Elon Musk vstupuje do vedení výroby Modelu 3 poté, co Tesla nesplnila očekávání
Šéf a majitel Tesly Elon Musk má v rámci své automobilky nový úkol, který mu ukousne značnou část času, jenž by mohl věnovat jiným činnostem. Bude totiž muset vstoupit do vedení produkce Modelu 3, která nesplnila svá očekávání výroby 2500 kusů nejnovějších modelů od Tesly týdně, respektive 500 vozů denně.
Místo toho totiž kalifornská společnost vyrábí “pouze” 2000 kusů týdně, což jde proti vysokým cílům, které si společnost dala v souvislosti s Muskovým plánem zůstat ve firmě co nejdéle výměnou za potenciální zisk až 75 miliard dolarů. Mimochodem, ještě v červenci minulého roku Musk tvrdil, že do konce prosince bude Tesla schopna produkovat kolem 20 000 Modelů 3 měsíčně, tedy 5000 týdně.
Samozřejmě to byly pouze určité představy podle toho, jak rychle se vyvíjela produkce od desítek aut po stovky, která pomohla k růstu akcií Tesly. Ty ovšem po informacích ohledně nesplněného plánu produkce klesly o téměř 6 procent. Musk se tak bude nyní naplno věnovat vedení produkce místo stávajícího hlavního šéfa vývoje v Tesle Douga Fielda.
Musk na svém Twitteru situaci potvrdil a dodal, že Field je vynikající ve vedení samotného vývoje a že mu předal i produkci, ale je opět čas k tomu, aby se role rozdělily. Stejně tak sarkasticky dodal, že byznys s automobily je peklo a že se opět vrací k přespávání ve firmě, které chce během příštích 10 let obětovat maximum pro přechod do zisku a pro splnění odvážných cílů.
About a year ago, I asked Doug to manage both engineering & production. He agreed that Tesla needed eng & prod better aligned, so we don’t design cars that are crazy hard to build. Right now, tho, better to divide & conquer, so I’m back to sleeping at factory. Car biz is hell …
— Elon Musk (@elonmusk) 2. dubna 2018
Několik problémů, přes které se chce Tesla dostat
Během několika posledních týdnů prošla Tesla mnoha nepříjemnostmi. Ať už to byly spekulace o tom, že má firma peníze na pouhé 3 měsíce vývoje a pak bude muset sehnat další finance, což Musk popřel na svém Twitteru; nebo havárie Modelu X na dálnici v Kalifornii, kde je na vině z velké části autopilot Tesly.
Tesla Roadster, který má společně s nákladními automobily Tesla Semi určovat další směr kalifornské automobilky
Foto: Tesla, TED Conference / Flickr