Elektřina a baterky táhnou. Porsche poprvé prodalo více Taycanů než modelů 911 se spalovacím motorem
Pro některé fanoušky to bylo možná ještě před časem nepředstavitelné, ale i Porsche rychle míří za elektrickou budoucností. Tradiční německá značka sportovních vozů oznámila, že za poslední rok, respektive do konce září, poprvé prodala více elektromobilů Porsche Taycan než věhlasného modelu 911 se spalovacím motorem.
Prodej sedanu Taycan, který Porsche oficiálně odhalilo před dvěma lety a na trhu soupeří mimo jiné s Modelem S americké automobilky Tesla, podle agentury Bloomberg ilustruje fakt, že přechod německého výrobce sportovních vozů na elektrický pohon akceleruje. To ostatně potvrzuje i nedávná významná investice do výroby baterií.
Plně elektrický Taycan, který letos přijel také v praktičtější verzi do terénu, ikonický vůz 911 ze stejné stáje předstihl o několik stovek prodaných aut. Za rok se tohoto prvního elektromobilu od Porsche prodalo 28 640 kusů. Celkový odbyt německé automobilky, která společně s chorvatským Rimacem převzala také otěže nad Bugatti, se v prvních devíti měsících zvýšil o 13 procent.
„Knihy objednávek jsou dobře naplněny a ohledně posledních měsíců roku jsme úplně nadšeni,“ uvedl šéf prodeje Detlev von Platen. Připomněl, že celosvětové šíření koronaviru vyvolává nestabilní situaci, včetně nedostatku polovodičů.
Nejziskovější značka koncernu Volkswagen, do něhož patří i Škoda Auto, letos vedle zařazení zmíněné praktičtější a prostornější verze Taycanu také zvýšila své investice do chorvatské automobilky Rimac, která rovněž symbolizuje elektromobilovou budoucnost.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPorsche přitom očekává, že čistě elektrická a hybridní auta budou v roce 2030 tvořit více než 80 procent jeho celosvětového odbytu. Elektrickou verzi sportovně-užitkového SUV Macan chce na trh uvést v roce 2023.
Za prvních devět měsíců roku se Porsche ukázalo jako poměrně odolné vůči celosvětovému nedostatku polovodičů. Celkový počet dodaných vozů vzrostl na 217 198, přičemž prodej výrazně podpořila rostoucí poptávka ve Spojených státech.
Právě USA jsou pro německou automobilku druhým největším trhem po Číně, kde firma taktéž zvýšila odbyt o 30 procent. Nejprodávanějšími modely značky zůstávají SUV Cayenne a o něco menší Macan.
S přispěním ČTK.