Prvním elektrickým Ferrari je Testa Rossa. Slavný závoďák ale zpomalil, protože ho mohou řídit i děti

Ferrari má ve své nabídce i jeden elektrický model s pořádným retrovzhledem

Foto: The Little Car Company

Není to tak dávno, kdy bylo elektrické Ferrari pro představitele automobilky něco zcela neakceptovatelného. Také v italském Maranellu ale nakonec podlehli tlaku doby a elektřinou poháněného vozu se vzpínajícím se hřebcem ve znaku bychom se měli dočkat zhruba za čtyři roky. Ještě předtím však bude pod znakem firmy vyráběn trochu jiný elektromobil – půjde o dostupné Ferrari mířící na nejmladší řidiče a odkazující na staré dobré časy automobilových závodů.

Jak již možná tušíte, nebude to plnohodnotné Ferrari. Jedná se o zmenšeninu ikonického modelu Ferrari Testa Rossa, který na přelomu padesátých a šedesátých let minulého století vnesl mezi sportovní vozy nepřehlédnutelný design a stal se legendou závodu 24 hodin Le Mans.

Známé křivky Ferrari zmenšilo na 75 procent původní velikosti a k tomu přidalo elektrický motor, díky němuž je autíčko schopno jet rychlostí 60 km/h. S modelem Testa Rossa J, jak je vůz pojmenován, tak děti mohou v klidu pravidelně dojíždět do školky, aniž by příliš brzdily okolní provoz.

Samozřejmě se jedná o ironii, jelikož na veřejné komunikace automobil vjet nesmí, takže pro děti bude poměrně velkou výzvou vyprázdnit kapacitu baterie, díky které vozítko ujede přes 90 kilometrů na jedno nabití. To je dostatek šťávy na to, aby se mohl vůz bez problému účastnit i jednoho kola slavného závodu Targa Florio, ze kterého si Testa Rossa v roce 1958 odnesla zlatý vavřín.

elektricke-baby-ferrari5

Vůz dosahuje pouze 70 % velikosti originálu a je určen pro nejmenší řidiče

Foto: The Little Car Company

K zopakování tohoto úspěchu sice nemá Testa Rossa J patřičné technické parametry, ve všech ostatních ohledech však může svému prapředkovi zdatně sekundovat. Ferrari při vytváření designu vycházelo z náčrtů původního vozu. Hliníková karoserie auta je vyráběna ručně, stejně jako podvozek a geometrie. Může se pochlubit i do detailu zpracovaným interiérem, ve kterém nechybí ani přepínač jízdních režimů.

Zajímavostí jsou také brzdy přímo od legendárního Bremba, které napovídají, že jezdit s tímto vozem po chodbách rodinného zámečku by bylo zbytečným plýtváním potenciálu stroje. Testa Rossa J se bude nejlépe cítit na opravdovém okruhu, kde bylo dokonce laděno její odpružení.

Aby měli rodiče děti pod dohledem, mohou nějakou smyčku vybudovat přímo na pozemku u svého sídla. Zda své potomky nechají řezat zatáčky bez aktivovaného omezovače, který rychlost vozu zkrotí na maximálních 20 km/h, je už jen na jejich rozhodnutí. V případě nouze nejvyšší ovšem mohou sáhnout po dálkovém ovladači a vozítko s ním zcela zastavit.

Proč předpokládáme, že se tímto vozem projedou pouze děti fanoušků Ferrari žijících v honosných sídlech? Může za to cenovka. Ta je sice podstatně nižší než u originálního automobilu, který se v roce 2011 v aukci prodal za 16,4 milionu dolarů (tehdy přibližně 280 milionů korun), přesto novou hračku v hodnotě 109 tisíc dolarů (2,3 milionu korun) pořídí svým dětem málokdo.

Vůz se však nutně nemusí stát pouze novou položkou v dětském vozovém parku. Vzhledem k tomu, že Testa Rossa J bude vyrobena pouze v 299 exemplářích, bude se jednat také o atraktivní sběratelský kousek. O produkci vozu se stará společnost The Little Car Company, která má ve své nabídce i další podobné unikáty, jako je například Bugatti Baby II za 1,5 milionu korun či Aston Martin DB 5 Junior za milion.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.