů ušetřených na nový elektromobil předhodit Mercedesu. Jeho model EQS již zná své české ceny a je jasné, že za tři miliony dostane zákazník to nejlepší, co mají němečtí medvědáři na skladě.

? Bugatti chce dostat na sinice další monstrum: Ti nejnáročnější však mohou mít dilema. V budoucnu by totiž měl být k dispozici další supersportovní model od Bugatti, konkrétně vůz vycházející z prototypu Bolide. Bugatti potvrdilo, že skutečně vytvoří nové monstrum, které by mělo být schopné zvládnout rychlost přes 500 km/h a z 0 na 100 akcelerovat za méně než 2,2 sekundy.

? Škoda si připomíná rekord zapsaný na solných pláních: Když už jsme u závratných rychlostních rekordů, připomeňme si 19. srpen roku 2011. V tento den byl na solných pláních v Bonneville stanoven rychlostní rekord 366 km/h. Málo? Jedná se ale o rychlostní rekord vozu Škoda, konkrétně speciálu Octavia RS s výkonem 600 koní, která byla na oslavu 10 let od stanovení tohoto rekordu britským zastoupením značky zrestaurována.

? Audi představilo vlastního transformera: Sladkou tečkou na závěr je novinka od Audi, kterému už nestačí výroba klasických vozů a pustilo se do produkce transformerů. Jeho koncept Skysphere má totiž nejen futuristické vzezření, ale i funkci, která umožňuje stisknutím tlačítka měnit rozvor vozu. Přitažlivé GT se tak jako mávnutím kouzelného proutku mění na dravý roadster. Audi chce navíc přinést hned tři koncepty nesoucí jméno Sphere, takže se můžeme těšit i na další kouzelnické triky.

***

To je pro dnešek vše. Dáváme nohu z plynu a další nálož novinek vám přivezeme zase příště. Nenechte si tento náklad ujít a přihlaste se k odběru newsletteru CC Drive.

Pokud jste objevili v textu nedostatek, který by si zasloužil přezkoumání v dílně, dejte vědět. Rádi to hodíme na zvedák a zkontrolujeme.